Hallo
Wie gaat er regelmatig mountainbiken in Zwitserland en geeft me enkele goede tips over mooie meerdaagse mountainbikeroutes en goedkope overnachtigsmogelijkheden ?
Ik zou ook graag meedoen aan de Grand Raid CristAlp en stel enkele tips eveneens zeer op prijs !
Alvast bedankt !!
zoek info over MTBtoeren in Zwitserland en CristAlp
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Re: zoek info over MTBtoeren in Zwitserland en CristAlp
ATX860 wrote:Hallo
Wie gaat er regelmatig mountainbiken in Zwitserland en geeft me enkele goede tips over mooie meerdaagse mountainbikeroutes en goedkope overnachtigsmogelijkheden ?
Ik zou ook graag meedoen aan de Grand Raid CristAlp en stel enkele tips eveneens zeer op prijs !
Alvast bedankt !!
Pakt uwe rugzak en doe de cristalp op 2 dagen,een aanrader.Het parcour is volledig gepijld.Vb.1°dag Verbier-Hérémence(de straat achter de houte fontein die naar beneden gaat is een hotelletje met een slaapzaal"auberge des amis")daar kun je de eerste nacht doorbrengen.
2°dag Hérémence-Grimentz op dit gedeelte niet treuzelen want anders ben je te laat om de de Pas de Lona over te trekken en je weet maar nooit met het weer.Wij probeerden een lift te vinden om terug te keren naar Verbier en dat is ons telkens gelukt.Anders 1 persoon die lift en die gaat de wagen halen,ging vrij vlot in fietskledij,om zo de andere op te halen.Wij vertrokken vrijdagmiddag en waren terug maandagmorgen.
Nu heb ik toevallig nog een route ontdekt die van Grimentz naar St luc gaat en dan naar Cabane Bella . Van Cabane Bella naar Törbel is er ook nog een route.In totaal komen er dan nog 75km bij. Deze route ga ik deze zomer verkennen na de Cristalp.