kettingblad wisselstukken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
MTB74
Mountainbiker

kettingblad wisselstukken

Post by MTB74 »

Hallo,

Ik doe het onderhoud op mijn MTB zelf.
As ik een onderdeel vervang , vervang ik het altijd door identiek het zelfde stuk om geen fouten te maken.
Mijn kettingblad is van Truvativ. Het kost +- 50€
Van het zelfde merk vind ik ook kettingbladen in grootorde van 15 €

Op de site zelf vind ik nergens info waar je verschillende bladen kan vergelijken. Hoe weet je dan of het duurdere ook effectief beter is , hoe weet je of het goedkopere zou passen ?
Ik vind het kettingblad enkel teug in de onderdelenlijst op de website. Kan ik elders meer info vinden ?
VaMalder
Mountainbiker

Re: kettingblad wisselstukken

Post by VaMalder »

Duurder is niet altijd beter maar lichter. Ik ben geen Truvativ gebruiker maar ik selecteer mijn tandbladen aan de hand van de steek (gatafstand), hoeveel bouten en tanden , single, dubbel of tripple.
Of nog makkelijker - via het type/modelnummer.
Indien de info niet op de site staat - stuur een mail naar de klantendienst. Indien ze niet antwoorden binnen 2 dagen, andere winkel zoeken :-D
xcthierry
Mountainbiker

Post by xcthierry »

Hoe zie je of je voorblad genoeg versleten is om te vervangen? Ik rij met xx1
EatSleepRide
Mountainbiker

Post by EatSleepRide »

xcthierry wrote:Hoe zie je of je voorblad genoeg versleten is om te vervangen? Ik rij met xx1
Als de tanden 'haaienvinnen' zijn geworden en niet meer smooth de ketting opdraait. Dan is het blad eigenlijk al lang aan vervanging toe. Telt idem voor cassette
Post Reply