Mont ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Chrizen
Mountainbiker

Mont ventoux

Post by Chrizen »

hallo

Ik ben hier nieuw dus als dit topic al eens aan bod is gekomen sorry op voorhand.
Ik zou zeer graag eens met de mtb de Mont ventoux doen.bv via de weg naar boven en of road naar beneden. MAAR...ik heb hier totaal geen ervaring mee en alle tips en info zijn dus welgekomen.

Thx
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Re: Mont ventoux

Post by Phille81 »

Met de zoekfunctie zou je (gemakkelijk) op onderstaand topic gekomen zijn :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=25707

Daar staat al redelijk veel info in + nog links naar een paar andere topics...
Als je nog vragen zou hebben, lijkt het me best dat je die dan ook stelt in dat topic.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik ben vorig jaar via de weg naar boven gereden en off-road naar beneden gereden.
Het begin van de afdaling was nogal tricky: eerst moeite om het pad te vinden, dan toch gevonden maar eerste deel ligt echt bezaaid met dikke, losse stenen.
Na een tijdje gaat het over in kilometers zalige singletrack, echt één van de beste trails die ik al heb gedaan.
Wel regelmatig de remmen laten afkoelen.

Als je de gps-track wil, stuur mij een PB.
Alexander_vD
Mountainbiker

Post by Alexander_vD »

Leuke info...
Ik doe ook ventoux in juni met 6 kameraden waarvan ik waarschijnlijk de enigste mtb-er zal zijn. Een nadeel on-road bergop, maar wel grotere fun offroad bergaf :-). Enkel denk ik er aan om andere banden te plaatsen... Iemand suggesties die minste weerstand op de baan geven maar toch veilig zijn om offroad te gaan?

Alexander.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ik ben in Oktober vorig jaar toen ik terugkwam vd Roc 2 dagen gestopt aan de Ventoux.
Off road omhoog en omlaag gedaan... zaaaaalig. Afdaling is niet echt hardtailfriendly :lol: Maar met 150mm veerweg, seatpostdropper en de juiste geometrie...... knallen 8) http://app.strava.com/segments/1541744" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Alexander_vD wrote:Leuke info...
Ik doe ook ventoux in juni met 6 kameraden waarvan ik waarschijnlijk de enigste mtb-er zal zijn. Een nadeel on-road bergop, maar wel grotere fun offroad bergaf :-). Enkel denk ik er aan om andere banden te plaatsen... Iemand suggesties die minste weerstand op de baan geven maar toch veilig zijn om offroad te gaan?

Alexander.
met deze band gaat altijd mee naar het zuiden bolt goed genoeg op asfalt
plus gaat goed naar beneden karkas is sterk genoeg , voor de vele stenen bergaf

http://www.specialized.com/be/nl/ftb/mt ... k-grid-ust" onclick="window.open(this.href);return false;

ge gaat u nie beklagen tip tijdens het afdalen zijn er veel kleine paadjes duikt daar ook maar binnen die zijn het mooiste
Chrizen
Mountainbiker

Post by Chrizen »

Phille81 wrote:Met de zoekfunctie zou je (gemakkelijk) op onderstaand topic gekomen zijn :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=25707

Daar staat al redelijk veel info in + nog links naar een paar andere topics...
Als je nog vragen zou hebben, lijkt het me best dat je die dan ook stelt in dat topic.
Thx. is idd eea terug te vinden; Ik zal alles alleen moeten voorbereiden dus elke tip is voor mij bijzonder welkom.

grts
Chrizen
Mountainbiker

Post by Chrizen »

gilbo wrote:Ik ben in Oktober vorig jaar toen ik terugkwam vd Roc 2 dagen gestopt aan de Ventoux.
Off road omhoog en omlaag gedaan... zaaaaalig. Afdaling is niet echt hardtailfriendly :lol: Maar met 150mm veerweg, seatpostdropper en de juiste geometrie...... knallen 8) http://app.strava.com/segments/1541744" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
Zie er fraai uit. heb ook al enkele filmpje gevonden en ... ik ben vastberaden. Zal wel nog hard moeten trainen en goed voorbereiden denk ik. Alleen ... ik zal het wel met de hardtail doen ...

grts
Chrizen
Mountainbiker

Post by Chrizen »

_anonymus_ wrote:Ik ben vorig jaar via de weg naar boven gereden en off-road naar beneden gereden.
Het begin van de afdaling was nogal tricky: eerst moeite om het pad te vinden, dan toch gevonden maar eerste deel ligt echt bezaaid met dikke, losse stenen.
Na een tijdje gaat het over in kilometers zalige singletrack, echt één van de beste trails die ik al heb gedaan.
Wel regelmatig de remmen laten afkoelen.

Als je de gps-track wil, stuur mij een PB.
Net PB-tje gestuurd. Alvast geweldig dank.
der quinten
Mountainbiker

Post by der quinten »

zijn er hier ook uitgepijlde routes...? liefst technische singletrack.
heb geen GPS, en met n kaart mountainbiken vind k niet erg handig. haalt constant de flow uit het ritme...
andere routes uit omgeving mont ventoux mag ook, eventueel GR of zo.

of, mochten jullie iemand/bedrijfje kennen die guided tours aanbieden, gericht op AM/trail.
zéker interesse!
:bounce:
Post Reply