Twijfel tussen 2 verschillende wielsetjes
BOR XMD 333 - BOR md7 naven (gewicht ± 1400gr.) tweedehands <1000 km
of
Ztr Crest - Hope pro naven (gewicht ± 1850 gr.) tweedehands <50 km
welke heeft jullie voorkeur, pro's en contra's (prijs +- hetzelfde)
Crest of BOR
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Japie carbon
- Mountainbiker
- saiko
- Test team
Re: Crest of BOR
eyelits, hogere spaak spanning, zeker op 29" is dat handig
en uit persoonlijke ervaring nadat ik nippels heb uitgescheurt uit podiums,race. Een stel olympics en een stel crest's redelijk in frut heb gereden terwijl mijn Bor's nog altijd kaarsrecht zijn.
en uit persoonlijke ervaring nadat ik nippels heb uitgescheurt uit podiums,race. Een stel olympics en een stel crest's redelijk in frut heb gereden terwijl mijn Bor's nog altijd kaarsrecht zijn.
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Post by Japie carbon »
Ik rij nl al jaren met velgen zonder eylets, en nog nooit problemen gehad met uitgescheurde nippels en slappe wielen.
Misschien een nieuwe spaker uitzoeken?
Ben eerder geneigd om naar de BOR wielen te gaan omwille van het gewicht, maar toch een beetje bang van de sterkte ? Ben géén zwaargewicht (75 kg fully packed) maar toch.
Wat me tegenhoud voor de hope - crest is het gewichtsverschil met de BOR, zou dat zo veel verschil maken vraag ik me af
Wat me tegenhoud voor de hope - crest is het gewichtsverschil met de BOR, zou dat zo veel verschil maken vraag ik me af
Gewicht van de Hope naven tov BOR MD7 is max 200g, Crest vs BOR XM333 velgen is qua gewicht identiek.
Maw heb je nog een 250g gewichtsverschil en dit zijn uw spaken.
Om een 29" setje van 1400g te hebben, moet je al DT Swiss Aerolites of Sapim CX Ray spaken gebruiken. De wielset met Hope/Crest zal dan eerder zwaardere (stijvere) spaken hebben.
Maw zijn er nog meer verschillen dan enkel BOR vs Crest
Maw heb je nog een 250g gewichtsverschil en dit zijn uw spaken.
Om een 29" setje van 1400g te hebben, moet je al DT Swiss Aerolites of Sapim CX Ray spaken gebruiken. De wielset met Hope/Crest zal dan eerder zwaardere (stijvere) spaken hebben.
Maw zijn er nog meer verschillen dan enkel BOR vs Crest
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Post by Japie carbon »
Als je licht en sterk wil denk dan eens aan Ryde. Die zijn ook nog eens extra breed.
Een stevige set met een mooi vallende band (door de brede velg) gaat je veel meer opleveren dan een wiel dat een paar ons lichter is.
Een stevige set met een mooi vallende band (door de brede velg) gaat je veel meer opleveren dan een wiel dat een paar ons lichter is.
- saiko
- Test team
Hillset, Swooth en Bikeboosting niet goed genoeg?Japie carbon wrote:Ik rij nl al jaren met velgen zonder eylets, en nog nooit problemen gehad met uitgescheurde nippels en slappe wielen.
Ik weeg 80kg en heb geen al te zuiver rijstijl, denk dat dat er meer mee heeft te maken als wie mijn wielen spaakt. Neemt niet weg dat ik de notubes naar de botte krijg en de BOR velgen nog altijd in gebruik zijn.
Aleen al voor het door het gewicht, de velgen (hogere spaakspanning) en de naven zou ik persoonlijk (63kg) zonder twijfel voor de bor wielen gaan.
Met 80kg en een niet al te zuivere rijstijl is het niet echt eerlijk om podiums of race velgen/wielen dubbel te rijden en daarna zeggen dat deze niet goed zijn..
Met 80kg en een niet al te zuivere rijstijl is het niet echt eerlijk om podiums of race velgen/wielen dubbel te rijden en daarna zeggen dat deze niet goed zijn..