Zo 20/10/2013 Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Grand Canyon
Mountainbiker

20/10/2013 Zonhoven

Post by Grand Canyon »

Beste Bikers,

Jullie zijn met zijn allen weer WELKOM op deze MTB toertocht georganiseerd door het Heuvens Kliekske.

Om wat variatie te brengen hebben we hier en daar kleine wijzigingen aangebracht in de route.
Er is druk gewerkt om de veiligheid onderweg te garanderen door bijvoorbeeld dennenappels in de bochten te verwijderen. Maar let vooral op uw eigen rijstijl, wees hoffelijk, moet het nog gezegd...

De bevoorrading stond vorig jaar niet ideaal en werd daarom verplaatst. Het aanbod blijft uiteraard schitterend.

Deze toertocht blijft een aanrader door het prachtige landschap en het afwisselend parcours dat we nog steeds kunnen en mogen aanbieden: soms bos soms heide soms snel dan weer technisch, een paar pittige klimmetjes maar geen heel groot totaal aantal hoogtemeters, drie afstanden, > 95 % onverhard ...

http://maps.google.be/maps?hl=nl&tab=wl" onclick="window.open(this.href);return false;

Start: 08:00 - 11:30

TIP: start niet allen tussen 8:30 en 9:00 als je niet van drukte houdt!

Afstanden: 25 - 32 - 45 km (correctie t.o.v. kalender)

Image
sTTevie
Mountainbiker

Re: 20/10/2013 Zonhoven

Post by sTTevie »

Grand Canyon wrote:Er is druk gewerkt om de veiligheid onderweg te garanderen door bijvoorbeeld dennenappels in de bochten te verwijderen. ]
versta me niet verkeerd ... maar :lol: :lol: :lol:
eric66
Mountainbiker

Re: Zo 20/10/2013 Zonhoven

Post by eric66 »

Tegenwezig met paar vrienden
J.niceson
Mountainbiker

Post by J.niceson »

ik ga er zeker zijn aangezien dit maar 2km van de deur is.ben benieuwd of ik veel onbekend terrein ga tegen komen. :-k
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

sTTevie wrote:
Grand Canyon wrote:Er is druk gewerkt om de veiligheid onderweg te garanderen door bijvoorbeeld dennenappels in de bochten te verwijderen. ]
Klinkt misschien vreemd ja maar er is echt wel een denneboske waar ik en vele anderen al wat bij elkaar gevloekt hebben afgelopen jaren doordat die dennenappels (en naalden) netjes bij elkaar blijven liggen in de uitgesleten bochten. Andere voorbeeld is laag overhangende takken, in het verleden is er al een ernstige kwetsuur geweest hierdoor op een toertocht ... lessons learned uit forum reacties ... :wink:
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

J.niceson wrote:ik ga er zeker zijn aangezien dit maar 2 km van de deur is.ben benieuwd of ik veel onbekend terrein ga tegen komen. :-k
Veel zal natuurlijk moeilijk zijn dan, tenzij je hem nog nooit reed, dan zal je zeker wat interessante wegjes tegen komen. En anders een aangename variatie op uw bekende tracks.
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

eric66 wrote:Tegenwezig met paar vrienden
Zoals gewoonlijk zeker!
Laat uwen 27.5" maar eens goed rollen...
georges1955
Mountainbiker

Post by georges1955 »

eric66 wrote:Tegenwezig met paar vrienden
eric ik zoek mijn vrienden wel zelf he hahaha grapje :-D :-D
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Grote kans dat ik afkom..
Maar hoe regenvast is het parcours? De aanhoudende moesson baart me wat zorgen.
Ik twijfel tussen de mudbike (SS) of de goeie
sTTevie wrote:
oei, er liggen toch ook geen boomwortels op het parcours :wink: :-D
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Grand Canyon wrote:
sTTevie wrote:
Klinkt misschien vreemd ja maar er is echt wel een denneboske waar ik en vele anderen al wat bij elkaar gevloekt hebben afgelopen jaren doordat die dennenappels (en naalden) netjes bij elkaar blijven liggen in de uitgesleten bochten. Andere voorbeeld is laag overhangende takken, in het verleden is er al een ernstige kwetsuur geweest hierdoor op een toertocht ... lessons learned uit forum reacties ... :wink:
ik begrijp 't wel, maar 't mag nog 'n beetje MTB blijven ... er is al een tendens dat alles makkelijker wordt op TT's ... waarbij ik niet zeg dat dat jullie opzet is, maar gewoon 'n algemene observatie

't zal waarschijnlijk over 't bosje gaan naast de hondenplein op de Waerde tegenover Teutberg, nee?
Post Reply