Het 1e Indoor Mountainbike park in Nederland
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
IndoorMTBNL
- Mountainbiker
Het 1e Indoor Mountainbike park in Nederland
Post by IndoorMTBNL »
Hallo mensen, ik wilde jullie laten weten dat we druk bezig zijn met het plannen en ontwikkelen van het 1e indoor mountainbike park in Nederland. Het is natuurlijk over de grens, maar we hopen dat iedereen uit Belgie ook langskomt:-)
Gezien het slechte weer in Nederland/Belgie lijkt dit ons een juiste beslissing om dit op te zetten. Om alvast een indruk te krijgen wat we gaan doen :
http://www.indoormountainbikepark.nl Graag horen we jullie feedback hierover.
We zijn ons aan het orienteren in de driehoek : Gemeente Utrecht, Almere, Amsterdam. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit nu naar Utrecht, vanwege de centrale ligging in Nederland.
We zoeken natuurlijk naar sponsors voor dit project, alsmede mensen die eraan mee willen werken. Zo ver we weten is er niks op het gebied van Indoor Mountainbike in NL of de rest van Europa. De pioneer van dit concept is Rays MTB in Amerika.
We zoeken ook mensen die straks willen meehelpen met het aanleggen en vooral testen van het parcours!
Gezien het slechte weer in Nederland/Belgie lijkt dit ons een juiste beslissing om dit op te zetten. Om alvast een indruk te krijgen wat we gaan doen :
http://www.indoormountainbikepark.nl Graag horen we jullie feedback hierover.
We zijn ons aan het orienteren in de driehoek : Gemeente Utrecht, Almere, Amsterdam. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit nu naar Utrecht, vanwege de centrale ligging in Nederland.
We zoeken natuurlijk naar sponsors voor dit project, alsmede mensen die eraan mee willen werken. Zo ver we weten is er niks op het gebied van Indoor Mountainbike in NL of de rest van Europa. De pioneer van dit concept is Rays MTB in Amerika.
We zoeken ook mensen die straks willen meehelpen met het aanleggen en vooral testen van het parcours!
- TomFeyaerts
- Mountainbiker
Post by TomFeyaerts »
zoekt maar een paar dikke sponsors hoor! dan kom ik wel eens langs als jullie klaar zijn.
leuk idee
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb niet de indruk dat er echt veel park/ dirtrijders zijn in België, en dat zijn dan meestal jonge snaken die niet tot in Utrecht gaan geralen!
Maar, succes!
Maar, succes!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
We hebben indoor skipistes, indoor ijsbanen, indoor zwembaden, skeelerpistes, bmx/ skateparken, overdekte wielerpistes,...
En behalve het zand hebben we in sunparks ook een indoorstrand
Zo'n indoor spel hoort voor mij vooral thuis naast een goeie outdoorspot!
Zet zo'n hal in maasmechelen, en zowel het indoor als het outdoorpark gaan beter draaien! Dan kan je het hele jaar door naar filthy trails, als het slecht weer is zit je binnen, als het goed weer is zit je buiten!
De grootste uitdaging zal zijn het park zoveel mogelijk toegankelijk te houden voor beginners, en toch uitdagend voor de gevorderde!
Als er maar 1 lijn is waar je als beginner iets te zoeken hebt, dan is het de moeite niet, en de gevorderde moet ook voldoende uitdagingen krijgen!
En behalve het zand hebben we in sunparks ook een indoorstrand
Zo'n indoor spel hoort voor mij vooral thuis naast een goeie outdoorspot!
Zet zo'n hal in maasmechelen, en zowel het indoor als het outdoorpark gaan beter draaien! Dan kan je het hele jaar door naar filthy trails, als het slecht weer is zit je binnen, als het goed weer is zit je buiten!
De grootste uitdaging zal zijn het park zoveel mogelijk toegankelijk te houden voor beginners, en toch uitdagend voor de gevorderde!
Als er maar 1 lijn is waar je als beginner iets te zoeken hebt, dan is het de moeite niet, en de gevorderde moet ook voldoende uitdagingen krijgen!
- vedet
- Mountainbiker
als ik de foto's zo op de website zie heb ik wat bedenkingen bij hoe veilig het is. Hout en cement is vrij glad, bandje heeft geen grip. En als je valt, wat toch niet ongewoon is bij het mtb-en, val je altijd keihard met de nodige schade aan lichaam en fiets.
Toch benieuwd naar de aansprakelijkheidsclausule.
Toch benieuwd naar de aansprakelijkheidsclausule.
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Post by Japie carbon »
Hoe denk je dat dat in een skate park is?? Hebben jullie al eens gekeken op de site van Rays??