Nu zit ik de laatste tijd nogal veel op de fiets.
Tijdens het beoefenen van mijn andere hobby volleybal, begin ik daar alsmaar meer last van te ondervinden.
Vooral de spieren in de binnenkant van de dij zien dan zeer hard af. De pees die voor de aanhechting van die spier aan mijn knie verzorgd heb ik ook al overbelast.
Als ik niet wekelijks train dan heb ik na een training soms 1 a 2 weken last aan die spier.
Nu heb ik ooit een mail gestuurd aan gezondsporten.be en zij kwamen met de uitleg dat ik voldoende moest stretchen. Ik stretch nu elke dagen de spieren die zij vermelden een 3-tal keren.
Nu heeft het volgens mij geen nut, want ik heb er nog altijd last van.
Voor de echte kenners, ik heb de mail die ze mij hebben teruggestuurd gedelete, dus de preciese benaming van de spieren kan ik niet geven.
Is dit misschien te wijten aan een verkeerde positie op de fiets? Of ligt het echt in het feit dat ik me te veel met biken bezig hou? Ik fiets gemiddeld 8u per week in de winter en ongeveer 15u in de zomer.
Last combinatie andere sporten
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Hey!!
Ik ben 21, en doe bijna niks anders dan aan sport. Ik ga 2x per week biken en ga 3x trainen en speel 1 wedstrijd... Voetbal dan wel!!
Sinds ik bike ben ik na het weekend (zoals op dit moment) wel vree stijf. Ik speel dan een wedstrijd en doe een TT. Voor allebei geef ik me 100%, en dat voel ik wel... Maar ik heb niet echt last van 1 bepaalde spier, of overbelasting. Mijn mening over stretchen; doe het zo weinig mogelijk!!! Ge gaat er enkel maar uw spier mee beschadigen!! Ge moogt het doen hoor, maar is ni echt aan te raden en zoals je zegt brengt het toch niet op. Ga dan beter in een goed HEET bad!
Over het Te Veel biken...
Dat denk ik toch niet hoor. Is da altijd vollebak dat gij rijdt? Of gade gij soms ook eens even losfietsen?
Positie op de fiets... Daar ken ik heel weinig van!
Dat onderdeel laat ik over aan de echte kenners op dit forum.
greetz
Ik ben 21, en doe bijna niks anders dan aan sport. Ik ga 2x per week biken en ga 3x trainen en speel 1 wedstrijd... Voetbal dan wel!!
Sinds ik bike ben ik na het weekend (zoals op dit moment) wel vree stijf. Ik speel dan een wedstrijd en doe een TT. Voor allebei geef ik me 100%, en dat voel ik wel... Maar ik heb niet echt last van 1 bepaalde spier, of overbelasting. Mijn mening over stretchen; doe het zo weinig mogelijk!!! Ge gaat er enkel maar uw spier mee beschadigen!! Ge moogt het doen hoor, maar is ni echt aan te raden en zoals je zegt brengt het toch niet op. Ga dan beter in een goed HEET bad!
Over het Te Veel biken...
Positie op de fiets... Daar ken ik heel weinig van!
greetz
Yoh Piefkie,
ik heb ook problemen gehad met één van mijn kieëen. Ook ik probeer volleybal, biken en lopen te combineren. Sinds ik een aantal weken geleden voor en na 't volleyballen mijn knie grondig stretch, is de pijn grotendeels weg. 't Straffe is dat ik kon fietsen, lopen of fitnessen zoveel en zo zwaar ik wou (kon), nooit problemen, maar na één volleymatch deed die knie serieus zeer (telkens als ik onder- en bovenbeen onder een hoek van 90° hielt).
Voorlopig combineren we voort...
Hopelijk geraakt van uw "probleem" ook af
ik heb ook problemen gehad met één van mijn kieëen. Ook ik probeer volleybal, biken en lopen te combineren. Sinds ik een aantal weken geleden voor en na 't volleyballen mijn knie grondig stretch, is de pijn grotendeels weg. 't Straffe is dat ik kon fietsen, lopen of fitnessen zoveel en zo zwaar ik wou (kon), nooit problemen, maar na één volleymatch deed die knie serieus zeer (telkens als ik onder- en bovenbeen onder een hoek van 90° hielt).
Voorlopig combineren we voort...
Hopelijk geraakt van uw "probleem" ook af
- Nielskie
- Mountainbiker
Ja Rikke,
bij mij is dat juist van 't zelfde alleen doe ik geen fitness.
Ik blijf toch gewoon verder stretchen en hoop dat hierdoor de last verminderd wordt.
Aan diegenen die beweren dat stretchen schadelijk is, jullie mogen dat geloven maar ik doe dat niet. Verkeerd stretchen zou wel schadelijk kunnen zijn, maar ik denk dat met mijn stretchtechniek niks mis is.
- Eerst warm ik een 2-tal minuutjes op voordat ik begin te stretchen
- Ik maak geen pompende bewegingen
- Rek nooit te ver.
In dat laatste puntje ging ik vroeger wel eens te ver.
Na anderhalve maand dagelijks te stretchen is alles toch al een flink stuk soepeler geworden. Het is nu al wel een maand geleden dat ik nog eens gevolleybald heb (wegens examens), dus weet ik niet wat het gaat geven als ik nog eens ga trainen.
bij mij is dat juist van 't zelfde alleen doe ik geen fitness.
Ik blijf toch gewoon verder stretchen en hoop dat hierdoor de last verminderd wordt.
Aan diegenen die beweren dat stretchen schadelijk is, jullie mogen dat geloven maar ik doe dat niet. Verkeerd stretchen zou wel schadelijk kunnen zijn, maar ik denk dat met mijn stretchtechniek niks mis is.
- Eerst warm ik een 2-tal minuutjes op voordat ik begin te stretchen
- Ik maak geen pompende bewegingen
- Rek nooit te ver.
In dat laatste puntje ging ik vroeger wel eens te ver.
Na anderhalve maand dagelijks te stretchen is alles toch al een flink stuk soepeler geworden. Het is nu al wel een maand geleden dat ik nog eens gevolleybald heb (wegens examens), dus weet ik niet wat het gaat geven als ik nog eens ga trainen.
Ik ga al ruim 10 jaar, gemiddeld 5 x per week trainen in de gym(bodybuilding).
Had vroeger ook veel last van overbelasting,ontstekingen van de spieren en pezen.knie's,ellebogen,schouders. Heb daar de laatste tijd voor het zeggen geen last meer van. Heb daar voor bij meerdere dokters geweest,en kreeg dan meestal voltaren-ibuproffen. Dat hielp soms maar zodra ge er mee stopt hebt ge het terug. Neem nu visolie kapsulles .
Dat werkt naar't schijnt tegen ontstekingen als gevolg van overbelasting.
En dat is nog gezond voor hart en bloedvaten ook. Werkt wel niet direkt zoals medicijnen. Ge moet die viskapsulles dan wel eke dag innemen ,en na een maand of 2 begint ge daar de voordelen van te krijgen.
Heb ze eens een tijdje niet meer ingenomen en kreeg terug dezelfde symtonen van vroeger. Mischien dat ge er iets aan hebt.
Had vroeger ook veel last van overbelasting,ontstekingen van de spieren en pezen.knie's,ellebogen,schouders. Heb daar de laatste tijd voor het zeggen geen last meer van. Heb daar voor bij meerdere dokters geweest,en kreeg dan meestal voltaren-ibuproffen. Dat hielp soms maar zodra ge er mee stopt hebt ge het terug. Neem nu visolie kapsulles .
Dat werkt naar't schijnt tegen ontstekingen als gevolg van overbelasting.
En dat is nog gezond voor hart en bloedvaten ook. Werkt wel niet direkt zoals medicijnen. Ge moet die viskapsulles dan wel eke dag innemen ,en na een maand of 2 begint ge daar de voordelen van te krijgen.
Heb ze eens een tijdje niet meer ingenomen en kreeg terug dezelfde symtonen van vroeger. Mischien dat ge er iets aan hebt.
-
ShortStuff
- Mountainbiker
Post by ShortStuff »
Het probleem met stretchen is da ge het minstens 4x per weerk moet doen om er echt effect van te voelen en best ook da ge 2 oefeningen per spiergroep doet. Ander probleem is om het leren aan te voelen wanneer da ge in de zone komt da ge uw spieren gaat overstretchen. Soms lijkt het als da ge wel verder kunt ma da het pijn doet => STOPPEN => spierscheur als gevolg als ge nie oppast.
Ik stretch 5x per week maar ik doe aan gevechtssporten. Ik zal je nu zal zeggen dat ik MOET stretchen. Simpel voorbeeld: een hoge trap geven als ik niet lenig genoeg ben en ik wil een trap geven naar het hoofd dan ben ik er 100% zeker van da ik alles kapot zal scheuren wa ik maar kapot kan scheuren.
Na het opwarmen stretchen wij maar ook vlak voordat we van de mat afgaan. HEt is zeker niet verkeerd om te stretchen maar er zijn zoveel manieren om het fout te doen.
- dynamisch strechen
- statisch stretchen
- actief stretchen
dit zijn de manieren die ik ken. Als ik mer vergis wees vrij om me te verbeteren.
Strechen heeft bijvoorbeeld ook als voordeel da uw bewegingsbereik groter wordt. Of da ge minder snel door plotselinge bewegingen spieren scheurt als ge nog nie genoeg opgewarmt zijt.
Met stretchen moete gewoon uwe tijd pakken.
Als iemand wil, ik wil altijd mijn oef. en volgorde geven.
Ik stretch 5x per week maar ik doe aan gevechtssporten. Ik zal je nu zal zeggen dat ik MOET stretchen. Simpel voorbeeld: een hoge trap geven als ik niet lenig genoeg ben en ik wil een trap geven naar het hoofd dan ben ik er 100% zeker van da ik alles kapot zal scheuren wa ik maar kapot kan scheuren.
Na het opwarmen stretchen wij maar ook vlak voordat we van de mat afgaan. HEt is zeker niet verkeerd om te stretchen maar er zijn zoveel manieren om het fout te doen.
- dynamisch strechen
- statisch stretchen
- actief stretchen
dit zijn de manieren die ik ken. Als ik mer vergis wees vrij om me te verbeteren.
Strechen heeft bijvoorbeeld ook als voordeel da uw bewegingsbereik groter wordt. Of da ge minder snel door plotselinge bewegingen spieren scheurt als ge nog nie genoeg opgewarmt zijt.
Met stretchen moete gewoon uwe tijd pakken.
Als iemand wil, ik wil altijd mijn oef. en volgorde geven.
- Nielskie
- Mountainbiker
Ik heb gewoon mijn besluit genomen, geen stretching meer, en ook niet meer volleyballen. Ik mocht toch niet meer meespelen omdat ik toch altijd geblesseerd was.
Dus nu zet ik alles op mijn favoriete hobby. Af en toe ga ik nog wel eens een keertje lopen om toch eens wat andere spiertjes te gebruiken.
Dus nu zet ik alles op mijn favoriete hobby. Af en toe ga ik nog wel eens een keertje lopen om toch eens wat andere spiertjes te gebruiken.