17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Asse ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Ronald178
Mountainbiker

17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Asse ?

Post by Ronald178 »

De Hel van Kasterlee is een zeer succesvol topic op dit forum. Doorwinterde duatleten voelen er zich toe aangetrokken omwille van het hoog heroïsch gehalte van die wedstrijd.

Wij van het Duatlon- en Triatlonteam Asse (DTTA) willen ons absoluut niet spiegelen aan de Hel van Kasterlee, maar een beetje heroïek mag ook de recreatieve sporter best eens te beurt vallen. Vandaar dat we een bijzonder pittige editie van onze winterduatlon in het verschiet liggen hebben.

Op zondag 17 februari 2013 organiseren we ondertussen al de vijfde editie van de recreatieve winterduatlon in Asse. Het is een offroad Run/Bike/Run met achtereenvolgens 5 km lopen, 27 km mountainbiken en 2,5 km lopen. Dit alles op een heuvelachtig parcours in een prachtige decor. De start van de wedstrijd wordt gegeven om 14u.

Mountainbikers komen in deze wedstrijd ruim aan hun trekken. In vergelijking met de meeste andere winterduatlon-wedstrijden is het MTB-deel in deze wedstrijd ruim uitgemeten. Zij die het loopgedeelte maar niks vinden, kunnen er altijd een loper bijhalen en als duo deelnemen.

We zorgen voor een organisatie met alles erop en eraan: verkeersvrij parcours, bevoorrading, officiële tijdsopmeting, verslaggeving, kleedkamers en douches, mooie naturaprijzen, leuke sfeer, lekkere mondvoorraad, …

Sfeerbeelden op https://www.youtube.com/watch?v=aI5aJu9JztQ(editie 2009) en https://www.youtube.com/watch?v=nbTcJFB421E (editie 2011). Opgelet: deze beelden betreffen twee van de vorige vier wedstrijden die plaatsvonden in deelgemeente Asbeek, maar we wijken in 2013 uit naar de sporthal in het centrum van Asse. Het parcours blijft evenwel minstens even pittig ! Sommigen zullen zeggen dat dit een understatement is. Goed getrainden zullen er hun hartje kunnen ophalen, minder goed getrainden zullen we allicht horen vloeken ...

Wacht niet te lang om jullie in te schrijven ! Ten opzichte van de vorige edities kunnen we nu wel meer deelnemers verwelkomen, maar omwille van de duatlon-formule blijft het aantal wel begrensd (Limiet aantal deelnemers = 200 individuele en 50 duo’s).
Voor meer info, overzicht van het parcours en inschrijvingen kan je terecht op http://www.dtta.be
Sportieve groeten
Namens het wedstrijdcomité
Ronny Herzeel
gbv
Mountainbiker

Re: 17 februari 2013 Na de Hel van Kasterlee, de Hel van Ass

Post by gbv »

Na toeschouwer te zijn vorig jaar, heb ik besloten dit jaar 'recreatief' deel te nemen.
Ben vorige week het parcours al eens gaan verkennen en het zal inderdaad pittiger zijn dan Asbeek. Alleen vond ik het parcours van Asbeek 'mooier'. Tijdens de verkenning zijn me wel een aantal dingen opgevallen. Sommige punten zijn potentieel gevaarlijk.

Zo zijn er een paar diepe kuilen waar je in vettige omstandigheden zoals vorige week onmogelijk kan overspringen. Er zit ook een technische strook in het parcours afgebakend door prikkeldraad.

M.a.w. een zeer uitdagend parcours, ook al omdat de stukken in het veld doorgaans bergop lopen en de asfaltstroken bergaf gaan. Bij regenweer of smeltsneeuw zoals vorige week zal het wel verre van berijdbaar liggen. Ter hoogte van Tenberg op de eerste offroad strook stond vorige week een gigantische vijver over gans de breedte van de trail over een lengte van enkele tientallen meter.

Ook de beklimming aan terlindenvijvers en die naar koudertaveerne lagen er toen zo goed als onberijdbaar bij. Op 1 bepaald punt zelfs tot bijna aan de naaf in de modder gezeten. Het zal dus plezant worden en ik kijk er al naar uit. Misschien toch wel her en der nog iets aanpassen of wat werken uitvoeren (houtschilfers/schors/aarde aanvoeren).

De komende weken tussen blok en examens door toch nog wat proberen trainen!
Ronald178
Mountainbiker

Post by Ronald178 »

Bedankt voor jouw opmerkingen, GDV ! Ik heb ze ondertussen ook al doorgegeven aan onze parcoursmeester.
Weersomstandigheden zullen inderdaad een belangrijke impact hebben.
In elk geval maken we de dag voor de wedstrijd voldoende tijd vrij om het parcours zo veilig mogelijk te maken.
Goede blok en train ze !

Ronny
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

ingeschreven (o)

Laat dat technische parcours maar komen .... dan kan ik ten minste wat tijd goedmaken die ik bij het lopen verlies.
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

gbv wrote:Na toeschouwer te zijn vorig jaar, heb ik besloten dit jaar 'recreatief' deel te nemen.
Ben vorige week het parcours al eens gaan verkennen en het zal inderdaad pittiger zijn dan Asbeek. Alleen vond ik het parcours van Asbeek 'mooier'. Tijdens de verkenning zijn me wel een aantal dingen opgevallen. Sommige punten zijn potentieel gevaarlijk.

Zo zijn er een paar diepe kuilen waar je in vettige omstandigheden zoals vorige week onmogelijk kan overspringen. Er zit ook een technische strook in het parcours afgebakend door prikkeldraad.

M.a.w. een zeer uitdagend parcours, ook al omdat de stukken in het veld doorgaans bergop lopen en de asfaltstroken bergaf gaan. Bij regenweer of smeltsneeuw zoals vorige week zal het wel verre van berijdbaar liggen. Ter hoogte van Tenberg op de eerste offroad strook stond vorige week een gigantische vijver over gans de breedte van de trail over een lengte van enkele tientallen meter.

Ook de beklimming aan terlindenvijvers en die naar koudertaveerne lagen er toen zo goed als onberijdbaar bij. Op 1 bepaald punt zelfs tot bijna aan de naaf in de modder gezeten. Het zal dus plezant worden en ik kijk er al naar uit. Misschien toch wel her en der nog iets aanpassen of wat werken uitvoeren (houtschilfers/schors/aarde aanvoeren).

De komende weken tussen blok en examens door toch nog wat proberen trainen!
Ik was er bij. En ik moet zeggen dat ik even geluk gehad heb :) voorwiel in een putje blijven hangen, over mijn stuur gedoken en fietsje net niet op mijn hoofd gekregen. Dat was de eerste zware duik voor mijn frame. En de eerste duik van de verkenning. Denk dat we samen toch 4x gevallen zijn. Waarvan de ene wat minder zwaar als de andere. Maar het weer de dagen er voor heeft er zeker niet goed aan gedaan. Zoals terhoogte van de tenberg reden we het eerste stukje op een laag ijs... Tot we er door zakten tot onze wiellagers onder water zaten. Maar met normale omstandigheden is dit wel een tof en pittig ritje. Ik heb me dan ook maar ingeschreven (puur voor het plezier)
Wil
Mountainbiker

Post by Wil »

Heeft iemand de GPX file van het mountainbike gedeelte?
Alvast bedankt
Ronald178
Mountainbiker

Post by Ronald178 »

Misschien kan volgende link jou helpen. Dit is het resultaat van een verkenning van het parcours van de winterduatlon door één van de deelnemers. Noteer wel dat hij een ander start- een aankomstpunt genomen heeft.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=cndvcaprtdwtuxbp

Sportieve groeten

Ronny
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

Zou deze graag meedoen. dit zal dan ook mijn eerste duathlon zijn, wat mag me hier van verwachten ( niveau)?
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

dannyvk wrote:Zou deze graag meedoen. dit zal dan ook mijn eerste duathlon zijn, wat mag me hier van verwachten ( niveau)?
google is your friend!

op 30seconden gevonden: http://uitslagen.3athlon.be/wedstrijden ... se2011.htm
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

dannyvk wrote:Zou deze graag meedoen. dit zal dan ook mijn eerste duathlon zijn, wat mag me hier van verwachten ( niveau)?
geen nood. je zal al zeker voor mij eindigen ;)
Post Reply