Headset Stumpjumper 2015
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Beardie
- Mountainbiker
Headset Stumpjumper 2015
Mijn headset van mijn Stumpjumper carbon 2015 is versleten en aan vervanging toe. Koop ik originele van Specialized of zijn er betere headsets op de markt en welke?
- Beardie
- Mountainbiker
Re: Headset Stumpjumper 2015
Veel speling erop, verroest en lagers lopen stroef. Vervangen doe ik zelf. De originele lagers zijn van Fsa.
Mijn vraag is:
Terug dezelfde erin, dus FSA of zijn er betere merken op de markt?
Mijn vraag is:
Terug dezelfde erin, dus FSA of zijn er betere merken op de markt?
Alleen de bovenste? Of allebei?
Bij mij was alleen de bovenste redelijk snel kapot, ik heb op aanraden van de lbs gewoon de originele genomen en bij t plaatsen veel kopervet op de lager gedaan. Dit heb ik met het BB ook gedaan en na toch wat modderritjes loopt alles nog lekker soepel.
Bij mij was alleen de bovenste redelijk snel kapot, ik heb op aanraden van de lbs gewoon de originele genomen en bij t plaatsen veel kopervet op de lager gedaan. Dit heb ik met het BB ook gedaan en na toch wat modderritjes loopt alles nog lekker soepel.
- Beardie
- Mountainbiker
hANDYman wrote:Alleen de bovenste? Of allebei?
De bovenste lager is kapot, de binnenste ring is los en kan ik er gewoon uitklikken vandaar de speling. Zowel de bovenste en de onderste lopen stroef. Ik ga ze best beide vervangen.
Waarschijnlijk welvedet wrote:komt dat roesten doordaat het afdekplaatje bij Specialized open is er en dus bij regen en afspuiten makkelijk water in kan komen?
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik heb nog een Specialized headset te koop (wegens geen frame meer), 6 maand gebruikt bij droog weer