Zo 23/03/2013 Eupen 19e Bike Day IRMEP

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
butters
Mountainbiker

Zo 23/03/2013 Eupen 19e Bike Day IRMEP

Post by butters »

Heeft er iemand deze al eens gereden? Het zou mijn eerst TT van het jaar worden en de conditie is nog zwak.
En heeft er iemand een idee van hoe de ondergrond er daar tegenwoordig bij ligt?

http://www.mountainbike.be/toertochten/ ... -day-irmep" onclick="window.open(this.href);return false;
cureghempiet
Mountainbiker

Re: Zo 23/03/2013 Eupen 19e Bike Day IRMEP

Post by cureghempiet »

IS een heel mooie tocht met toch +1000hm denk ik. heel mooi parkoer...ondergrond gaat redelijk meevallen denk ik. is overal redelijk droog voor de moment he. natuurlijk hoe meer richting het stuwmeer hoe natter het wel is kan zijn,hier en daar door een beekske...maaar das het mooie aan mtb he. ik zal er ook zijn maar dan op vrijdag. zal hier men bevindinge over de staat van het parkoer posten...
Rec
Mountainbiker

Post by Rec »

Ikke ook present :-)
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

iemand een idee van de hoogtemeters op de 55km?
ben aan het twijfelen tussen deze en Andenne.
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Deze is dus een beetje vergelijkbaar met Sart Timan van vorige week?
Grote voordeel van Eupen is dat de weersvoorspellingen net iets beter zijn, ik vertrek meestal aan de late kant(rond 11u aan de start), volgens de huidige weerkaarten kan er in Andenne om 12u al wat regen beginnen te vallen en in Eupen zou dit pas rond 15u zijn. maar goed dat verandert nog 10 keer voor het zo ver is.

bedankt voor de info in ierder geval, ik ga nog wat verder twijfelen...
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Ik rij hem morgen, gister al paar stukjes gedaan die waren wel mooi en droog en snel, en af en toe paar technische stukskes...
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Iemand van de militairen hier die de tocht gisteren gereden heeft ?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Zo net terug van de 55km, miljaar wat een verschil met andere jaren.
Technisch, 1100hm, wat een sublieme afdalingen, ieder leuk stukje van Eupen zat erin.

Je begint richting membach, met heuvel op heuvel af, en heb na 10km al 330hm erop zitten. Daarna ga je richting Eupen via mooie singletracks over techinsche wortel en steen passages. In Eupen rond km 25 heb je een beklimming, respect voor de mannen die daar boven geraken ! En als je er boven bent heb je een mooi vergezicht.
Daarna ga je richting hoge venen met het nodige klim en daalwerk om te flirten met de Duitse grens en zo naar Raeren te rijden door het woud. Raeren zijn mooie singletracks en kom je ook de eerste modder tegen. Einde is ook nog vrij pittig !

Het is mijn tuin, en was na aankomt ook nog vrij fris, maar een kameraad die erbij was zit nu aan de baxter :lol:
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

endorfin wrote:Zo net terug van de 55km, miljaar wat een verschil met andere jaren.
Technisch, 1100hm, wat een sublieme afdalingen, ieder leuk stukje van Eupen zat erin.

Je begint richting membach, met heuvel op heuvel af, en heb na 10km al 330hm erop zitten. Daarna ga je richting Eupen via mooie singletracks over techinsche wortel en steen passages. In Eupen rond km 25 heb je een beklimming, respect voor de mannen die daar boven geraken ! En als je er boven bent heb je een mooi vergezicht.
Daarna ga je richting hoge venen met het nodige klim en daalwerk om te flirten met de Duitse grens en zo naar Raeren te rijden door het woud. Raeren zijn mooie singletracks en kom je ook de eerste modder tegen. Einde is ook nog vrij pittig !

Het is mijn tuin, en was na aankomt ook nog vrij fris, maar een kameraad die erbij was zit nu aan de baxter :lol:
Dit was toch een beetje een misleidend promo bericht al ga je me niet horen klagen over de tocht.

er zat een beetje vanalles in maar het parcours bestond toch grotendeels uit brede paden, in tegenstelling tot eerdere berichten vond ik het toch redelijk modderachtig bij momenten.
de brede paden werden regelmatig wel eens onderbroken voor een technische passage over rotsige paden en stukken met boomwortels. en die ene klim rond km27 was me toch ook iets te straf om boven te geraken. de laatste 20km vond ik eerder om uit te bollen dan pittig, enkele korte klimmetjes maar vooral afdalen.
de bepijling vond ik wel wat aan de magere kant waardoor ik bij momenten serieus twijfelde of ik nog wel goed zat, vooral op lange rechte stukken mocht er af en toe een pijltje ter bevestiging hangen. de bevoorradingen waren wel in orde, al miste ik aan de 2e stop misschien een bekertje sportdrank.

ik had 56,2km op de teller met 1039hm.
het was dus niet de meest spectaculaire rit maar vond het al bij al wel in orde, de conditie is ook nog verre van goed waardoor dit een ideale tocht was voor mij.
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

idd bovenstaande reactie is de juiste, ik had er wel met mijn garmin 59,8km en 1048 hms. er stond beneden aan een wortelafdaling iemand fotos te trekken. Iemand van de organisatie???
Post Reply