Schotland
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- A d r i
- Mountainbiker
Re: Schotland
Nog niet, maar heb wel een paar links:pat17 wrote:Wie is er al in Schotland geweest om te MTB'en ?
http://www3.clearlight.com/bikeroutes/locatmap.htm
http://www.scotlandonline.com/outdoors/cycling.cfm
http://www.activity-scotland.co.uk/wheels6.htm
http://www.morph.demon.co.uk/bikes/bikingin.htm
- Nico Wils
- Mountainbiker
Kijk eens in de O2Bikers van deze maand,er staat een heel reportage over Schotland in.
Ben er zelf nog niet geweest maar ben wel met een planning bezig voor volgend jaar mei 2004.
Als er iemand interesse heeft,laat maar weten.
Het schijnt er echt de moeite te zijn,op bepaalde circuits meer dan 20km aangelegde singletracks. :colors:
Ge moet maar eens zien..............
Ben er zelf nog niet geweest maar ben wel met een planning bezig voor volgend jaar mei 2004.
Als er iemand interesse heeft,laat maar weten.
Het schijnt er echt de moeite te zijn,op bepaalde circuits meer dan 20km aangelegde singletracks. :colors:
Ge moet maar eens zien..............
Thierry wrote:@Pat17 : en ? Ben je ondertussen al gaan biken in Schotland ?
@iedereen : heeft er iemand "eerstehands" informatie over MTB in Schotland ? Goede en / of slechte ervaringen ? Straffe verhalen misschien ?
Alle info is meer dan welkom, en zeker "eigen ervaringen" ...
-
stoffel_
- Mountainbiker
- Location: Cube Reaction hpa pro & Sintesi Moab, Marzocchi Mx comp ETA, full Lx
The West Highland Way.
Beste,
ik heb al een tijdje de idee in m'n achterhoofd om met de mtb eens een mini uitstap richting Scotland te maken.
Ik dacht bvb onder ander aan de West Highland Way.
Nu lees ik op de site
"Is Cycling allowed on the Way?
Please do not try to cycle the Way as the route is not designed for this use. In part the Way is very narrow is not suitable for combined use. The above also applies to horses and motor vehicles."
Heeft iemand van jullie de West Highland Way reeds bewandeld of befietst? Is fietsen sowieso uitgesloten?
Lijkt me nochtans een leuk kader om er ontspannen te biken en van het landschap te genieten...
Grtz...
ik heb al een tijdje de idee in m'n achterhoofd om met de mtb eens een mini uitstap richting Scotland te maken.
Ik dacht bvb onder ander aan de West Highland Way.
Nu lees ik op de site
"Is Cycling allowed on the Way?
Please do not try to cycle the Way as the route is not designed for this use. In part the Way is very narrow is not suitable for combined use. The above also applies to horses and motor vehicles."
Heeft iemand van jullie de West Highland Way reeds bewandeld of befietst? Is fietsen sowieso uitgesloten?
Lijkt me nochtans een leuk kader om er ontspannen te biken en van het landschap te genieten...
Grtz...
-
VdB
- Mountainbiker
Heb een tweetal jaar geleden de West Highland Way afgewandeld en zou u toch niet aanraden dit met de MTB te doen. Op vele plaatsen idd zeer smal, daarenboven moet je vrij veel over afsluitingen klauteren (voor de wandelaars is er dan een soort laddertje voorzien), vele klimmen zijn ook in trappen aangelegd en zou je dus toch niet met de MTB kunnen oprijden.
Daarenboven, dit is en blijft een wandelroute die redelijk populair is. Vrij veel wandelaars dus op het parcours. Laat dit dus voor de wandelaars blijven. Ik ben ervan overtuigd dat er nog genoeg MTB-paadjes in Schotland te vinden zijn.
Daarenboven, dit is en blijft een wandelroute die redelijk populair is. Vrij veel wandelaars dus op het parcours. Laat dit dus voor de wandelaars blijven. Ik ben ervan overtuigd dat er nog genoeg MTB-paadjes in Schotland te vinden zijn.
Ik heb met O2bikers een deel van de West Highland Way met de bike gedaan.
Er lopen inderdaad heel wat wandelaars, wat het soms nogal lastig maakt.
Officieel mag er wel gefietst worden, op enkele kleine stukken na.
Hoe dan ook, het blijft een zeer mooi traject om met de MTB te doen.
Inderdaad heel wat afsluitingen, maar die neem je er graag bij.
Conclusie: niet echt ideaal om te MTB'en, maar als je echt wil, kan het wel.
Op mijn site vind je trouwens wat fotos van op de West Highland Way.
Er lopen inderdaad heel wat wandelaars, wat het soms nogal lastig maakt.
Officieel mag er wel gefietst worden, op enkele kleine stukken na.
Hoe dan ook, het blijft een zeer mooi traject om met de MTB te doen.
Inderdaad heel wat afsluitingen, maar die neem je er graag bij.
Conclusie: niet echt ideaal om te MTB'en, maar als je echt wil, kan het wel.
Op mijn site vind je trouwens wat fotos van op de West Highland Way.