Zo 27/10/2013 Pittem :: 15de Helletocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pompier
Mountainbiker

Zondag 27/10 Pittem : 15de Helletocht

Post by pompier »

Hallo mountainbikers,

De Pittemse bikedevils organiseren zondag 27 oktober hun jaarlijkse helletocht en dit voor de 15de maal.

De bikedevils zijn een MTB club wat betekent dat de rit voor en door mountainbikers ingericht wordt.
We bieden dan ook een zeer eerlijke en sportieve veldtoertocht aan.

Onze voorzitter en parcoursbouwer Eddy koos er dit jaar voor om een nieuwe richting aan te snijden daar er een week terug reeds een mountainbike te Egem plaatsvond.
Dit resulteert in een nieuw stuk waar er nog nooit naar mijn weten een tocht passeerde hoe prachtig dit stuk ook mag zijn.Deze tip kreeg Eddy van een landbouwer (waar we helaas zijn weg niet mochten gebruiken).Er ligt daar nog iets maar ik moet wel de kop ervan vrij maken,zei hij.En zo geschiede .
Een oude spoorwegbedding kwam tevoorschijn.Ongelooflijk,jaren ligt dit daar te wachten om opnieuw in gebruik genomen te worden.Met dank aan de spoorwegen die onmiddellijk hun toestemming verleenden.
Vaste waarden in ons parcours zijn de doortochten door het domein van de Sint-Jozefskliniek en de Egemse kleiputten waar we opnieuw ons beste beentje gaan trachten voor te zetten.
We bieden een zoutloze tocht aan(kwestie van jullie te overtuigen niet naar de conculega's van Middelkerke af te zakken) van ca 25 40 en 50 Km.
Een gezonde en degelijke bevoorrading,een degelijke afspuitinstallatie,een stutte met kaas, douches en een gezellige apres .

Voor de mensen van het binnenland die naar de superprestige gaan:16 km is de afstand van Pittem naar Ruddervoorde . Dus eerst hier komen proeven van het veld om dan keihard te gaan supporteren voor jullie helden van het veld.

Weze dus allen welgekomen.

inschrijvingen en start:
Sportcentrum de molen
egemstraat 47
8740 Pittem

afstanden ca 25 40 of 50 KM
starten vanaf 8u00 tot 11 u 00

:off: De klok wordt de nacht ervoor verzet . Je kan dus 1 uur langer slapen om dan fris aan onze start te staan. :-({|=
stef007
Mountainbiker

Re: Zo 27/10/2013 Pittem :: 15de Helletocht

Post by stef007 »

ik kom deze tocht rijden maar zou met de fiets komen ik kom van richting lichtervelde waar zou ik ergens kunnen inpikken ik betaal dan zeker mijn deelname als ik langs de sporthal passer en zo mijn tocht dan kan voorzetten ik zou de grote baan van lichtervelde naar koolskamp nemen
MET DANK
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

stef007 wrote:ik kom deze tocht rijden maar zou met de fiets komen ik kom van richting lichtervelde waar zou ik ergens kunnen inpikken ik betaal dan zeker mijn deelname als ik langs de sporthal passer en zo mijn tocht dan kan voorzetten ik zou de grote baan van lichtervelde naar koolskamp nemen
MET DANK

als je van Lichtervelde de staatsbaan rijd naar Pittem en in Pittem een slag links van de koolskampstraat neemt rij je direct in de sportal (die slag zal wel in de route zitten 9/10)

(ik woon ook in Lichtervelde Maar ben van Pittem en vind het verdomt jammer dat ik er niet zal kunnen starten :( )
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

stef007 wrote:ik kom deze tocht rijden maar zou met de fiets komen ik kom van richting lichtervelde waar zou ik ergens kunnen inpikken ik betaal dan zeker mijn deelname als ik langs de sporthal passer en zo mijn tocht dan kan voorzetten ik zou de grote baan van lichtervelde naar koolskamp nemen
MET DANK
Als wij U laten inpikken vanuit deze richting bent U op het laatste traject van de tocht.
Ik zou dus verkiezen om door te rijden naar de sporthal.Wanneer je absoluut wil inpikken doe je dat best aan de steenbakkerij van Ampe.We rijden deze aan via de pompoenstraat.(om in de sfeer van Helloween te zitten,haha)
slappetieze2
Mountainbiker

Post by slappetieze2 »

:bounce: ](*,) :bounce: ](*,) ](*,) ](*,) Ik komme hier oek starten veur den " FULL HOUSE " tesamen mee minne buurman Den Hollander :drunk: :drunk: :drunk: :-" :-" .

GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

En dit schreef onze voorzitter en parcourbouwer naar de clubs met de vraag dit te delen :

Beste mountainbiker,

Op zondag 27 oktober 2013 organiseren de Bikedevils voor de 15° maal hun HELLETOCHT !

Er is opnieuw keuze tussen 3 afstanden nl. 25, 40 en 50 km.

- Inschrijving : sporthal Sportcentrum De Molen, Egemstraat 47, 8740 Pittem (weg Pittem-Egem)

vanaf 08.00 u tot 10.00 u (50 km tot 09.00 u)

- Kleedkamers, douches, afspuitplaats en ruime parking voorzien

- Ruime bevoorrading + gratis boterham na de rit

- Maakt deel uit van de VBR Flanders Off Road Mountainbikecup 2013-2014

- keuze tussen wel of geen kleiputten

Opnieuw een gevarieerd parcours dit jaar in de Verbiestgemeente !

Het parcours wordt in tegenstelling tot vorige jaren in omgekeerde richting gefietst ! De start gaat nog altijd via de Plaatsmolen en de Gavers; daarna gaat het via wandelpaden en lange veldwegen naar Tielt, waar een crossparcours en oude tramroute wordt verkend. Via Pittem berg gaan we naar het park van de Kliniek Sint-Jozef. De grote lus gaat naar het provinciaal domein ’t Veld te Ardooie, terwijl de rest meteen vaart maakt richting de kleiputten van Egem ! Via Egemkapelle snelt men dan naar de eindmeet in de Pittemse sporthal. Na afloop krijg je een gratis boterham en kan je uitgebreid nakaarten in de ruime zaal van het sportcentrum.

TOT ZONDAG 27 OKTOBER IN PITTEM !

Eddy Truyaert
slappetieze2
Mountainbiker

Post by slappetieze2 »

:-k :-k :-k :-k :-k Heb den dezen een 2-tal jaartjes nie gereden ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) .
Is er veele veranderd of nie :-" :-" :-" :-" :-" .

pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

slappetieze2 wrote::-k :-k :-k :-k :-k Heb den dezen een 2-tal jaartjes nie gereden ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) .
Is er veele veranderd of nie :-" :-" :-" :-" :-" .

Ja en nee,het zijn de gekende stroken met uitzondering van het Tieltse deel.De gekende stroken worden wel anders aangesneden.Een deja vu gevoel zul het dus niet worden.
Vandaag heeft Eddy nog eens verkend en hij heeft beslist om er een strook uit te laten.De tractoren hebben daar sporen nagelaten waarin je je kunt wegsteken.

Morgen meer nieuws.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Kom pas zaterdagavond in van weekendje, maar probeer alvast hier aanwezig te zijn bij de immer sympathieke Bikedevils. Vooral dat nieuwe stuk heeft me nieuwsgierig gemaakt...
slappetieze2
Mountainbiker

Post by slappetieze2 »

:bounce: :bounce: :bounce: Ben kerieus :bounce: :bounce: Tot Zundag [-o< [-o< [-o< [-o< mee droog weere 8-[ 8-[ 8-[ 8-[

Post Reply