Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe geschikte MTB.
Ik ben 2m02 en heb een gewicht van 102kg. Budget speelt niet echt een rol.
Heb reeds verschillende modelletjes op het oog en voornamelijk gericht naar Trek.
De Superfly modellen van 2015 kon je via Project One naar zin uitwerken maar met de update naar de 2016 modellen gaat dit niet meer. Met mijn lengte denk ik toch een 23" kader nodig te hebben.
Wat zijn jullie ervaringen? Welk merk, frame zouden jullie aanraden?
Nieuwe MTB - 29"
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
tomjanssens33
- Mountainbiker
-
Speedy G.
- Mountainbiker
Re: Nieuwe MTB - 29"
Of je nu echt een 23" kader dient te hebben, hangt eigenlijk van je binnenbeenlengte af.
Vermoedelijk wel maar het zou heel goed kunnen dat je al met een 21,5" kader weg geraakt als je niet zo hele lange benen hebt.
Ik wens je wel heeeeel veel succes want die kaders zijn niet zo simpel te vinden en al helemaal niet om te testen.
Moest je in de buurt van de noorderkempen wonen, mag je mij altijd contacteren om mijn oude XXL Scott te proberen ofwel mijn andere XXL fully.
Wat zoek je eigenlijk? Een fully of een hardtail?
Vermoedelijk wel maar het zou heel goed kunnen dat je al met een 21,5" kader weg geraakt als je niet zo hele lange benen hebt.
Ik wens je wel heeeeel veel succes want die kaders zijn niet zo simpel te vinden en al helemaal niet om te testen.
Moest je in de buurt van de noorderkempen wonen, mag je mij altijd contacteren om mijn oude XXL Scott te proberen ofwel mijn andere XXL fully.
Wat zoek je eigenlijk? Een fully of een hardtail?
-
tomjanssens33
- Mountainbiker
Post by tomjanssens33 »
Ken mijn binnenbeen lengte niet exact, maar bij mijn vorige aankoop was dit opgemeten en heb lange benen. Heb momenteel een thompson hardtail met 23" aluminium kader en volledige XT groep.
Na verschillende tests gelezen te hebben moet ik van het kader in carbon blijkbaar geen schrik hebben. Het belangrijkste is blijkbaar de correcte wielen aan te kopen.
hardtail of fully... Goede vraag. Ik sta open voor beide
Na verschillende tests gelezen te hebben moet ik van het kader in carbon blijkbaar geen schrik hebben. Het belangrijkste is blijkbaar de correcte wielen aan te kopen.
hardtail of fully... Goede vraag. Ik sta open voor beide
-
Speedy G.
- Mountainbiker
Veel keuze ga je jammer genoeg niet hebben want de meeste merken maken zo een grote kaders niet.
Ik heb ook meerdere jaren gezocht voordat ik echt mijn goesting gevonden had.
Scott heeft zijn 29" hardtails eindelijk ook in XXL formaat gemaakt in alu maar je kan ook altijd het carbon model nemen in XL mits een lange zadelpen zoals de Syntace P6 want die bestaat in 480mm in de Scott 34,9mm maat.
Verder had ik ook nog Felt Nine, Santa Cruz Highball, Merida Big-Nine, Trek Superfly en Cube overwogen als hardtail.
Voor fully's heb ik Turner Czar, Pivot Mach 429 carbon en Trek Superfly overwogen en dan had ik het zowat allemaal denk ik.
Ik heb ook meerdere jaren gezocht voordat ik echt mijn goesting gevonden had.
Scott heeft zijn 29" hardtails eindelijk ook in XXL formaat gemaakt in alu maar je kan ook altijd het carbon model nemen in XL mits een lange zadelpen zoals de Syntace P6 want die bestaat in 480mm in de Scott 34,9mm maat.
Verder had ik ook nog Felt Nine, Santa Cruz Highball, Merida Big-Nine, Trek Superfly en Cube overwogen als hardtail.
Voor fully's heb ik Turner Czar, Pivot Mach 429 carbon en Trek Superfly overwogen en dan had ik het zowat allemaal denk ik.
-
tomjanssens33
- Mountainbiker
Post by tomjanssens33 »
Heb precies gevonden wat ik zoek..
Merida Ninety nine .9 7000
Ik vind wel de kleuren van het team frame mooier. Kan mss dit frame laten monteren met de onderdelen van de .7000
Eerst al eens checken bij de fietswinkel of ik deze kan testen..
Merida Ninety nine .9 7000
Ik vind wel de kleuren van het team frame mooier. Kan mss dit frame laten monteren met de onderdelen van de .7000
Eerst al eens checken bij de fietswinkel of ik deze kan testen..