ZA-ZO 15/11/2014 - 16/11/2014 Sunparks Mountainbike Mol
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
rickgroenen
- Mountainbiker
ZA-ZO 15/11/2014 - 16/11/2014 Sunparks Mountainbike Mol
Post by rickgroenen »
De Sunparks Mountainbikeweekends zijn gedurende de laatste jaren uitgegroeid tot dé jaarlijkse afspraak voor de mountainbike liefhebbers.
Van 14-17 november 2014 is het weer de beurt aan Sunparks Kempense Meren om mountainbikers uit binnen- en buitenland te ontvangen voor een weekend van puur fietsgenot! De tochten gaan door op zaterdag en zondag 15 en 16 november 2014
Ook dagbezoekers zijn welkom op één of beide dagen.
Inschrijven voor de dagtochten kan ter plaatse.
Inschrijven en vertrek kan bij het park vanaf 08:30 uur voor alle afstanden. Daginschrijving kost slechts €5 (90 km €7) excl. optionele verzekering (€2).
Afstanden:
Zaterdag 15 (kids) – 25 – 50 – 90 kilometer: vertrek 08.30 – 12:00 uur, 90 kilometer tot 10:30 uur
Zondag 15 (kids) – 25 – 40 – 70 kilometer: vertrek 08.30 – 12:00 uur, 70 kilometer tot 10:30 uur
Sunparks biedt u een arrangement met o.a.:
• Mountainbiketochten op zaterdag en zondag
• Routes van 15 (Kids Trophy) tot 90 kilometer
• Duidelijke bewegwijzering en goede en bevoorrading door verschillende partners
• Gratis welkomstdrink op vrijdag & pastabuffet op zaterdag
• Bikewash op zaterdag en zondag
• Gratis toegang tot Aquafun gedurende het hele weekend
• 3 overnachtingen in een vakantiehuis
Voor weekendverblijven heeft Sunparks een aanbieding met bovenstaand arrangement en een reductie in de overnachtingsprijzen! Meer informatie:
http://events.centerparcs.com/be-nl/Eve ... ke+Weekend
Van 14-17 november 2014 is het weer de beurt aan Sunparks Kempense Meren om mountainbikers uit binnen- en buitenland te ontvangen voor een weekend van puur fietsgenot! De tochten gaan door op zaterdag en zondag 15 en 16 november 2014
Ook dagbezoekers zijn welkom op één of beide dagen.
Inschrijven voor de dagtochten kan ter plaatse.
Inschrijven en vertrek kan bij het park vanaf 08:30 uur voor alle afstanden. Daginschrijving kost slechts €5 (90 km €7) excl. optionele verzekering (€2).
Afstanden:
Zaterdag 15 (kids) – 25 – 50 – 90 kilometer: vertrek 08.30 – 12:00 uur, 90 kilometer tot 10:30 uur
Zondag 15 (kids) – 25 – 40 – 70 kilometer: vertrek 08.30 – 12:00 uur, 70 kilometer tot 10:30 uur
Sunparks biedt u een arrangement met o.a.:
• Mountainbiketochten op zaterdag en zondag
• Routes van 15 (Kids Trophy) tot 90 kilometer
• Duidelijke bewegwijzering en goede en bevoorrading door verschillende partners
• Gratis welkomstdrink op vrijdag & pastabuffet op zaterdag
• Bikewash op zaterdag en zondag
• Gratis toegang tot Aquafun gedurende het hele weekend
• 3 overnachtingen in een vakantiehuis
Voor weekendverblijven heeft Sunparks een aanbieding met bovenstaand arrangement en een reductie in de overnachtingsprijzen! Meer informatie:
http://events.centerparcs.com/be-nl/Eve ... ke+Weekend
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: ZA-ZO 15/11/2014 - 16/11/2014 Sunparks Mountainbike Mol
Post by BerggeitCasualFietser »
Het parcours, wat mogen we daarvan verwachten? Ik was er deze zomer, op het domein zelf een mooi track (oranje) ontdekt. Ik veronderstel dat dit er ook bij zit? Zilvermeer? Sahara?De tracks langsheen kanaal?
Wij gaan met heel de club wederom naar daar. Parcours vergelijkbaar met vorig jaar? Zaterdag was veruit de mooiste, met heel hoog offroad percentage op de 90km. Zondag hebben wij de 50 gereden en deze bevatte, zeker in vergelijking met de dag ervoor, heel wat meer asfalt (schat +50%). Wij logeren wel niet in sunparks, maar aan den overkant aant zilvermeer.
Vroeg vertrekken is wel de boodschap op zaterdag, want het kan erg druk zijn. Vooral op de eerste 15 en de laatste 15km. Daar moeten alle afstanden namelijk voorbij. Die laatste 15 waren vorig jaar dan nog eens heel slecht berijdbare singletracks met amper inhaalmogelijkheden dus dan is het filerijden. Niet bevorderlijk voor het humeur na 75km mist en klamme koude.
BV's waren wel steeds in orde.
Afspuitstand ondermaats; immense rij wachtenden voor je...
En voor het pastabuffet moet je het ook niet doen... Daarom besloten wij om ons gewoon als dagrijders in te schrijven en (veel goedkoper,gezelliger, rustiger, privé afspuitstand:) ) in de bungalows van het zilvermeer te logeren.
Kan natuurlijk zijn dat er enkele punten verbeterd zijn tov vorig jaar...
Het is een leuk concept maar er valt mijn inziens meer uit te halen. Anyway, het park is al enkele keren uitverkocht geweest via deze formule, dus zullen de organisatoren er wel niet meer moeite in willen steken neem ik aan...
Vroeg vertrekken is wel de boodschap op zaterdag, want het kan erg druk zijn. Vooral op de eerste 15 en de laatste 15km. Daar moeten alle afstanden namelijk voorbij. Die laatste 15 waren vorig jaar dan nog eens heel slecht berijdbare singletracks met amper inhaalmogelijkheden dus dan is het filerijden. Niet bevorderlijk voor het humeur na 75km mist en klamme koude.
BV's waren wel steeds in orde.
Afspuitstand ondermaats; immense rij wachtenden voor je...
En voor het pastabuffet moet je het ook niet doen... Daarom besloten wij om ons gewoon als dagrijders in te schrijven en (veel goedkoper,gezelliger, rustiger, privé afspuitstand:) ) in de bungalows van het zilvermeer te logeren.
Kan natuurlijk zijn dat er enkele punten verbeterd zijn tov vorig jaar...
Het is een leuk concept maar er valt mijn inziens meer uit te halen. Anyway, het park is al enkele keren uitverkocht geweest via deze formule, dus zullen de organisatoren er wel niet meer moeite in willen steken neem ik aan...
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Misschien meer de intentie om de families een biketochtje te laten ervaren en op die manier alle reservaties vol te krijgen?
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Post by Stevestrong »
Ik heb vorig jaar zat 90 + zon 70 km gedaan. Zaterdag was echt wel een heel mooie tocht met enorm veel off road. Het had toen vooraf veel geregend, weekend gelukkig droog, maar dat maakte er een stevige tocht van. Zondag was het een droge en zeer snelle omloop, wat niet erg was na de zware zaterdagtocht.
Met een herhaling van vorig jaar ben ik meer dan tevreden!
Dit jaar niet voor het mtb arrangement gekozen, omdat niet iedereen meegaat vr mtb en dan is het veel goedkoper om gewoon te boeken.
Met een herhaling van vorig jaar ben ik meer dan tevreden!
Dit jaar niet voor het mtb arrangement gekozen, omdat niet iedereen meegaat vr mtb en dan is het veel goedkoper om gewoon te boeken.
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Post by Stevestrong »
De tochten worden overigens samengesteld door een mtb club
Klopt, maar wel door eentje die niet van de streek is als ik mij niet vergis. Hetgeen mij een rare kronkel leek/lijkt...Stevestrong wrote:De tochten worden overigens samengesteld door een mtb club
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Post by Stevestrong »
Volgens mij mtb mastentop uit kasterlee. Ik vond de zaterdagtocht toch echt wel dik in orde vorig jaar.
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Post by Stevestrong »
Volledig mee eens.jari2057 wrote:de rit van zaterdag al een paar keer gereden is een supper parcour
Ik hoop wel dat ze dit jaar ook gewone tuinslangen voorzien aan de afspuitstand, want vorig jaar was er alleen hoge druk en daar ben ik geen fan van.