ik heb het volgende probleem dat mijn bike sins vandaag een niet normaal geluid maakt van achter. en heeft het probleem volgens mij alleen bij het trappen.
bike is giant XTC 1 composiet met SLR wielen.
frame is nog perfect normaal gezien.
als ik mijn achter wiel lichter zijwaarts duw krijg ik het geluid ook, ik heb de body er al afgehaalt en andere op gezet dat was het probleem dus niet. en de as en lagers zijn ook nog perfect.
dus ik ben een beetje ten einde raad, ik heb een klein vermoeden dat mijn spaken mss zouden bijgespannen moeten worden kan dit het probleem zijn ?
krakende fiets !
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
ok snelsluiting zal ik morgen eens vervangen ,
derri pad heb ik nog wat bij gedraait maar stond heel vast.
heb geen ander achter wiel voor de moment.( komt deze week wel een nieuwe naaf aan voor 2 de wielsetje maar dat wiel moet nog gespaakt worden )
zadelpen zit carbonpasta aan.
bracket is een press fit en draait nog mooi soepel is ook nog maar 2 maandjes oud.
heb geen ander achter wiel voor de moment.( komt deze week wel een nieuwe naaf aan voor 2 de wielsetje maar dat wiel moet nog gespaakt worden )
bracket is een press fit en draait nog mooi soepel is ook nog maar 2 maandjes oud.
-
trainingsbeest
- Mountainbiker
Post by trainingsbeest »
eXpily wrote:ok snelsluiting zal ik morgen eens vervangen ,
u pad stond heel vast maar toch heb je ze wat bijgedraaid ? da klopt nie he ma al is u inserts van frame zuiver gemaakt? daar zit da wel vaker