Za 03/11/2012 Vlamertinge :: 20ste VTT-Franco-Belge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
Za 03/11/2012 Vlamertinge :: 20ste Franco-Belge
Post by Duvelbiker (noW) »
Verjaardagseditie met gratis aperitief aan de aankomst.
Afstanden: 30/40 km (Vlamertinge-Dikkebus-Scherpenberg-Rodeberg-Reningelst) en 50/60 km. Met deze laatste twee afstanden kiezen we er opnieuw voor om richting Catsberg te trekken. De vernieuwde startstrook neemt je mee door enkele privéstukken en een doortocht door de Galgebossen. Dit verhoogt het aantal kilometers onverhard aanzienlijk! Enkele stroken werden gewijzigd/geschrapt om de berijdbaarheid bij slecht weer te garanderen.
Andere troeven: Vernieuwde afspuitstand, verzorgde bevoorradingen, Douches, bar, boterham, aperitief. Check gerust de commentaren van vorige jaren!
Nu nog enkel hopen op aangenaam weer!
Meer info, profielen, parcours:
WWW.MTBVLAMERTINGE.BE
Afstanden: 30/40 km (Vlamertinge-Dikkebus-Scherpenberg-Rodeberg-Reningelst) en 50/60 km. Met deze laatste twee afstanden kiezen we er opnieuw voor om richting Catsberg te trekken. De vernieuwde startstrook neemt je mee door enkele privéstukken en een doortocht door de Galgebossen. Dit verhoogt het aantal kilometers onverhard aanzienlijk! Enkele stroken werden gewijzigd/geschrapt om de berijdbaarheid bij slecht weer te garanderen.
Andere troeven: Vernieuwde afspuitstand, verzorgde bevoorradingen, Douches, bar, boterham, aperitief. Check gerust de commentaren van vorige jaren!
Nu nog enkel hopen op aangenaam weer!
Meer info, profielen, parcours:
WWW.MTBVLAMERTINGE.BE
- The Exe-cutioner
- Mountainbiker
Post by The Exe-cutioner »
Ik probeer deze ook weer mee te doen dit jaar. Vorig jaar wat meer op de koersfiets gereden tijdens de herfst en winter maar ik wil er toch weer iets meer variatie in steken deze winter.
Ik heb de smaak weer te pakken gekregen na afgelopen zondag in Reninge.
Ik heb de smaak weer te pakken gekregen na afgelopen zondag in Reninge.
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
Inderdaad, daar moest iets aan gedaan worden. Het is al enkele jaren dat we lobbyen om door het bos te mogen gaan. Een hele grote verbetering als je het mij vraagt!darrigade wrote:De vernieuwde startstrook klinkt aanlokkelijk; dat baggerstuk door/langs het veld aan het begin en einde heb ik al menig maal vervloekt.
Maar het was steeds de moeite om de reis vanuit Gent te ondernemen.
Ik ben benieuwd naar het vernieuwde parcours...
Zal hier zaterdag voor het eerst komen starten te Vlamertinge, de afstand wordt nog bepaald, want morgen Ieper, Zaterdag Vlamertinge en zondag Zonnebeke-Beselare......opletten dat het niet teveel wordt en dat we de wegen rondom ieper niet moe zijn na één weekendje, want binnen een week of 3 terug een rit in Ieper........ we kunnen de koe niet blijven melken met nieuwe weggetjes.......

- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
Inderdaad! Als je de 50/60 kiest blijf je zelfs heel erg uit het vaarwater van Ieper. De 30/40 gaat wel die richting uit... Succes!slooverke wrote:Zal hier zaterdag voor het eerst komen starten te Vlamertinge, de afstand wordt nog bepaald, want morgen Ieper, Zaterdag Vlamertinge en zondag Zonnebeke-Beselare......opletten dat het niet teveel wordt en dat we de wegen rondom ieper niet moe zijn na één weekendje, want binnen een week of 3 terug een rit in Ieper........ we kunnen de koe niet blijven melken met nieuwe weggetjes.......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
Vandaag enkele wijzigingen doorgevoerd met de regen van komende dagen/nachten in het vooruitzicht. Al 2 stroken weggelaten wegens te nat. Vanaf volgend jaar schuiven we naar het 4e weekend van oktober, hopelijk kunnen we dan het parcours eens 'intact' laten! Een tocht organiseren is blijven sleutelen, puzzelen en back-ups verzinnen om het voor iedereen aantrekkelijk te maken! Tot zaterdag!
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker