Hi iedereen,
Ik rijd (nog steeds) met de standaard banden van bij de aankoop op mijn TREK 6500.
Daar het nieuwe seizoen voor de deur staat en het vrij modderig belooft te worden, ben ik opzoek naar een goede combinatie voor een nieuwe set banden.
Waarom lees ik zo vaak op dit forum dat er sommigen 2 verschillende banden legt?
Is er dan iets mis met 2 dezelfde banden te leggen?
Wat zijn de goede combinaties dan?
alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
greetz,
Dimi
Banden winterseizoen - Goede combinaties
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Dimitri.broos
- Mountainbiker
- Edlisjas
- Mountainbiker
Re: Banden winterseizoen - Goede combinaties
Meestal is het zo dat een band met veel grip meer rolweerstand heeft. Daarom legt men meestal een band met meer grip vanvoor en een band met minder rolweerstand vanachter.
Ik weet niet (meer) hoe het zit bij 26" wielen maar op mijn 29er rij ik voor en achter met Racing Ralph omdat een 29er sowieso meer grip heeft dan een 26er.
Een goede combo is bijvoorbeeld Nobby Nic vanvoor en Racing Ralph of Rocket Ron vanachter...om het simpelweg bij Schwalbe te houden.
Ik weet niet (meer) hoe het zit bij 26" wielen maar op mijn 29er rij ik voor en achter met Racing Ralph omdat een 29er sowieso meer grip heeft dan een 26er.
Een goede combo is bijvoorbeeld Nobby Nic vanvoor en Racing Ralph of Rocket Ron vanachter...om het simpelweg bij Schwalbe te houden.
- NetWave
- Mountainbiker
- Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3
Enkele jaren heb ik hier dezelfde vraag gesteld. Na heel wat zoekwerk ben ik uiteindelijk gegaan voor een Nobby Nic vooraan en een Racing Ralph achteraan. Ik kan je verzekeren: een zeer goeie combinatie in de herfst- en wintermaanden. Er zijn bikes die met deze combi van 't fabriek komen, da's niet voor niks natuurlijk.
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
De laatste tijd zie je minder en minder Nobby Nic, Rocket Ron heeft het overgenomen. Vaak ook gewoon RoRo voor en achter.
Klopt. Als je de snelle slijtage voor lief neemt is de RoRo een uitstekende 4 seizoensband. In de blubber zeker niet meer problemen dan de combo NoNi RaRa. Maar de rolweerstand is wel significant minder...Mister No Chaïn wrote:De laatste tijd zie je minder en minder Nobby Nic, Rocket Ron heeft het overgenomen. Vaak ook gewoon RoRo voor en achter.
- ES64F4
- Mountainbiker
Ik gebruik de combinatie Continental Mountain King II RaceSport 2.4 vooraan en Continental X King RaceSport 2.4 achteraan op de XC fully en Mountain King II RaceSport 2.4 voor en achter op de AM.
Dit allemaal in 26" uiteraard.
Kan natuurlijk ook op de andere fietsmaten 27.5 en 29
Ben daar toch al dik 4 jaar zeer tevreden mee.
Vroeger de nobby nic van voor en de oude racing ralp vanachter, heb hier zelfs nog een stel van die ouw modellen racing ralp liggen.
Grtz.
Dit allemaal in 26" uiteraard.
Ben daar toch al dik 4 jaar zeer tevreden mee.
Vroeger de nobby nic van voor en de oude racing ralp vanachter, heb hier zelfs nog een stel van die ouw modellen racing ralp liggen.
Grtz.