Ik heb mijn trek cobia omgebouwd naar 2x10.
Nieuwe cranck, lagers en shifters.
Bij montage alles goed ingevet.
Wanneer ik nu echter recht op de trappers ga staan om aan te zetten bij een klim kraakt er toch wat aan mijn bb/cranck......
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
krakende bb
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Jemp
- Mountainbiker
Re: krakende bb
Had dit ook op mijn X0 crank. Denk dat het opgelost is, maar heb enkel een paar meter gereden. Morgen meer nieuws.
Ik heb de ketting bladen en sipder gedemonteerd, helemaal proper gezet, op de raakvlakken een beetje vet en de bouten voor de ketting bladen met lock tidevast gezet.
Ik heb de ketting bladen en sipder gedemonteerd, helemaal proper gezet, op de raakvlakken een beetje vet en de bouten voor de ketting bladen met lock tidevast gezet.
-
kloefie
- Mountainbiker
tja,
het kraken kan weer vanalles zijn hé... Is al meerdere keren aangehaald hier op 't forum.
- BB (maar aangezien net gemonteerd en goed ingevet, zal het dit niet zijn)
- zoals Jemp suggereert, vuil tussen de spider en kettingbladen...
- zoals ik reeds heb voorgehad --> kraak die van de pedalen voort komt. Spanning tussen plaatjes en pedalen verhogen of pedalen vervangen...(als ze hun tijd hebben gehad)
Hou ons op de hoogte... (steeds bereid om bij te leren)
het kraken kan weer vanalles zijn hé... Is al meerdere keren aangehaald hier op 't forum.
- BB (maar aangezien net gemonteerd en goed ingevet, zal het dit niet zijn)
- zoals Jemp suggereert, vuil tussen de spider en kettingbladen...
- zoals ik reeds heb voorgehad --> kraak die van de pedalen voort komt. Spanning tussen plaatjes en pedalen verhogen of pedalen vervangen...(als ze hun tijd hebben gehad)
Hou ons op de hoogte... (steeds bereid om bij te leren)
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Ook al dikwijls voorgehad op al mijn fietsen: BB zelf, cups, bladboutjes, pedalen, pedaaldraad, qr's, cassette, ketting...
Werken dmv eliminatie is de boodschap.
Werken dmv eliminatie is de boodschap.