Tubeless

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Breght
Mountainbiker

Tubeless

Post by Breght »

Hey

Ik zou eens willen weten wat ik verkeerd doe. Als ik mijn mtb banden tubeless maak, dan lopen deze altijd leeg 's nachts. Mijn velgen dt swiss x1700 zijn tubeless ready. Heb de meegeleverde ventiel erin zitten en zijn Conti xking banden. Alles is zuiver en toch deze morgen platte tube.
Edlisjas
Mountainbiker

Re: Tubeless

Post by Edlisjas »

Onmiddellijk na het tubeless leggen een stukje gaan fietsen, dan verspreid de latex zich het best.
Kevin82
Mountainbiker

Post by Kevin82 »

Edlisjas wrote:Onmiddellijk na het tubeless leggen een stukje gaan fietsen, dan verspreid de latex zich het best.
Idd is het beste wat je kan doen, anders is het veel geduld hebben en 300x oppompen en schudden.

Wat je wel kan doen is het wiel op een lege emmer leggen dan gaat de vloeistof ook de wanden innemen. Uiteraard het wiel na een nachtje ofzo omdraaien.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Banden goed ontvet? Zo niet dan zullen ze nooit afdichten. Beste dan opnieuw demonteren, ontvetten en weer terugleggen en vloeistof indoen.
Breght
Mountainbiker

Post by Breght »

Alles was splinternieuw. Nog nooit gebruikt.
Boebbel
Forum beheerder

Post by Boebbel »

Dus eerst ontvetten, zoals Reflex aangeeft.

Banden hebben een wat vettig laagje vanuit het fabriek om ze beter van de mal te halen of zo.
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Boebbel wrote:Dus eerst ontvetten, zoals Reflex aangeeft.

Banden hebben een wat vettig laagje vanuit het fabriek om ze beter van de mal te halen of zo.
domme vraag mss maar welke ontvetter gebruiken jullie daarvoor. heb nog nooit banden ontvet voor ik ze tubeless maakte maar wel goeie tip.
Boebbel
Forum beheerder

Post by Boebbel »

Algemene ontvetter, remmenreiniger, isopropanol,...
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

vani wrote:
Boebbel wrote:Dus eerst ontvetten, zoals Reflex aangeeft.

domme vraag mss maar welke ontvetter gebruiken jullie daarvoor. heb nog nooit banden ontvet voor ik ze tubeless maakte maar wel goeie tip.
De ene band heeft er meer last van dan de andere als je ze niet ontvet. Zeker de conti's hebben een redelijk vettig laagje. Ik maak er gewoonte van om alle banden goed te ontvetten, dan weet je zeker dat het goed is.
Breght
Mountainbiker

Post by Breght »

De tip van het ontvetten van de banden uitgevoerd. Nieuwe melk erin. Fietsen en wonderbaarlijk zijn mijn banden 's morgens nog zoals ik hem 's avonds op stal zet :D. Bedankt voor de tip
Post Reply