Bandenkeuze

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Mattiegoal01
Mountainbiker

Bandenkeuze

Post by Mattiegoal01 »

Hallo,

ik ben aan het uitkijken naar komende winter om nieuwe banden aan te schaffen.
alles is natuurlijk afhankelijk van de ondergrond.

ik rij meestal in het pajottenland. kleigrond, dus in de winter goei pap. :-D

welke winterbanden raden jullie aan.

momenteel ligt er standaard op men cube attention 29 , shwalbe smart sam voor en achter.
bij dit weer de perfecte band.

echter verleden zondag gemerkt als er een klein stukje modder ligt de grip veel minder is.
Daarom voor deze wintergraag eentraktorband... :-)

iemand goede raad van band voor deze ondergrond?
RORO / NN?
heb ook veel gelezen over maxxis beaver ofzo...
thonline
Mountainbiker

Re: Bandenkeuze

Post by thonline »

Ik doe het ook met deze banden (heb trouwens ook een Attention SL) en vindt ze juist goed voor modder, minder voor op de weg (veel weerstand en weinig grip)? Ik kijk uit naar de antwoorden.
Ook ik ben een leek...
Robin21
Mountainbiker

Post by Robin21 »

De Hutchinson Toro is een echte 'tractorband', zoals je het noemt :-) (http://www.hutchinsontires.com/en/mtb/8-toro.html

Ook van de Taipan ben ik zeer tevreden in modderige omstandigheden, en deze kan je ook nog meer all-round toepassen. http://www.hutchinsontires.com/en/mtb/95-taipan.html

Zeker 2 aanraders! :wink:
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

Continental heeft een mud king, heb er wel nog niet mee gereden, ik heb diverse soorten van conti en ik vind dat heel goede banden. Ga ze wss aanschaffen deze winter, eerst es proberen met mn X-kings. Vorige winter met hans dampf gereden, ging wel, maar niet super teverden over, bollen te zwaar op hardere ondergrond.

Maar glijden ga je toch blijven doen, afhankelijk van hoe diep de blubber is, het juiste spoor kiezen en evenwichtskunsten kunnen ook al veel helpen :)
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

KrisMaes76 wrote:
Maar glijden ga je toch blijven doen, afhankelijk van hoe diep de blubber is, het juiste spoor kiezen en evenwichtskunsten kunnen ook al veel helpen :)
T'is da , de laatste jaren reed ik gans het jaar met dezelfde banden NobbyNic vanvoor en RocketRon vanachter.
En sedert vorig jaar de GroundControl in 4.6 :lol: :lol:
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Naast het type/merk van de band geeft de luchtdruk in de band ook een groot verschil qua grip.
Elke band op 3bar zal weinig grip hebben in offroad omstandigheden.

Zelf ben ik fan van Continental Mountain King (en de oude Rubber Queen) en de Maxxis High Roller II (voor) / Ardent (achter) combo voor allround gebuikt.

@Christ_D: tevreden van de fatbike banden in de modder? een bikemakker van me rijdt niet graag door de blubber met z'n fatbike, veel te onvoorspelbaar.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Iemand enig idee hoe de ground control (2.3) zich verhoudt tot de Ardent? Is de ardent een zomer- of winterband of is dit eerder een all-rounder?
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

aresius wrote:
@Christ_D: tevreden van de fatbike banden in de modder? een bikemakker van me rijdt niet graag door de blubber met z'n fatbike, veel te onvoorspelbaar.
Ja toch wel. Ik rij meestal met 0.5 à 0.6 Bar. met de "dunnere" 4.0 panaracer's kwam ik wel in de problemen als ik vooraan onder de 0.6 ging , die ging zijn eigen weg :roll:
Bij fatbike toestanden speelt druk ook een grote rol .
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

MC Jo wrote:Iemand enig idee hoe de ground control (2.3) zich verhoudt tot de Ardent? Is de ardent een zomer- of winterband of is dit eerder een all-rounder?
De ground control ken ik niet maar de Ardent (2.25 exo) vind ik perfect achteraan, nog nooit te weinig grip gehad in natte rotsige omstandigheden.
Vooraan vond ik deze niet zo goed als het vochtig was.
Post Reply