mont Ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
JERRY
Mountainbiker

mont Ventoux

Post by JERRY »

Samen met enkele vrienden gaan wij in juni de Mont Ventoux bedwingen . Nu ben ik maar een gewone sukkel met slechts een mountainbike ter beschikking . Om toch enig uitzicht op succes te hebben : is het nodig hiervoor mijn profielbanden te vervangen door slicks ? En heeft er iemand nog andere tips ?
Merci
Jeunesse
Mountainbiker

Post by Jeunesse »

ik denk dat dit voor zowel uw banden als voor uzelf aan te raden is
25 km klimmen op asfalt gaat nu eenmaal makkelijker op slicks dan op noppenbanden
Pietje
Mountainbiker

Post by Pietje »

hi jerry! Ik vertrek volgende donderdag met enkele vrienden om de ventoux te beklimmen.
Ikzelf heb me slicks van 1,4 aangeschaft en ben daar heel tevreden over! Heb er al een 1000 km met gefietst samen met m'n vrienden die op een koersfiets reden. Natuurlijk niet hetzelfde maar het scheelt héél wat!
Lijkt me vooral aan te raden bij het afdalen... toch véél meer grip volgens mij.
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

De Ventoux is precies in trek van't jaar. Wij trekken er in Juli ook naartoe. Ik verkies toch om mijn mountainbike mee te doen ipv de racer, omdat ik veel liever op de bike zit. Gewoon twee sets banden mee, makkelijker dan twee fietsen. Tips voor goeie restaurantjes in de buurt heb ik al genoeg, maar weet iemand of er daar mooie biketochtjes te doen zijn?

Anders verwacht ik op zijn minst een verslagske van JERRY of Pietje! :wink: :bounce: Ge gaat daar toch ni enkel op den asfalt bollen neem ik aan?
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

heb vorig jaar ergens gelezen dat er een offroad afdaling zou uitgestippelt zijn. Ben zeker dat ik het gelezen heb, maar vind het nu niet direct terug.
jens007
Mountainbiker

Post by jens007 »

den deze staat normaal in juli ook op de mont ventoux
ik rij normaal ook altijd met slicks , maar heb nu toch maar een koersfiets gekocht
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Kijk hier maar eens:

http://www.alexpages.net/mventoux/mvhome.html

Nog vragen? :lol: :wink:
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

muddy M wrote:De Ventoux is precies in trek van't jaar. Wij trekken er in Juli ook naartoe. Ik verkies toch om mijn mountainbike mee te doen ipv de racer, omdat ik veel liever op de bike zit. Gewoon twee sets banden mee, makkelijker dan twee fietsen. Tips voor goeie restaurantjes in de buurt heb ik al genoeg, maar weet iemand of er daar mooie biketochtjes te doen zijn?

Anders verwacht ik op zijn minst een verslagske van JERRY of Pietje! :wink: :bounce: Ge gaat daar toch ni enkel op den asfalt bollen neem ik aan?
Tussen Bedoin en Sault ligt een prachtig stukje natuur.
Er zijn daar een heleboel bewegwijzerde off-road paden voor de MTB, gaande van vrij makkelijk voor de beginner tot extreem moeilijk (De Ventoux off-road, bijwijlen dwars omhoog !)
Wij hebben vorig jaar een stuk off-road gedaan, maar hou wel rekening met veel steenslag....bolt niet echt gemakkelijk :wink: )
En voor de beklimming over de weg...natuurlijk smalle slicks ! Als je niet echt een tijd voor ogen hebt is de mtb het gedroomde vervoermiddel om een Ventouxbeklimming te doen....kleine versnelling en genieten maar !
By the way...als het dan toch zo populair is dit jaar...wij gaan ook terug in augustus 8)
fast Jean
Mountainbiker

Post by fast Jean »

vorig jaar ook mt ventoux gedaan met mountainbike... en jaja gewoon met men noppe banden... geen enkel probleem!!

hoeveel broekschijters die daar naar beneden rijden is niet normaal!!
het was wel juli toen ik daar was, dus ongelooflijk veel volk die de ventoux willen bedwingen hé!
het is een schitterende afdaling (ben langs de kant van bedoin nr boven gereden en ook langs deze kant naar beneden gekomen) met een bangelijke asvaltlaag die ongelooflijk breed is!
gewoon eenpaar keer serieus optrekken en dan gewoon kicken :-D

als ge in de zomer van plan om erop te rijden, vertrek dan best smorgens want als ge in de bakkende zon moet naar boven rijden is niet aan te raden!

(ook mss iets warm meenemen voor de laatste 6km aan te doen, daar kan het soms heel slecht weer zijn! bij mij in bedoin boven de 20°C en op de top vd ventoux: regen/wind/koud/... )
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

:lol: Wij gaan er ook heen in Augustus. 't Zal daar toch geen file
zijn zekers hé :roll: #-o :lol:
Post Reply