VZW Sportcomite Astene organiseert volgens jaarlijkse traditie op tweede Kerst voor de 16de Keer de Leietocht...
Mountainbiketocht over 48 km - 37 km - 27 km - 15 km (kids)
Startplaats Voetbalstadion SK Deinze
Vrije start van 8u30 - 14u
Kidstour
* inschrijving vanaf 13u
* start om 13u30
Info 0497 / 64 66 05
http://www.sportcomite-astene.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Parcours :
Starten doen we aan het stadion, via de Brielmeersen rijden we richting Astene.
In Astene de gekende dreven om zo tot in de bossen van Nazareth te komen.
Via een prive weide (goed berijdbaar) rijden we richting bevoorrading.
Daarna verkennen we het mooie Deurle en Sint-Martens-Latem.
Via het mooie Ooydonck rijden we naar de Adellijke dreef en zo verder langs de oude Leiearm.
Een recuperatiestukje alvorens de "Talud" aan te vangen en de laatste rechte, maar meestal tegenwindse, lijn naar het stadion.
Het parcours is zeer goed berijdbaar en kan heel wat slecht weer verdragen.
Do 26/12/203 Deinze : 16de Leietocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Barteken
- Mountainbiker
- Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)
Re: Do 26/12/203 Deinze : 16de Leietocht
Foto's "verkenning" van 17/11 staan op de site http://www.sportcomite-astene.be" onclick="window.open(this.href);return false; .
Klik bovenaan de pagina op "Verkenning deel 1" en "Verkenning deel 2".
De verkenning werd gereden na enkele weken veelvloedige regenval... komende zondag verkennen we nogmaals, gezien het droge weer zal het parcours er helemaal anders bijliggen.
De verkenning werd gereden na enkele weken veelvloedige regenval... komende zondag verkennen we nogmaals, gezien het droge weer zal het parcours er helemaal anders bijliggen.
Ik zou toch ne keer een nieuw fototoestel vragen aan de kerstmandBarteken wrote:Foto's "verkenning" van 17/11 staan op de site http://www.sportcomite-astene.be" onclick="window.open(this.href);return false; .
-
Barteken
- Mountainbiker
Vorige zondag nog eens verkend... parcours ligt er zeer goed bij !
Het grote voordeel is ook dat het parcours nog heel wat regen kan verdragen.
Volgend weekend beginnen met de bepijling...
Het grote voordeel is ook dat het parcours nog heel wat regen kan verdragen.
Volgend weekend beginnen met de bepijling...
-
Barteken
- Mountainbiker
Uit de warme douche na een kletsnatte en winderige verkenning.
Het ligt er nattekens bij, maar zeer goed berijdbaar ! Alle plassen zijn te ontwijken, slechts een paar modderstromen maar... Berijdbaar.
En, het zal donderdag beter weer zijn .
Het ligt er nattekens bij, maar zeer goed berijdbaar ! Alle plassen zijn te ontwijken, slechts een paar modderstromen maar... Berijdbaar.
En, het zal donderdag beter weer zijn .
-
Barteken
- Mountainbiker
En wijle weg.... Pijltjes controleren en terug ophangen, er zijn er nl een aantal met ons... Aan het spelen. Bordje hangen, weg... Enz
Iedereen welkom in deinze voor een mooie, vlotte rit !
Tot straks !
Iedereen welkom in deinze voor een mooie, vlotte rit !
Tot straks !
Ik dacht een paar keer... heb ik nu een pijltje gemist of niet. Maar 't zou dus een reden kunnen hebben. Jammer.Barteken wrote:En wijle weg.... Pijltjes controleren en terug ophangen, er zijn er nl een aantal met ons... Aan het spelen. Bordje hangen, weg... Enz
Dit filmpje van de rit gezien? http://www.deinzeonline.be/2013/12/16-v ... te-astene/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
kevin1980
- Mountainbiker
Mooie rit en ideaal om diene kalkoen wat te verteren... Eerst de 50km gedaan en achteraf
nog es de 27km, kwestie van beetje bij te trainen e
Op de 50km niets op aan te merken enkel dat privé stuk, dat zou ik er int vervolg toch uitlaten.
Het enige gevoel dat ik dan had na die strook was dat ik gelukkig niet moest afstappen en geen natte voeten had...
Van de 27km vond ik het eerste stuk toch wel héél veel asfalt tot aan de bevoorrading maar verstond het wel dat je wel die kilometers moest doen om tot in Deurle te geraken..
nog es de 27km, kwestie van beetje bij te trainen e
Op de 50km niets op aan te merken enkel dat privé stuk, dat zou ik er int vervolg toch uitlaten.
Het enige gevoel dat ik dan had na die strook was dat ik gelukkig niet moest afstappen en geen natte voeten had...
Van de 27km vond ik het eerste stuk toch wel héél veel asfalt tot aan de bevoorrading maar verstond het wel dat je wel die kilometers moest doen om tot in Deurle te geraken..