Hallo
Ik rij met een Cube Reaction Pro van 2011 en heb op enkele 100den km's tijd voor de 2e keer een lekke band.
Deze keer door op een laag tempo door glas te rijden (wat ik niet zag liggen, uiteraard).
Ik ben op zich wel tevreden van de Racing Ralph, al ben ik misschien wel op zoek naar een band met iets meer grip.
Ik rij graag snel, maar op de plekken waar ik grip nodig heb, vind ik dit nit altijd terug in de band.. (zelfde verhaal met de voorband)
Iemand suggesties qua buitenband?
Schwalbe Rocket Ralph of toch iets anders?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
- pureklasse
- Mountainbiker
- pureklasse
- Mountainbiker
Post by pureklasse »
Heb lang met RR achteraan gereden en voorraan met Noby Nic. Ik vind persoonlijk Ralph een band die bij nat weer doorslipt en zoals je zegt te weinig grip biedt , bij droog weer is hij ideaal ! nochthans heb laatst wedstrijd gereden en door omstandigheden met Nobby nic voor en achter moeten kiezen maar met achteraan 1.4bar (technisch parcour).
heb zojuist van continental de mountain king en de vapor besteld !! Trouwens hier iemand ervaring mee ??????????
heb zojuist van continental de mountain king en de vapor besteld !! Trouwens hier iemand ervaring mee ??????????
inderdaad, rond de 2,7 barprideandglory1891 wrote:Vraag: Rij je tussen de 2.5 en 3 bar?
Ik heb deze problemen bij de RR; doorslippen op natte/modderige tracks.pureklasse wrote:Heb lang met RR achteraan gereden en voorraan met Noby Nic. Ik vind persoonlijk Ralph een band die bij nat weer doorslipt en zoals je zegt te weinig grip biedt , bij droog weer is hij ideaal ! nochthans heb laatst wedstrijd gereden en door omstandigheden met Nobby nic voor en achter moeten kiezen maar met achteraan 1.4bar (technisch parcour).
Laat zeker weten wat je van die conti's vindt!
Trouwens, is het mogelijk de band met secondelijm te plakken? Buitenband heeft nl. enkele sneetjes. Binnenkant van de buitenband heb ik al verstevigd met Lezyne plakkers, op de plaatsen waar de snee er volledig door zat.
Pm me even als je wil.. Heb wel interesse.joske77 wrote:ik heb nog een setje conti Mountain king protection banden liggen (2.2 breed)
misschien iets voor u ??
Zijn in zeer goede staat 9.5/10
Maar dit zal wel merkbare invloed hebben op je snelheid op de baan, denk je niet?ThaDoc wrote:Bandendruk verlagen naar 2 bar of nog iets minder.
En hoe zit dit met rijden in los zand, zal normaal gezien beter gaan?
Dat zal ik a.s. zondag zeker doen tijdens de 'RondevhWaasland' in Waasmunster.kawa wrote:Ge kunt misschien ne keer proberen.narcotic wrote:
Maar dit zal wel merkbare invloed hebben op je snelheid op de baan, denk je niet?ThaDoc wrote:Bandendruk verlagen naar 2 bar of nog iets minder.
En hoe zit dit met rijden in los zand, zal normaal gezien beter gaan?