Mont ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Chrizen
Mountainbiker

Mont ventoux

Post by Chrizen »

hallo

Ik ben hier nieuw dus als dit topic al eens aan bod is gekomen sorry op voorhand.
Ik zou zeer graag eens met de mtb de Mont ventoux doen.bv via de weg naar boven en of road naar beneden. MAAR...ik heb hier totaal geen ervaring mee en alle tips en info zijn dus welgekomen.

Thx
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Re: Mont ventoux

Post by Phille81 »

Met de zoekfunctie zou je (gemakkelijk) op onderstaand topic gekomen zijn :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=25707

Daar staat al redelijk veel info in + nog links naar een paar andere topics...
Als je nog vragen zou hebben, lijkt het me best dat je die dan ook stelt in dat topic.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik ben vorig jaar via de weg naar boven gereden en off-road naar beneden gereden.
Het begin van de afdaling was nogal tricky: eerst moeite om het pad te vinden, dan toch gevonden maar eerste deel ligt echt bezaaid met dikke, losse stenen.
Na een tijdje gaat het over in kilometers zalige singletrack, echt één van de beste trails die ik al heb gedaan.
Wel regelmatig de remmen laten afkoelen.

Als je de gps-track wil, stuur mij een PB.
Alexander_vD
Mountainbiker

Post by Alexander_vD »

Leuke info...
Ik doe ook ventoux in juni met 6 kameraden waarvan ik waarschijnlijk de enigste mtb-er zal zijn. Een nadeel on-road bergop, maar wel grotere fun offroad bergaf :-). Enkel denk ik er aan om andere banden te plaatsen... Iemand suggesties die minste weerstand op de baan geven maar toch veilig zijn om offroad te gaan?

Alexander.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ik ben in Oktober vorig jaar toen ik terugkwam vd Roc 2 dagen gestopt aan de Ventoux.