tweedehandse mountainbike

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
steve 85
Mountainbiker

tweedehandse mountainbike

Post by steve 85 »

nu ik ben op zoek naar een tweedehands bike,
en ik vroeg mij af waar de ge zoal moet op letten als je een fiets koopt (slijtage enzo)
wat zijn zowat de dingen waar dat je het best naar kijkt?
want als ik op kapaza en 2dehands kijk blinken ze allemaal even hard :-)
ThibautD
Mountainbiker

Re: tweedehandse mountainbike

Post by ThibautD »

Ik heb een paar weken geleden ook een 2dehands MTB gekocht en ben als volgt te werk gegaan:

- Nog niet over de prijs onderhandelen tot je de fiets gezien hebt!
- Goed kijken hoe de cassette en kettingbladen eruit zien (ketting meten met een ketting tool is ook een voordeel). Een vernieuwing van cassette, ketting en kettingbladen kost namelijk ook wel iets.
- Eventuele slijtage aan de vork bekijk je beter ook (een vork kost ook wel wat centjes!)

Verder eens mee rijden en goe letten op eventuele kraakjes of slecht lopende fiets.
Krassen zullen ze allemaal hebben.

Succes allesinds!
tobe
Mountainbiker

Re: tweedehandse mountainbike

Post by tobe »

Ik zou eerder zeggen, kijk vooral het frame na op blutsen, barsten, etc.
Daarnaast kijken of er geen speling zit op crank, wielassen, voorvork.
Kijk of er geen schade is aan de wielen.

Eventueel als ketting, cassette versleten is kan je iets van de prijs afdoen, maar dat zijn geen dure stukken.

Ga er eens mee fietsen, kijk of algemeen alles in orde is. Schakel eens op en af, zie dat de voorvork nog doet wat ze moet doen, rem eens flink door, etc. etc.
Post Reply