Ik kon, ondanks eerdere voornemens, alweer niet weerstaan aan de lokroep van "the world's hardest mountainbike raid". Ben dus ingeschreven en stilaan trainingen aan het aanvatten. Heb wel nog vervoersprobleempje ttz heb gewoon geen wagen ter beschikking. Mochten er nog geïnteresseerden zijn voor deze gewéldige fietsweek dan hoor ik het graag. Zou mijn deelname liefst niet moeten annuleren omdat ik er domweg niet geraak.
Op hoop van nog wat Belgische/Nederlandse deelnemers met een plaatsje vrij in de wagen...
Als je nog niet weet wat de Ironbike is; commentaren en impressies van vorige edities vind je zeker op het forum.
Dieter.
Ironbike Italië 2015
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Re: Ironbike Italië 2015
't Is gewoon een week relaxed over wat schotterwegen wat hoogtemeters makenDiet wrote: Als je nog niet weet wat de Ironbike is; commentaren en impressies van vorige edities vind je zeker op het forum.
- master j
- Mountainbiker
Ook al een paar keer gekeken... Verleiding is groot. Nog niet ingeschreven, maar heb wel een auto 
Hoeveel hoogtemeters waren het weer?
- Diet
- Mountainbiker
- Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29
Reken gemiddeld 3500 hm per dag. Heftig maar prachtig! Daarom kon ik alweer niet weerstaan. Heb na mijn derde deelname in een vlaag van helderheid gezegd dat het wel genoeg was geweest. Dit jaar wordt de 5de keer. Verslavend.master j wrote:Ook al een paar keer gekeken... Verleiding is groot. Nog niet ingeschreven, maar heb wel een auto
Ik heb al redelijk wat IB-trajecten als "toerist" gedaan, en als je dan weet wat voor afstanden en hoogtemeters die mannen dag in dag uit doen, kan ik maar één ding zeggen : diep respect voor de Dieters en Eliassen van deze wereld.
Het summum van mountainbiken !
Het summum van mountainbiken !
Tijdens het 10-jarig jubileum zaten daar een paar verrassingen tussen van > 5000 hmDiet wrote:Reken gemiddeld 3500 hm per dag.
Ze komen ook zeer bruut over, het zijn geen brede constant 10% goed berijdbare Alpen schotterwegen
Respect voor zij die deze jaar na jaar volledig uitrijden
- master j
- Mountainbiker
@BenyBeny wrote:Tijdens het 10-jarig jubileum zaten daar een paar verrassingen tussen van > 5000 hmDiet wrote:Reken gemiddeld 3500 hm per dag.![]()
Ze komen ook zeer bruut over, het zijn geen brede constant 10% goed berijdbare Alpen schotterwegen![]()
Respect voor zij die deze jaar na jaar volledig uitrijden
Eerste rit ben je nog 71ste, weliswaar buiten de tijd:
http://ironbikeitalia.free.fr/resultats ... -etape.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf die rit ben je niet meer terug te vinden:
http://ironbikeitalia.free.fr/resultats ... -etape.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Was het te bruut ?
Dat is hetgeen ik ook schreefmaster j wrote:Beny wrote: @Beny
Eerste rit ben je nog 71ste, weliswaar buiten de tijd:
Vanaf die rit ben je niet meer terug te vinden:
Was het te bruut ?
Geert en ik hebben ons toen ingeschreven voor deze meerdaagse waarbij we ons gebasseerd hebben op de info van de website waar toen op stond dat de ritten tussen de 50 en 100 km lang waren en tussen de 2200 en 2800 hm per dag
Toen we het programma boekje in Saluzzo in onze handen kregen stond daar geen enkele rit (buiten de proloog) onder de 3000hm
En die hm waren berekend tussen dal en top (rechte lijn profiel) zonder rekening te houden dat je op weg naar de top terug 4 of 5 keer tot honderden hm moest afdalen om die terug extra te overwinnen => voor elke dag mocht je 1000 tot 1600 hm bijtellen tov het boekje (dus mijlenver verwijdert van website info)
Op een andere dag was voorzien dat je na 1/3de met de kabelbaan omhoog ging... helaas was deze buiten gebruik => 1100 hm extra erbovenop
Verder waren we daar ook gestart als "team" waarbij het voor mij fysisch te zwaar was om binnen de tijd te finishen, maar ook voor Geert die daar meerdere dagen ziek was en op een andere dag letterlijk onderweg door zijn schoenen heen zat wegens de hele vele stukken te voet
We hebben zonder tijdsregistratie (voor mij vanaf dag 2 en Geert dacht ik 1 dag later) de rest van de week als echte toeristen meegereden waardoor we vroeger konden starten en echt genieten van deze prachtige omgeving
De meeste overnachtingsplaatsen waren ook qua locatie schitterend in de Bergen, oude forten, maar wel very very basic (tent, slecht/weinig eten, sanitair, ...)
Alles samen daardoor om nooit te vergeten, maar zeker voor mij om ook nooit meer opnieuw te doen
Intussen weten de meeste bikers waarvoor IB staat
Maar dat was voor ons toen nog niet het geval, we waren trouwens de eerste Belgen die ooit aan de "start" van een IB verschenen
Op zich waren wij dan nog ietwat goed voorbereid en stonden we goed qua equipment uitgerust aan de start
Maar daar stonden ook gasten bij met een oude MTB, gewoon t-shirt aan, geen reserve materiaal, gewone pedalen en slechts 1 drinkbus (bij +/- 34°), net als iemand die voor een allereerste keer bij ons aan een toertocht zou deelnemen