CD-rom met topografische kaarten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Guest

CD-rom met topografische kaarten

Post by Guest »

Eventjes voor de mensen die interesse hebben. Er kom een cd-rom op de markt waar alle topografische kaarten van België opstaan. Hierop kan je dus je route uitstippelen en de gegevens downloaden naar de gps de cdrom kost een kleine 50EUR...
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Ja, k'heb het ook gelezen. Erg handig want die stafkaarten kosten anders ook veel, nu maar hopen dat die goed uit te printen zijn. Als je die ergens eens vindt, laat maar weten.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Als jullie het hebben over de (dubbel-) CD ROM van het NGI: sinds 10/12 beschikbaar!
Zie http://www.ngi.be/NL/NL1-10.shtm
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

Heeft er iemand dit pakket al gekocht? En zo ja, wat zijn de ervaringen ermee?

Die twee CD-rom's lijken me heel interessant maar ik heb geen zin om 'veel functionaliteit maar crasht om de 5 minuten'-softwaren te kopen... Vandaar de vraag. :wink:
Guest

Post by Guest »

Je kan het pakket ook aan dezelfde prijs kopen in de boekhandel (o.a. Standaard) en het NGI is toch een gerenomeerd instituut dus ik denk niet dat die brol zullen aanbieden. Heb even staan twijfelen om te kopen maar heb geen GPS dus twijfel nog even over de bruikbaarheid. Dus alle info is eveneens welkom.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Ik ben regelmatig stafkaartgebruiker (voor wandelingen) en ga het voorlopig ook bij die papieren uitvoering houden.
Die CD ROMs bieden waarschijnlijk verschillende mooie mogelijkheden, zeker de moeite in samenwerking met GPS! Maar het enige dat mij tegenhoudt is dat een printout op een A4 toch maar een beperkte oppervlakte bestrijkt.
Voor de prijs zou ik het zeker niet laten want die vind ik zeer aantrekkelijk.
Maar zeg nooit nooit want ik heb zonet mijn eindejaarspremie getrokken, dus wie weet .......
Wordt misschien vervolgd. :wink:
Guest

Post by Guest »

De 2 CD Roms (Vlaanderen-BXL en BXL-Wallonië, elk 49 €) zijn nu ook uitgegeven in boekvorm (1 boek voor gans België). Dus alle kaarten 1/50.000 voor de prijs van 50 €. Maar je hebt dan natuurlijk niet de update mogelijkheden en rekenmogelijkheden van de CDRoms.
Guest

Post by Guest »

ik vind deze kaarten alleen interessant als je een gps gebruiker bent of een heel nauwkeurige printer die een groot papierformaat kan afdrukken...
Guest

Post by Guest »

Geen van beide dus, maar allez, eindelijk wat leven in dezen hoek :wink:
Mika
Mountainbiker

Korte bespreking

Post by Mika »

Zo ik heb het dan toch maar aangedurft om het pakket te kopen...

Kaarten zijn van NGI-kwaliteit, het is gemakkelijk om aantekeningen aan te maken, kaarten kunnen naar jpg geexporteerd worden en afgedrukt worden.

GPS-gegevens kunnen ingelezen worden en op kaart getoond worden, terug geexporteerd worden of als bestand bewaart worden.

Wat mij nog niet gelukt is en mij interesseerde, is de mogelijkheid om zelf 'waypoints', routes en/of eventueel tracks aan te maken :cry:. Geen idee hoe dit kan... Nochthans staat in het bijbehorende boekje met o.a. de beschrijving van de functionaliteit: "U kunt thuis een route uitstippelen en die exporteren naar de GPS-ontvanger die u wilt meenemen." Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar de helpdesk van Lannoo. Zal nog wel laten weten of dit allemaal ook kan...

En neen, geen crashes :lol:
Post Reply