ZTR crest of Ride Trace XC21 29" wielen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Trichte
Mountainbiker

ZTR crest of Ride Trace XC21 29" wielen

Post by Trichte »

Ik twijfel tussen deze twee wielsets:

No Tubes ZTR crest velg met DT Swiss 240s naaf en DT Swiss revolution spaken
(+-1455g aan €570)
of
Ride Trace XC21 velg met DT Swiss 240s naaf en DT Swiss revolution spaken
(+-1375g aan €620)

Iemand ervaring met de Ride Trace wielen of toch maar kiezen voor de alom bekende ZTR crest velgen? Vind de Ride velgen iets soberder qua look maar zijn ze kwalitatief even goed?
BertG
Mountainbiker

Re: ZTR crest of Ride Trace XC21 29" wielen

Post by BertG »

Van de looks zou ik mij niet veel aantrekken, stickers kan je in minder dan 5 minuten verwijderen en dat zou ik sowieso doen. Keuze hangt vooral van uw gewicht en rijstijl af. Crest velgen zijn zwaarder (maar nog steeds licht) en hebben al bewezen dat ze wel wat kunnen hebben, ook bij zwaardere bikers. Van die Ryde Trace velgen zou ik dat niet durven zeggen.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Waar gespaakt?
Trichte
Mountainbiker

Post by Trichte »

Prijzen zijn via http://www.actionsports.de/en/ Heb er zelf geen ervaring mee maar vrienden die er besteld hebben zijn tevreden van kwaliteit en service.

Mijn gewicht is 80kg en mijn rijstijl met vallen en opstaan :-D
Iemand ervaring met de Ride Trace velgen?
Robin21
Mountainbiker

Post by Robin21 »

Jep! Maar dan via Duke, zijn namelijk dezelfde velgen.

Zeer tevreden over! Door het asymetrische profiel veel stijver.

En lichter dan crest! ;)
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

In nederland wordt er al veel met ryde gereden. De wielbouwers zijn er positief over. Zeker door het asymetrische profiel.
Je hebt een even stijf wielsetjes als een crest maar dan 100 gram lichter.

Ik zou momenteel voor de ryde gaan. Echter overweeg ook een bredere velg. Ik heb een tijdje met ryde en wheeltec staan praten en zij geven aan dat hun wedstrijdrijders eerst nogal septisch tegenover een wiel stonden die bijna 100 gram zwaarder waren, maar na een paar ritjes eigenlijk vrijwel allemaal op de bredere velg reden vanwege de stijfheid.

Ik ga hierna niet meer voor het lichste setje maar wel voor een stijvere. moet geen 1800 gram gaan worden voor mijn 80 kg maar sub 1700 is ruim voldoende.

Ik denk dat we de tijd dat het lichter moet wel een beetje gehad hebben. (waarbij ik niet zeg dat ik niet op gewicht let maar niet meer ten koste van stijfheid)
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

En zou je dan vooraan een bredere velg gebruiken dan achteraan?
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Ik heb de ryde enduro 29mm. Breder is beter....veel testen zijn hier het bewijs van. Kan je lagere druk rijden, band valt breder uit ed. Als je wil kan je bij een brede velg 1 band maat minder nemen als een smallere velg. ( zo kan je gewicht compenseren). Hoor eens bij Marc van wheel-tec zeer ervaren en zetten er custom stickers op in kleuren naar wens. Kijk maar ff hier in de showroom bij mijn sandman.
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Als je bredere velgen neemt, wegen ze ook om en bij de 100gr meer, dat kan je volgens mij niet compenseren door een band van een maat minder te nemen, die op zich dan minder weegt?...

Hoezo wrote:Ik heb de ryde enduro 29mm. Breder is beter....veel testen zijn hier het bewijs van. Kan je lagere druk rijden, band valt breder uit ed. Als je wil kan je bij een brede velg 1 band maat minder nemen als een smallere velg. ( zo kan je gewicht compenseren). Hoor eens bij Marc van wheel-tec zeer ervaren en zetten er custom stickers op in kleuren naar wens. Kijk maar ff hier in de showroom bij mijn sandman.
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Gewicht is in dat geval echt van ondergeschikt belang. Een brede velg rijd echt een stuk fijner. En dat beetje extra gewicht ga je echt niet merken hoor.
Post Reply