Hallo,
De Dunekeuntjes uit De Panne doen met 8 man mee aan deze wedstrijd, zijn er nog mannen op de forum die hieraan meedoen ???
Cristalp 2012
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Rode Kogel
- Mountainbiker
Post by Rode Kogel »
ja, voor eerste keer naar de 'moeder van alle marathons'... ttz. de klassieker. Nu eindelijk na tien jaar marathons naar deze zwitserse ... fiets..wandel'tocht'.
Wel gebrek aan terreinkennis vooral qau indeling van deze zware klim marathon.
Wel gebrek aan terreinkennis vooral qau indeling van deze zware klim marathon.
- Flashy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er
Toch chapeaujoeke wrote:Hallo,Flashy wrote:@joeke: welke afstand heb je gedaan en in welke tijd??
Proficiat met uw prestatie
De 125km in bijna 11u40'.
Ik had al na 300m geen goed gevoel in de benen. Draaide voor geen meter goed bergop.
Voorbereiding was ook niet 100%, maar ja.
Hopelijk sneller dit jaar.
Groetjes,
Joeke
Uitrijden is blijkbaar al een hele prestatie als ik zo die verslagen lees .
Ik weet niet of mijn voorbereiding goed zal zijn , geen ervaring in Swiss.
Ik doe alle grote Chronoritten (langste afstand) in belgie zonder probleem + wekelijks +/-200 km met de mountainbike.
In de winter doe ik ook alle beachwedstrijden aan onze kust maar dat zijn kortere afstande é.(Heb ook de Hoek van Holland gereden 135Km strand)
Zal wel zien want zou hem graag uitrijden
- Lust
- Mountainbiker
@ Flashy
Als ik dat zo lees wat gij presteert op uwe mtb, herken ik mezelf. Ik denk dat ge er klaar voor zijt.
Heb in 2007 voor de eerste keer meegedaan en had voor de rit dezelfde twijfels.
Sindsdien doe ik elk jaar mee.
Het klimmen valt, als ge in goede form bent, uiteindelijk wel mee. Met uitzondering van de Pas De Lona, daar komt iedereen zichzelf tegen, sommigen zelfs meer dan één keer.
De eerste afdalingen zoeven de meer ervaren bikers u links en rechts voorbij. Naarmate de wedstrijd vordert, gaat ge vanzelf sneller afdalen, al was het maar omdat ge wilt dat het voorbij was. Toch is het genieten van de eerste tot de laatste moment.
Tip: eet en drink voldoende onderweg anders haalt ge het niet!
Als ik dat zo lees wat gij presteert op uwe mtb, herken ik mezelf. Ik denk dat ge er klaar voor zijt.
Het klimmen valt, als ge in goede form bent, uiteindelijk wel mee. Met uitzondering van de Pas De Lona, daar komt iedereen zichzelf tegen, sommigen zelfs meer dan één keer.
De eerste afdalingen zoeven de meer ervaren bikers u links en rechts voorbij. Naarmate de wedstrijd vordert, gaat ge vanzelf sneller afdalen, al was het maar omdat ge wilt dat het voorbij was. Toch is het genieten van de eerste tot de laatste moment.
-
Jeremy
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy
Ben benieuwd hoe we het er gaan vanaf brengen. Nog enkele tests Kluisbergen - RDHF - Houffa marathon - ... en dan de hoofdvogel.
Als je zegt voldoende eten en drinken, kom je toe met hetgeen aangeboden wordt op de bevoorradingen of neem je ook eigen eten mee?
Ik zou een aantal gellekes voorzien (voor de ganse dag) en een paar repen om toe te komen tot de eerste bevoorrading. Dan telkens weer eten en drinken van de bevoorrading meenemen. Is dit een goed plan of hoe deden jullie dit? Kom je toe met een camelback van 1,5l en die telkens hervullen?
Thanks.
Als je zegt voldoende eten en drinken, kom je toe met hetgeen aangeboden wordt op de bevoorradingen of neem je ook eigen eten mee?
Ik zou een aantal gellekes voorzien (voor de ganse dag) en een paar repen om toe te komen tot de eerste bevoorrading. Dan telkens weer eten en drinken van de bevoorrading meenemen. Is dit een goed plan of hoe deden jullie dit? Kom je toe met een camelback van 1,5l en die telkens hervullen?
Thanks.
- Flashy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er
Zal deze raad zeker opvolgen merci hiervoorLust wrote:@ Flashy