Single ring crank - 32T - BB30 - 1*10

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
trixie24
Mountainbiker

Single ring crank - 32T - BB30 - 1*10

Post by trixie24 »

Goedemorgen,

Ik wil graag met een single voorblad rijden en ben op zoek naar het volgende:

Mijn BB is een PF30. Heb dus een BB30 single ring crank nodig. Ik wil als voorblad een 32T gaan rijden. Fiets vaak in buitenland en mijn benen zijn nog niet zo sterk. Ik zoek dus een crank met een spider van 104 bcd. Of is dit anders op te lossen?

Om mijn ketting op het voorblad te houden zal ik een chainguide monteren met een geleider boven en onder + een taco als chainring beschermer. Ik rij AM/Enduro vandaar de extra bescherming!

Iemand een idee welke crank hiervoor in aanmerking komt? XX1 is geen optie vanwege de prijs... :-$

Alvast bedankt!
pietie
Mountainbiker

Re: Single ring crank - 32T - BB30 - 1*10

Post by pietie »

Waarom je huidige crank niet behouden. Alleen u middelste blad behouden en kortere bouten gebruiken?
Zo doe ik het op mijn fietsen, zowel 1*9 als 1*10 met een XT crank. Werkt perfect. (o)
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Re: Single ring crank - 32T - BB30 - 1*10

Post by pieterp »

Zoals hierboven al aangehaald, een standaard triple of double crank met een 4x104 steek werkt.
Gewoon een enkel blad op de positie van het middenblad (of buitenblad bij een double).

Best wel even een singlering specifiek tandwiel gebruiken (beschikbaar van Race Face, Renthal, Hope, EThirtheen, MRP, Shimano Saint/Zee,...)

Singlering specifieke cranks bestaan ook maar dus niet per se nodig: Shimano Saint/Zee, Race Face Atlas FR, Ethritheen, ...
Post Reply