Ik praat er al maanden over dat ik een bike ging kopen en eindelijk is het zover gekomen. Het is de 1ste keer dat ik een mtb koop dus ik ben maar ''klein'' begonnen. Ik heb mijn fiets ondertussen al besteld en dinsdag kan ik hem gaan afhalen. Als klein kind vond ik het altijd al super om door de modder te crossen enzo. Nu ik eindelijk (bijna) klaar ben voor mijn eerste mountainbike rit heb ik mij dan ook geregistreerd.
Omdat ik (zoals jullie nu waarschijnlijk wel al weten) een echte beginneling ben heb ik ook nog enkele vragen. Mijn eerste vraag gaat over de ''parcours'' ik ben vooral van plan om in de schorre in Oostende te gaan rijden. In de zomer zijn daar zeer veel bikers actief maar in de winter merk ik toch heel wat minder mensen. Nu is mijn vraag of het parcours nog wel zichtbaar is direct na de winter. Het gaat namelijk helemaal tussen de bossen (onverhard) en ik vrees ervoor dat er terug plantengroei zal zijn en dat ik daardoor de juiste weg niet neem...
Zoals ik eerder al aangaf heb ik een fiets gekocht. Het gaat om de Bulls Sharptail 2012 ( een zeer goedkope bike maar je moet met iets starten hé
Hieronder wat details over de Bulls Sharptail 2012:
productgroep:MTB
wielmaat:26"
frametype:MTB
framemateriaal:aluminium 7005 frame
voorvork:Suntour XCM-V3 voorvork met lockout
balhoofdset:geintegreerd balhoofdstel
sturen:STYX aluminium stuur
stuurpen:STYX aluminium stuurpen
remhendels:Shimano ST-EF 51 remhendels
remmen:Tektro aluminium V-Brakes
naven:Formula aluminium naven