Scott Cougar banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
PAMSCALPEL
Mountainbiker

Scott Cougar banden

Post by PAMSCALPEL »

Is er iemand die meer info kan geven of zijn/haar ervaringen wil delen over de Scott Cougar UST 2.25 banden. Hoe is de roelweerstand,gewicht en voor welk terrein zijn ze geschikt. In de bladen waarin de Scott MC fietsen worden getest zijn de reacties heel verschillend over deze banden.
zigi
Mountainbiker

Post by zigi »

ik heb ze vorig jaar op mijne fiets gehad
de grip is geweldig goed maar ik opteer voor de iets smallere manx van 26 x 2.00 die hebben iets minder rolweestand de cougar is meer voor snelle downhill ritten en kurk droge ondergrond
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Worden die Cougars op een "standaard" Scott ergens meegeleverd? Ik heb die banden nog nooit nie tegengekomen in het "Scott" circuit.
Wat betreft de Manx non UST band, moet ik zigi bijtreden. Ik kreeg ze op mijn Scott meegeleverd, maar haalde ze er na 1 wet ride af. Ik schonk ze aan mijn wederhelft - die toch niet in de regen, blubber bolt.

Wel ook benieuwd als er iemand die Cougars heeft liggen, in UST welteverstaan.

Greetz
zigi
Mountainbiker

Post by zigi »

ze kosten normaal gezien 55 €
maar ik heb op aanraden van Luc (luc's bike shop) de 127 Tpi gemonteerd van 45 e en die ingespoten met een anti lek laag van Geax dit geeft nog altijd een gewicht winst van 50 gr omdat de UST Tublesses veel zwaarder zijn en ook minder soepel
ze blijven lucht dicht door de anti lek laag en zijn soepelder als een normale tubless ik was deze morgen nog bij hem hij heeft de manx op stock en de cougar nog een set van demontage ze staan namelijk standaard op de genius van scott . hij heeft veel technische info over dergelijke zaken ,hij komt uit de autosport ,hij was enkele jaren actief als testrijder of ouvreur voor freddy loix en krijgt nog steeds veel info over banden van ing. bij michelin waar hij mee bevriend is na vele jaren samen gewerkt te hebben, lees maar eens de algemene info op zijn web
meer info www.lucsbikeshop.be
Post Reply