info nodig aub

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
stegosteph
Mountainbiker

info nodig aub

Post by stegosteph »

Hoi allemaal,

we zijn alweer bijna een jaartje verder en ik ben nog altijd rustig aan't uitkijken naar een nieuwe MTB. Ik ben beginner, en na hier wat rond te snuffelen op het forum (en rekening houdend met m'n budget) ben ik tot het besluit gekomen dat ik best een tweedehands fiets kan aanschaffen. M'n budget ligt rond de 600 à 700eur, maar aangezien ik zelf nog echt weinig weet over technische kenmerken enzo kom ik hier eventjes polshoogte nemen ;)

Een kennis verkoopt zijn MTB, hij heeft nog geen vaste prijs genoemd, en ik heb ook geen idee hoeveel de fiets waard zou kunnen zijn (hij heeft vaak straffe verhalen dus ik weet niet wat ik moet geloven) en of het iets is voor een beginner. Hieronder wat foto's.

Image

Image

Image

Image

Het enige waar ik zelf weet dat ik op moet letten is of de framemaat klopt voor mij... XD En dat de meeste mensen precies wel tevreden zijn van het merk Merida. Maar daar houdt mijn kennis dan ook op... Het lijkt me ook raar dat de fiets niet werkt met een schijfrem? Maar wie ben ik. Ik vraag het eventjes aan de kenners ;)

:) Alvast bedankt!
kootje
Mountainbiker

Re: info nodig aub

Post by kootje »

Een aantal aandachtspunten bij deze fiets die mij zo even te binnen schieten bij het zien van de foto's en je verhaal:
Fiets lijkt me al wat ouder. Hoeft geen probleem te zijn, als er maar netjes en op tijd onderhoud is gepleegd.
-Algehele, 1e indruk: ziet de fiets er een beetje verzorgd uit? Niet overal diepe krassen, vegen of doffe plekken, dikke lagen zwarte troep op ketting en tandwielen? Geeft soms wel wat info over hoe er met de fiets is omgesprongen.
-Carbon frame: geen schade, haarscheurtjes, barsten? Soms moeilijk te zien, zeker op een donker frame.