Frame is aangekocht, voorvork en wielen heb ik maar nu de rest nog...
In eerste instantie heb ik toch veel verschillende merken getest en kwam maar geen geschikte 29'er tegen die IMHO speels genoeg was om ook vooral fun op mijn fiets te hebben. Toen mijn fietsmaatje MTBIK een Giant Anthem 29'er kocht, werd ik toch enthousiast. De mogelijkheid kwam toch daarmee wel in de buurt van wat ik zoek in een fiets. Ik bezit nu 2 bijna identieke fietsen en dat biedt dus geen meerwaarde. Dus na lang nadenken gaat de GT er uit en ben ik op zoek gegaan naar een voor mij geschikte fiets.
Op advies van Daan Cramer, die niet geheel merk onafhankelijk is, toch maar eens een afspraak gemaakt bij Peerkes Bike Shop in Esbeek.
Na telefonisch overleg, zou hij voor mij een fiets in XXL regelen voor een proefrit. Hierop naar Peerke gereden. Geweldig winkeltje, persoonlijk contact en goede service en lekkere KOFFIE. Hierop heeft hij de proeffiets voor mij nog even op wens aangepast voor een objectief beeld.
Helaas toen kwam de testrit en was ik toch voor 29'er gevallen. Waarom helaas... Tja dan moet je zoiets nu eenmaal hebben. Dus dat kost weer geld. Gisteren dan mijn frame bij hem opgehaald. Heeft hij toevallig nog een 20mm steekas voorvork staan, dus net wat ik zocht, met een setje wielen voor een wel erg aantrekkelijke prijs... Dus huiswaarts met frame, voorvork en wielen. Tja nu de rest nog. Dus ook voor Peerkes Bike Shop zeg ik :-q :-q :-q
Eerste foto's zijn in ieder geval aanwezig:

En nu maar wachten op de rest van de onderdelen. Via het Forum hier heb ik in ieder geval al Formula remmetjes besteld en een Race Face Turbine crank. Die hoop ik dus volgende week binnen te krijgen. Verder komen er in ieder geval een SRAM X0 achterderrie en shifters op.
De rest van de onderdelen ben ik nog helemaal over uit...