Nieuwe route te Zeebrugge?
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nieuwe route te Zeebrugge?
Ik merkte onlangs op dat er op het westelijk jaagpad van de "stinker & blinker", thv de achterhaven Zeebrugge, nieuwe paaltjes stonden met een aanduiding van een blauwe Bloso route. Voorlopig vond ik nog nergens meer info. Heeft er iemand soms meer gegevens of een idee wanneer deze officieel te rijden is?
- Brugse Racer
- Mountainbiker
Re: Nieuwe route te Zeebrugge?
Post by Brugse Racer »
Maakt volgens mij deel uit van de nieuwe grensstreekroute de vertrekt in Westkapelle.
De route is 62km lang en loopt tot in Nederland. De officiële opening was vorige week.
De route is 62km lang en loopt tot in Nederland. De officiële opening was vorige week.
- Jos met zijn bike
- Mountainbiker
Post by Jos met zijn bike »
Zal wel kloppen, check this: http://www.bloso.be/sportpromotie/mount ... oepID=6502" onclick="window.open(this.href);return false;
- Brugse Racer
- Mountainbiker
Post by Brugse Racer »
Gisteren heb ik even deze route verkend. De route op zich is niet zo spectaculair. Ik ben gestart in Westkapelle (Molenhoek). Je moet er eerst gele bordjes volgen die je naar de blauwe lus brengen. Los van enkele 100den meter is als verhard. Ook opp de blauwe lus (15km) is enkel het stuk langs de "stinker en de blinker" offroad. Dit stuk loopt dan wel tot in de achterhaven van Zeebrugge. Daarna gaat het terug richting Knokke waar je dan overschakelt op de rode lus (42km). Tot in retranchement is het quasi allemaal asfalt. Vanaf dan krijg je regelmatig wat offroad stroken voor de wielen, de Nederlanders hebben hun best gedaan, maar toch bleef ik serieus op mijn honger zitten.
Bij de 2de passage in retranchement heb ik blijkbaar een bordje gemist. Dan maar besloten om via Sluis terug naar Westkapelle te rijden. Deze route zou ik niet echt aanraden als MTB-rit, maar ik heb wel genoten van het landschap in Zeeuws-Vlaanderen, alleen jammer dat er weer redelijk wat wind zat (wat in die regio overigens altijd het geval is).
Ook nog even dit, de bordjes in België en Nederland gelijken goed op elkaar maar zijn niet identiek. Dat zorgt voor wat twijfel als je Nederland binnen rijdt. De plaatsing in Nederland is ook minder doordacht dan in België. Daar plaatst met de bordjes op bestaande signalisatie of paaltjes. Die kunnen zich zowel links of rechts van de weg bevinden. In België heeft men nieuwe paaltjes geplaatst én vaak krijgt men direct na een afslag ook direct bevestiging dat je op de route zit.
Bij deze dan ook de link naar de gps-file: http://connect.garmin.com/player/308019 ... s.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de 2de passage in retranchement heb ik blijkbaar een bordje gemist. Dan maar besloten om via Sluis terug naar Westkapelle te rijden. Deze route zou ik niet echt aanraden als MTB-rit, maar ik heb wel genoten van het landschap in Zeeuws-Vlaanderen, alleen jammer dat er weer redelijk wat wind zat (wat in die regio overigens altijd het geval is).
Ook nog even dit, de bordjes in België en Nederland gelijken goed op elkaar maar zijn niet identiek. Dat zorgt voor wat twijfel als je Nederland binnen rijdt. De plaatsing in Nederland is ook minder doordacht dan in België. Daar plaatst met de bordjes op bestaande signalisatie of paaltjes. Die kunnen zich zowel links of rechts van de weg bevinden. In België heeft men nieuwe paaltjes geplaatst én vaak krijgt men direct na een afslag ook direct bevestiging dat je op de route zit.
Bij deze dan ook de link naar de gps-file: http://connect.garmin.com/player/308019 ... s.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;