Garmin GPSMap 60CSx vraagjes

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Wacky-S
Mountainbiker

Garmin GPSMap 60CSx vraagjes

Post by Wacky-S »

Sinds kort ben ik in het bezit van een Garmin GPSMap 60CSx.
Zijn er nog mensen die met deze GPS rijden?

Hoe hebben jullie deze gemonteerd (stuur, stuurpen) op je MTB?
Met welk accessoire(s)?

Op dit moment heb ik de openmtb kaart erop draaien. Zijn er betere alternatieven die dit toestel aankan? Ik heb gezien dat er nieuwe topografische kaarten van Garmin beschikbaar zijn, maar kan nergens terugvinden of deze nog fatsoenlijk draaien op dit toestel. Zou zonde zijn van de 120 euro...

In eerste instantie wordt de GPS gebruikt om tracks te loggen en nadien na te rijden. Later met navigatie erbij voor langere tochten.
witteklim
Mountainbiker

Post by witteklim »

ik gebruik de BELUX kaart van garmin , werkt perfect
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Prima toestel
Niets mis mee en kan perfect de nieuwe kaarten draaien

Het enigste wat verouderd is: aantal van max 20 tracks met telkens max 500 trackpoints
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Voor het aantal tracks zie ik niet dadelijk zo een probleem, die worden op de PC bewaard. Maar hoe zit het met de 500 trackpoints? Iets wat je hieraan kan doen zonder al te veel informatie te verliezen?

Heb wat zitten spelen met routes en hier liep ik dadelijk tegen de limiet van 50 waypoints aan. Ik had een route uitgezet in Basecamp via paadjes en onverharde wegen. Dan zit je toch al vlug aan de 50 punten. Bij uitvoeren van de route kreeg ik dan ook onmiddellijk de foutmelding. Na wat opzoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat je dit niet via routes moet doen maar via een track en trackback optie. Klopt dit? Of hoe zetten jullie je routes uit?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Wacky-S wrote:Voor het aantal tracks zie ik niet dadelijk zo een probleem, die worden op de PC bewaard. Maar hoe zit het met de 500 trackpoints? Iets wat je hieraan kan doen zonder al te veel informatie te verliezen?

Heb wat zitten spelen met routes en hier liep ik dadelijk tegen de limiet van 50 waypoints aan. Ik had een route uitgezet in Basecamp via paadjes en onverharde wegen. Dan zit je toch al vlug aan de 50 punten. Bij uitvoeren van de route kreeg ik dan ook onmiddellijk de foutmelding. Na wat opzoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat je dit niet via routes moet doen maar via een track en trackback optie. Klopt dit? Of hoe zetten jullie je routes uit?
Ergens geraken = routeren
Een rit exact narijden = track volgen (in track scherm aanvinken toon op kaart in de kleur dat je wil, en in het kaartscherm op het lijntje, broodkruimel blijven fietsen in kaartschaal +/- 120m) (kies bvb zwart voor tracks die je wilt narijden en bvb blauw voor eigen geregistreerd spoor tijdens fietsen => het blauwe tekent zich over het zwarte)

Beperking 500 oplossen door in BC of in MS een track van bvb 2500 trackpoints op te splitsen in 5 x 500 (xxx 1; xxx 2, ...)
En die dan allemaal "tonen op kaart" opdat je toch 1 lange ononderbroken spoor hebt
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Ik heb ook jaren met de GPS60CSX gereden, vorig jaar omgeschakeld naar een edge 800. De GPS60CSX heb ik nog steeds, wordt voornamelijk gebruikt bij wandelingen nu.

De 500 trackpoints is alleen een probleem als je tracks wil overzetten de GPS zelf houdt er 10.000 bij. Als je toch een track met meer dan 500 trackpoints wil overzetten moet je hem in Mapsource hernoemen naar r ACTIVE LOG. Als je hem dan overzet komt hij als saved track.

Ik had hem op mijn stuurpen gemonteerd met de houden van Touratech:

Image

Touratech wordt standaard gemonteerd op het stuur zelf, maar ze hebben een adapter voor op de stuurpen.
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Bedankt voor de uitleg en tip voor de stuursteun. Van het weekend eens gaan uitproberen.
Bebop
Mountainbiker

Post by Bebop »

[quote="mcoen"]Ik heb ook jaren met de GPS60CSX gereden, vorig jaar omgeschakeld naar een edge 800. De GPS60CSX heb ik nog steeds, wordt voornamelijk gebruikt bij wandelingen nu.

De 500 trackpoints is alleen een probleem als je tracks wil overzetten de GPS zelf houdt er 10.000 bij. Als je toch een track met meer dan 500 trackpoints wil overzetten moet je hem in Mapsource hernoemen naar r ACTIVE LOG. Als je hem dan overzet komt hij als saved track.

Ik had hem op mijn stuurpen gemonteerd met de houden van Touratech:

Touratech wordt standaard gemonteerd op het stuur zelf, maar ze hebben een adapter voor op de stuurpen.[/quote]

+1 die houder heb ik al enkele jaren op mijn stuurpen: stevig, makkelijk te verwijderen, onderhoudsvriendelijk, duurzaam enz. Alleen niet zo goedkoop...
frykt
Mountainbiker

Post by frykt »

[quote="mcoen"]

Image
quote]

Tering, ik zou zweren dat het bindingen zijn voor op skilatten...
Wacky-S
Mountainbiker

Re: Garmin GPSMap 60CSx vraagjes

Post by Wacky-S »

Effe de topic nog eens boven water halen.
Heb met een tijdje geleden de stuurhouder van Garmin zelf gehaald, valt goed mee, makkelijk om in en uit te klikken en zit goed vast.

Echter, de GPS zelf, niets dan miserie mee onderweg.
Wandelen en niet gemonteerd geen problemen ermee. Eenmaal op het stuur (racer/mtb) valt hij, afhankelijk van de temperatuur, na een 10 tot 60 minuten uit. Daarna ergens tussen de 2 tot 10 minuten. Hij lijkt zowel van de temperatuur als schokken last te hebben. Ik heb zowel met oplaadbare (NiCd, NiMH - Eneloop) als niet oplaadbare geprobeerd. Met deze laatste houdt hij het iets langer uit.
Het is een prachtig toestel, maar op de fiets helaas niet gebruiken...
Iemand tips om dit euvel te verhelpen?

(Ik hem al eens open gehad en de contactjes tussen de batterijenprint en het moederbord gecontroleerd, deze maakten zover ik zag goed contact.)
Post Reply