Ik ben op zoek naar een band die ik alround kan gebruiken.
En volgens wat ik gelezen heb rolt deze kenda karma nog redelijk goed en laat hij de modder goed los, wat wel een probleem is bij de fast tracks die ik nu gebruik.
Heeft er iemand ervaring met deze band?
Of een idee waar ik deze banden kan kope?
Kenda Karma
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
fillebiker
- Mountainbiker
Kenda Karma
Post by fillebiker »
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Wat ge vraagt bestaad niet, enfin, die band wel, maar da's voor alleman persoonlijk.
Wij rijden met Kenda Small Block 8's als all round band en zijn er ook tevereden van, terwijl anderen vinden dat ne Noby Nick of Nevagal slecht presteren op natte wortels...
Wat voor Jefke werkt, werkt niet voor Pierke.
Ge kunt beter vragen wat den beste fiets is. (daar weet ik door sponserverplichtingen het antwoord wel op).
Wij rijden met Kenda Small Block 8's als all round band en zijn er ook tevereden van, terwijl anderen vinden dat ne Noby Nick of Nevagal slecht presteren op natte wortels...
Wat voor Jefke werkt, werkt niet voor Pierke.
Ge kunt beter vragen wat den beste fiets is. (daar weet ik door sponserverplichtingen het antwoord wel op).
ze hebben ze op CRC.
ik heb geen ervaring met de 29er versie.
ik heb hem wel redelijk lang gebruikt op de 26er : en dan vond ik dat een zeer polyvalente band voor achteraan (ik gebruikte hem ook met succes bij minder droog weer) . polyvalenter dan een rara 2.1 achteraan wat slijk betreft (voor mij). de noppen zijn wel iets grover maar meer uit elkaar dan rara. maar de rolweerstand was zeer behoorlijk. eigenlijk een superband. ook goed notubes te zetten
als de 29er versie de zelfde maat van noppen heeft denk ik dat het al redelijk zware condities moeten zijn vooraleer je hier mee in de problemen komt.
geen idee wat dit vooraan geeft
hoop dat dit helpt
ik heb geen ervaring met de 29er versie.
ik heb hem wel redelijk lang gebruikt op de 26er : en dan vond ik dat een zeer polyvalente band voor achteraan (ik gebruikte hem ook met succes bij minder droog weer) . polyvalenter dan een rara 2.1 achteraan wat slijk betreft (voor mij). de noppen zijn wel iets grover maar meer uit elkaar dan rara. maar de rolweerstand was zeer behoorlijk. eigenlijk een superband. ook goed notubes te zetten
als de 29er versie de zelfde maat van noppen heeft denk ik dat het al redelijk zware condities moeten zijn vooraleer je hier mee in de problemen komt.
geen idee wat dit vooraan geeft
hoop dat dit helpt
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Vorig sezoen ook een heel jaar gerede me renegades en smal blocks ma dat blijk nu niet mogelijk door de regen.
Rocket ron heb ik geprobeerd maar vond ik te breed en te zwak.
Fast trak is goed maar bij modder reinigt hij zichzelf niet goed.
De 3 banden nu in overweging zijn:
X-king 2.2 racesport: maar deze zin naar het schijnt vrij poreus op de zijkant.
Black panther 2.2: ziet er goed uit maar vrij zwaar.
kenda karma: lijkt mij zeker vooraan de beste optie aangezien de noppen niet super hoog zijn maar er toch genoeg ruimte tussen is voor een goede reiniging. Ook de breedte van ronde de 50mm is wat ik zoek. Grote pluspunt tov de 2 andere is dat hij zo een 60 a 70 gram minder weegt
Rocket ron heb ik geprobeerd maar vond ik te breed en te zwak.
Fast trak is goed maar bij modder reinigt hij zichzelf niet goed.
De 3 banden nu in overweging zijn:
X-king 2.2 racesport: maar deze zin naar het schijnt vrij poreus op de zijkant.
Black panther 2.2: ziet er goed uit maar vrij zwaar.
kenda karma: lijkt mij zeker vooraan de beste optie aangezien de noppen niet super hoog zijn maar er toch genoeg ruimte tussen is voor een goede reiniging. Ook de breedte van ronde de 50mm is wat ik zoek. Grote pluspunt tov de 2 andere is dat hij zo een 60 a 70 gram minder weegt
-
KruisBikerWithNoBrakes
- Mountainbiker
Post by KruisBikerWithNoBrakes »
Ik rij het hele jaar door met:
vooraan: rocket ron(530gr) - meer dan voldoende grip + rolt goed
achteraan: bontrager XR3(525gr). Deze laatste vind ik een zeer goede band. Voldoende spatie tussen de noppen en rolt toch zeer goed. Mijn vorige band was de 29-3 van bontrager en deze rolde beter maar had te weinig grip in de modder, wat er toch het gans jaar door kan liggen hier in België.Ook was deze laatste band te snel versleten.
Combinatie rocket ron en XR3 liggen er nu ongeveer een jaar op en rij gemiddeld tussen de 25 en 50 km op de weg per week met deze banden en dan een 50km in de bos. De XR3 is nu net versleten tot aan de groeven die in de noppen gemaakt zijn maar zelfs nu heb ik nog voldoende grip/nop. Persoonlijk denk ik dat deze band nog een ganse zomer gaat kunnen meegaan. Nadeel de band moet besteld worden en kan redelijk lang duren vooraleer hij geleverde wordt.
vooraan: rocket ron(530gr) - meer dan voldoende grip + rolt goed
achteraan: bontrager XR3(525gr). Deze laatste vind ik een zeer goede band. Voldoende spatie tussen de noppen en rolt toch zeer goed. Mijn vorige band was de 29-3 van bontrager en deze rolde beter maar had te weinig grip in de modder, wat er toch het gans jaar door kan liggen hier in België.Ook was deze laatste band te snel versleten.
Combinatie rocket ron en XR3 liggen er nu ongeveer een jaar op en rij gemiddeld tussen de 25 en 50 km op de weg per week met deze banden en dan een 50km in de bos. De XR3 is nu net versleten tot aan de groeven die in de noppen gemaakt zijn maar zelfs nu heb ik nog voldoende grip/nop. Persoonlijk denk ik dat deze band nog een ganse zomer gaat kunnen meegaan. Nadeel de band moet besteld worden en kan redelijk lang duren vooraleer hij geleverde wordt.
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Jep heb ik al overwogen.Jeanke6 wrote:Geax Mezcal al overwogen. Vorige maand gemonteerd en tot hier toe heel tevreden van...
Maar ik denk dat ze in het in de modder niet beter zullen doen als de fast tracks die er nu op liggen.
Dus ik denk dat de mezcals op dit moment niet ardennenproof zijn. zeker niet als het om technisch moeilijk xc parcoursen gaat.