Tubeless banden of band met binnenband ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
kenneth
Mountainbiker

Tubeless banden of band met binnenband ?

Post by kenneth »

hey wou eens vragen wat de voordelen zijn van tubeless en gewone ?
want heb nu toch al voor de 2dekeer op korte tijd snake bite gehad, wou eens weten of hier iets aan te doen is ?

groeten kenneth
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

bij tubeless is het voordeel dat je minder snel (of niet -hout vasthouden na 6 maanden) gaat lek rijden ... maar dat wist je waarschijnlijk al

als je niet regelmatig van banden verandert omwille van wisselende omstandigheden, dan zou ik zeker voor tubeless gaan
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

l3m4nt wrote:bij tubeless is het voordeel dat je minder snel (of niet -hout vasthouden na 6 maanden) gaat lek rijden ... maar dat wist je waarschijnlijk al

als je niet regelmatig van banden verandert omwille van wisselende omstandigheden, dan zou ik zeker voor tubeless gaan
heb momenteel gewoon 1 set banden, doe nog geen wedstrijden ofzo. elke keer dat ik wat snel een afdaling afga met stenen heb ik et zitte, frustrerend...
en wat kost zo een tubeless ?
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

best eens googlen en wat online-shops bekijken ... ook eens het verschil tussen tubeless en "tubeless ready" bekijken, zodat je appelen met appelen vergelijkt ;)
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

l3m4nt wrote:best eens googlen en wat online-shops bekijken ... ook eens het verschil tussen tubeless en "tubeless ready" bekijken, zodat je appelen met appelen vergelijkt ;)
ok merci zal es zoeken :D
locust
Mountainbiker

Post by locust »

je velgen moeten erop voorzien zijn, wat heb je liggen?

En als je het goedkoop wil houden kan je elke velg tubeless maken ten koste van een beetje extra gewicht met een BMX bandje.
greenbull
Mountainbiker

Post by greenbull »

Rond de 70 euro voor een tubeless kit van Stans Notubes voor 2 wielen ( 2 rimstrips met ventielen en bus latex )
Absoluut aan te raden. Sinds ik overgeschakeld ben, geen enkele keer meer plat gereden.
Metalcis
Mountainbiker

Post by Metalcis »

greenbull wrote:Rond de 70 euro voor een tubeless kit van Stans Notubes voor 2 wielen ( 2 rimstrips met ventielen en bus latex )
Absoluut aan te raden. Sinds ik overgeschakeld ben, geen enkele keer meer plat gereden.
idem hier en sindsdien geen lekrijden meer. Nog een voordeel is dat je op lagere druk kan rijden, wat een betere grip heeft.

Enkel om de 3 à 4 maand de vloeistof eens verversen.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Wat ik bij Tubeless rijden heel belangrijk vind, is dat je Tubeless banden koopt. Anders kan je stoten meemaken, melk all over the face.

Mojo
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

Mojobiker wrote:Wat ik bij Tubeless rijden heel belangrijk vind, is dat je Tubeless banden koopt. Anders kan je stoten meemaken, melk all over the face.

Mojo
Das persoonlijke goesting. Tubeless banden zijn op zich al lekbestendiger, maar ik rijdt met TL ready en ben daar tevreden mee. Ok, iets groter risico misschien, maar nog steeds véél kleiner dan bij rijden met biba. Ik ben nog niet lekgereden sinds ik TL ready tubeless rijd, één keer dat men band plat stond toen ik wilde vertrekken, ff opgepompt, wiel wat gedraaid, gaatje dicht en vertrekken.

En ik denk dat de meesten hier TL Ready gebruiken ipv Tubeless, aangezien TL Ready goedkoper is en minder weegt.
Post Reply