Openmtbmaps

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
learn2fly
Mountainbiker

Openmtbmaps

Post by learn2fly »

Sinds woensdag ben ik in het bezit van een edge 800. Nu heb ik openmtbmaps via mijn pc geïnstalleerd en heb er gisteren een toer mee gereden in Sprimont en vandaag in Zutendaal/Genk . Nu viel dat even tegen : heel veel paden, en zelfs boswegen staan niet op de kaart. En dan vooral die in Genk, in de Ardennen, daar viel het nog mee : een pad of 2 dat er niet opstond op een toer van 50 km. Maar in Zutendaal/Genk was het echt hopeloos : hier en daar stond er een (heel) breed pad op, voor de rest : noppes. De kaart stond in de meest gedetailleerde stand.... Heeft er nog iemand deze slechte ervaring met openmtbmaps ?
Glee
Mountainbiker
Location: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

maps

Post by Glee »

Bij het installeren van de map kan je kiezen uit verschillende type's, mss de verkeerde gekozen?
Lonneke
Mountainbiker

Re: Openmtbmaps

Post by Lonneke »

learn2fly wrote:Sinds woensdag ben ik in het bezit van een edge 800. Nu heb ik openmtbmaps via mijn pc geïnstalleerd en heb er gisteren een toer mee gereden in Sprimont en vandaag in Zutendaal/Genk . Nu viel dat even tegen : heel veel paden, en zelfs boswegen staan niet op de kaart. En dan vooral die in Genk, in de Ardennen, daar viel het nog mee : een pad of 2 dat er niet opstond op een toer van 50 km. Maar in Zutendaal/Genk was het echt hopeloos : hier en daar stond er een (heel) breed pad op, voor de rest : noppes. De kaart stond in de meest gedetailleerde stand.... Heeft er nog iemand deze slechte ervaring met openmtbmaps ?
ik, ik vind het maar niets of toch beter dan niets :D

koop u een routeerbare kaart, de topo benelux of de topo belux als je niet van Nederland moet weten

het is een wereld van verschil met openmtbmaps maar het is een leuk alternatief als je bvb in la france gaat biken bvb
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Openmtbmap werkt op basis van vrijwilligers werk voor het intekenen van de paden. Blijkbaar zijn er in dit gebied weinig vrijwilligers. Heel misschien ben jij wel diegene die de ontbrekende paden dan bij open mtb maps toevoegd. :wink:

Als je geen kaart wilt aanschaffen, kan je misschien als je goedkoop aan kaarten kan komen of kan inscannen om met custom maps te werken. Deze kan je ook gebruiken op je apparaat.
greenbull
Mountainbiker

Post by greenbull »

Ik zit nu zelf met 3 kaarten: Topo Benelux ( aangekocht ) en de gratis Open MTB en Open fietsmap.
Topo Benelux is de beste vd 3, maar verre van perfect. Nu switch ik geregeld bij het aanmaken van een route. Ik heb al paden gevonden op de gratis kaarten die niet op de Topo Benelux stonden... Die Topo Benelux is ook gebaseerd op info van vele jaren terug trouwens. :-?
Post Reply