16/05/2016 Ardennes Trophy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
16/05/2016 Ardennes Trophy
Op 16/05/2016 gaat de Ardennes Trophy door in La Reid.
Kan iemand mij iets meer vertellen over hoeveel techniek men nodig heeft voor deze marathon? Veel stijle, moeilijke, technische afdalingen?
Ik ben namelijk van plan om mijn eerste marathon te gaan rijden, maar ik heb nog niet veel in de ardennen gereden. Is de Ardennes Trophy een geschikte marathon om als eerste te rijden? Of toch beter iets anders kiezen?
Kan iemand mij iets meer vertellen over hoeveel techniek men nodig heeft voor deze marathon? Veel stijle, moeilijke, technische afdalingen?
Ik ben namelijk van plan om mijn eerste marathon te gaan rijden, maar ik heb nog niet veel in de ardennen gereden. Is de Ardennes Trophy een geschikte marathon om als eerste te rijden? Of toch beter iets anders kiezen?
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: 16/05/2016 Ardennes Trophy
Post by BerggeitCasualFietser »
Meer stenen en rotsen als ik goed geïnformeerd ben?
Mijn eerste en enige editie was beperkt tot een km of twintig, buitenband kapot, en je kan niet alles meeslepen.
Misschien nog een geluk als je de omstandigheden in acht neemt, of ik had me steendood gereden. De toppers die er hun BK reden die dag, moesten te voet naar beneden in de afdalingen, remblokjes weggesleten door de modder (van horen zeggen he)
Mijn eerste en enige editie was beperkt tot een km of twintig, buitenband kapot, en je kan niet alles meeslepen.
Misschien nog een geluk als je de omstandigheden in acht neemt, of ik had me steendood gereden. De toppers die er hun BK reden die dag, moesten te voet naar beneden in de afdalingen, remblokjes weggesleten door de modder (van horen zeggen he)
- orbeabikerfun
- Mountainbiker
Post by orbeabikerfun »
Weet er iemand of er een gpx file van beschikbaar is?
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
Weet er iemand hoe strikt ze zijn met startboxen? Ik wil me nog inschrijven, maar startboxen zijn op chronologische volgorde van inschrijving. Ik zou graag op de top 50 willen mikken, maar dat wordt moeilijk vanuit laatste startbox vermoed ik (aanschuiven bij eerste singletrack?)
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
Merci voor de nuttige respons!
(je hebt wedstrijdrijders en parcoursgenieters en ik ben al beide geweest, laat iedereen eens zijn ding doen..)
(je hebt wedstrijdrijders en parcoursgenieters en ik ben al beide geweest, laat iedereen eens zijn ding doen..)
Startbox is in straat naast de kerk maar wel vrij ruim !
Maar er is wel controle, dus normaal gaat zomaar startbox 1 kiezen niet lukken.
Als je echter op voorhand ingeschreven bent, hoef je je niet teveel zorgen te maken. Al 2x laatste week nog ingeschreven en stond telkens in box1
Maar er is wel controle, dus normaal gaat zomaar startbox 1 kiezen niet lukken.
Als je echter op voorhand ingeschreven bent, hoef je je niet teveel zorgen te maken. Al 2x laatste week nog ingeschreven en stond telkens in box1