22.05.2016 - Straimont - Boetelingenraid (Raid des Pénitents

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
boetraid
Mountainbiker

22.05.2016 - Straimont - Boetelingenraid (Raid des Pénitents

Post by boetraid »

Plaats: Straimont (Herbeumont, belgische Ardennen).

Algemene info:
U houdt van grote evenementen met reuze tenten, veel publiciteit en overal exposanten. U houdt van brede en gemakkelijke wegen. U verliest nooit uw timer uit het oog en een rit beneden een gemiddelde van 25 km/u is voor u mislukt. In dat geval schrijf u niet in voor de Boetelingenraid [-X Dit is niet voor u, het zou tegen uw zin zijn.

De Boetelingenraid is bedoeld voor bikers die van de ongerepte natuur houden, van vergeten bospaden, van de geur van pijnbomen in de ochtend dauw en die niet aarzelen om voet aan de grond te zetten om de prachtige landschappen van de valleien van de Semois en de Vierre te bewonderen.

De Boetelingenraid is een serieuze fysieke uitdaging voor de "mad raiders" die de lange afstanden verkiezen. Het zijn heuvels die de hartkloppingen in het rood zetten, adembenemende afdalingen, singles zonder einde, geweldige en soms ook zeer technische trailwegen :evil:

Wij hebben toch ook gedacht aan degene die graag tegen de timer willen rijden door een groot aantal Strava uphill en downhill segmenten te voorzien die speciaal werden gecreëerd voor de gelegenheid en die aangeduid zullen zijn op de parcours.

De Boetelingenraid dat is ook een hartelijke ontvangst en een ploeg hyper gemotiveerde vrijwilligers om er voor te zorgen dat u een fijne dag kunt beleven in een zeer gezellige sfeer; een organisatie op menselijke maat.

Alle inlichtingen over de parcours, praktische info, verblijfsmogelijkheden, inschrijvingsformulier en spannende video's op http://www.penitents.be
boetraid
Mountainbiker

Re: 22.05.2016 - Straimont -Boetelingenraid (Raid des Pénite

Post by boetraid »

Nog 10 dagen om het verblijfspakket te reserveren :wink:
boetraid
Mountainbiker

Post by boetraid »

Nog 2 dagen om het verblijfspakket te reserveren en 10 dagen voor de gratis camping !!!

Black Track: 125 km, H+ 3200 m
Red Track: 100 km, H+ 2500 m
Orange Track: 75 km, H+ 1800 m
Blue Track: 55 km, H+ 1300 m
Green Track: 35 km, H+ 750 m
Yellow Track: 15 km, H+ 350 m

Inschrijving, video's en alle inlichtingen op onze website: http://penitents.be/nl/home.html
TheknightwhosaysNI
Mountainbiker

Post by TheknightwhosaysNI »

Vorig jaar gereden en dag er voor met tentje gecampeerd. Was voor mij de beste en lastigste mountainbike tocht in belgie van dat jaar.

Nu aan het twijfelen (aan mijn conditie)

Indien je twijfelt maar goeie conditie hebt, doen!
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Ik ben niet aan het twijfelen maar de conditie, ... #-o . En als ik niet meer boven geraak op mijn bike, zal het te voet zijn, al moet ik naar boven kruipen, om dan weer lekker naar beneden te rijden :-D .

Enkel nog hopen op een beetje goei weer.

Hoe zit het daar op die camping met toiletten en douches enzo?
TheknightwhosaysNI
Mountainbiker

Post by TheknightwhosaysNI »

Op vorig jaar afgaande. Is gewoon een grasperkje langs kabbelend water en brugje. Een mobiel toilet en enkele vuilbakken waren voorzien. Na de tocht kon ik douchen (300m verder). Organisatoren kwamen bij iedereen goede dag zeggen.
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

Heb hier vorig jaar ook gereden, zéér prachtige tocht. Echt een aanrader.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Dat ziet er hier interessant uit :drunk:
boetraid
Mountainbiker

Post by boetraid »

Voorinschrijvingen sluiten om 22.30 uur op woensdag 18. Vergeet niet u zich inschrijven op http://www.penitents.be.
Post Reply