Za 09/11/2013 Deinze-Astene :: 6de VTT Walter Godefroot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dimii
Mountainbiker

Za 9/11/2013 Astene-Deinze :: VTT Walter Godefroot

Post by dimii »

Op zaterdag 09.11.13 is er voor de 6e keer de VTT & Cyclo Walter Godefroot met start en aankomst op een nieuwe locatie: zaal TEN HOVE, Nieuwstraat 3 te Astene (rechtover kerk).
Het parcours is vernieuwd en tracht alle mountainbikefanaten iets leuks aan te bieden met trajecten over 25 km, 40 km en 50 km.

Ook aan de kinderen wordt gedacht met een KIDS-rit die start om 13u30 onder begeleiding van Wielerbond Vlaanderen.

Dit jaar kan je ook deelnemen met de koersfiets (of gewone fiets) aan een CYCLO van 25 of 50 km, die eveneens richting Gavere trekt.
Naast de traditionele bevoorradingen, douches, bike-wash en fietsbewaarplaats krijgen de deelnemers bij aankomst ook een gratis snack.
Daarenboven kan iedere deelnemer ook gratis meedingen naar de hoofdprijs van onze tombola: een mooie mountainbike, geschonken door Fietsen Godefroot.
Meer inlichtingen kan je verkrijgen via de website http://www.wtcwaltergodefroot.be" onclick="window.open(this.href);return false;
We hopen jullie met z’n allen te mogen verwelkomen!

~edit: ja inderdaad 2013 dus :lol:
Last edited by dimii on Wed 06 Nov 2013 18:15, edited 2 times in total.
peter_f
Mountainbiker

Re: Za 9/11/2012 Astene-Deinze :: VTT Walter Godefroot

Post by peter_f »

De datum / jaartal in subject zal wel een foutje zijn zeker? :-)

Tot zaterdag,
P
JohanDevroe
Mountainbiker

Re: Za 9/11/2013 Astene-Deinze :: VTT Walter Godefroot

Post by JohanDevroe »

Gezien de overvloedige regenval... wordt dit parcours nog haalbaar voor een recreatieve mountainbiker? Of wordt het toch behoorlijk wat ploeteren in de modder?
mountainbiker66
Mountainbiker

Re: Za 09/11/2013 Deinze-Astene :: 6de VTT Walter Godefroot

Post by mountainbiker66 »

hoe zit het eigenlijk met het parcours, is dat nog iets berijdbaar? #-o :-?
InMyKingdom
Mountainbiker

Post by InMyKingdom »

Graag een toestand van het parcours!
STARKEN
Mountainbiker

Post by STARKEN »

veel water
peter_f
Mountainbiker

Re: Za 9/11/2013 Astene-Deinze :: VTT Walter Godefroot

Post by peter_f »

JohanDevroe wrote:.. wordt dit parcours nog haalbaar voor een recreatieve mountainbiker?
Ik kan niet spreken voor de organisatie, maar woon er wel om de hoek. Vorig jaar was dit mijn eerste MTB rit, en zoveel zijn er nog niet bijgekomen. Dus ik reken met ook tot de recreatieve. :-D

Ik merk dat het parcour de omgekeerde weg volgt van vorig jaar. Toen is vooral het begin stuk me bijgebleven als modderboel. Echter, volledig Astene/Deinze bos is ondertussen voorzien van mooie grintwegen. Niet echt meer MTB meer...

Als het morgen op de middag droog is, ga ik rond 13h in ieder geval de rit rijden.

Er is hier in Astene daarnet wel nog meer dan 10 liter water uit de lucht gevallen. :-?
http://www.weerstationdeinze.be/weather ... grafieken/

p.
veeteepepeetje
Mountainbiker

Post by veeteepepeetje »

:-D super leuke rit . :-D tot volgend jaar :-D
peter_f
Mountainbiker

Post by peter_f »

1087 deelnemers blijkbaar.

Wat foto's en video'tje: http://www.deinzeonline.be/2013/11/vtt- ... en-topper/
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Na een blits bezoek aan Slovenië eerder deze week, gisteren van thuis uit vertrokken en rond 10 u aangekomen in Astene aan de nieuwe startlocatie.
De eerste kilometers waren enkel verhard en ook de laatste dwz. dat het algemene off-road percentage aan de lage kant lag.
De regen van de afgelopen dagen had blijkbaar nogal wat plassen gevormd en sommigen plassen waren zelfs van die diepte dat ze gerust konden dienen om de wereldkampioenschappen schoonspringen van de 10 meter plank te trotseren :oops: ..Tot 2 x toe tot ongeveer 3/4 van mijn wielen in een plas gedoken , met alle natte gevolgen van dien. Anders vond ik dat het ondanks de vele regen het er toch niet zwaar bij lag. Enkel het korte klimmetje in de glij-brij in Eke eventjes voetjes moeten uithaken.
Bij de aankomst gebruik gemaakt van de degelijke bike-wash en dan tegen de wind naar huis, goed voor een kleine 80 km.
Post Reply