Vorig jaar in januari kocht ik me een fully aan van Koga (kpmm). Deze fiets is nu 13 maand oud.
Zondag merkte ik bij een interval training naast het kanaal dat mijn achterwiel wat zwenkte. Ik ging op onderzoek uit en merkte dat de bout die de achterdemper vastzet op het kader volledig loszat. Aangezien deze achter het tandwiel zit kon ik er niet aan en besloot dan maar te voet terug te keren (2u stappen). Bij het plaatsen van de fiets in de koffer viel de bout er dan ook helemaal uit...
Ik bracht hem naar "fiets" in Antwerpen die er onmiddelijk fotos van namen en me vertelde dat dit echt wel onder garantie zou vallen.
Niet dus.
Ik kreeg van Koga te horen dat dit enkel kon gebeuren daar ik de fiets slecht heb onderhouden. Deze fiets heeft nog geen 1000 km op de teller en moest dus nog zijn eerste "grote onderhoud" krijgen.
De man van Koga nam dit in twijfel. De fiets heeft nog maar een enkele keren op 'terrein' gereden en kuis hem altijd manueel, en niet met hoge druk etc.
De man van de dienst naverkoop was ronduit arrogant en kon "mijn" probleem niet oplossen. Ondanks ik een 'fietspas' heb met aankoopfactuur en er duidelijk in het instructieboekje staat dat ik recht heb op 2 jaar garantie bij fabricage fouten van onderdelen.
Hollands handgemaakt? Denk na voor je in een reclame slogan trapt...