Zo 01/04/2012 Anderlues :: La Rando Vertes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
james_jc
Mountainbiker

Zo 01/04/2012 Anderlues :: La Rando Vertes

Post by james_jc »

prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Kan niet anders dan top zijn!!!!
Wat een weelde...

Raismes, Beignée, Thuin, Anderlues :drunk:
Week na week een absolute topper
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Dit wordt een moeilijke beslissing. #-o Zou hier wel willen starten, maar zou tegen 12h binnen willen zijn.

50 of 60 km? #-o
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Jemp wrote:Dit wordt een moeilijke beslissing. #-o Zou hier wel willen starten, maar zou tegen 12h binnen willen zijn.

50 of 60 km? #-o
Wanneer het een beetje droog blijft, lijken de 60 km zeker haalbaar, mits een vroege start (vorig jaar had ik een AVS van 17,5 km, dus vermoed ik dat je dicht bij een AVS van 20 kunt geraken) . Er is ook minder bos dan in Beignée. Toch blijft dit ook een prachtige tocht met de nodige variatie en supermooie doortocht in het bos van Mariemont. Een aanrader.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Na vorig jaar de Transsambrienne,
zou ik wel eens durven komen proeven van hun andere organisatie. :bounce:

@ Fritsie, deze trekt naar het noorden zeker, terwijl de Transsambrienne naar het zuiden trekt zeker?
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Twijfel tussen deze en Olne-Spa-Olne, heb geen van beide reeds gereden dus niet echt een referentie. Vorig jaar in deze streek wel Thuin gereden, is deze van hetzelfde niveau qua parcours?

Iemand die deze kan vergelijken met Olne?
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Bresciani wrote:Na vorig jaar de Transsambrienne,
zou ik wel eens durven komen proeven van hun andere organisatie. :bounce:

@ Fritsie, deze trekt naar het noorden zeker, terwijl de Transsambrienne naar het zuiden trekt zeker?
Deze tocht trekt inderdaad noordwaarts naar Morlanwelz. Naast de prachtige doortocht door het bos van Mariemont (een tiental km, het kan ook iets meer zijn), rijd je vaak op klein paadjes door prachtige dorpjes. Ik herinner me enkele smalle kasseibaantjes die steil naar omhoog gaan. Ook is er vaak afwisseling door kleine bossen waar je doorrijdt. Er is ook een mooie passage langs een spoorlijn. Bovendien wordt er een terril beklommen en is er een andere technische passage langs een terril. Je mag rekenen op ruim 1000 hoogtemeters op de langste afstand. Het is vooral de afwisseling en natuurlijk de bospassage door le bois de Mariemont die deze tocht zo aantrekkelijk maken. Er is ook zeer veel off-road en je rijdt op heel wat singletracks. Kortom een absolute aanrader, maar van karakter totaal anders dan de Transsambrienne waar je meer in de vallei van de Samber rijdt. Bovendien is er ook heel wat minder volk dan op de Transsambrienne, die ondertussen uitgegroeid is tot een klassieker.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

PsYchO66 wrote:Twijfel tussen deze en Olne-Spa-Olne, heb geen van beide reeds gereden dus niet echt een referentie. Vorig jaar in deze streek wel Thuin gereden, is deze van hetzelfde niveau qua parcours?

Iemand die deze kan vergelijken met Olne?
Thuin reed ik nog niet, wel Beignée. Deze tocht is zoals je hierboven kunt lezen toch van een ander karakter. Minder bos dan in Beignée (en waarschijnlijk ook Thuin), maar wel zeer afwisselend en wat mij betreft zeker de moeite waard.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

De METEO ziet er alvast véél belovend uit voor volgende week. :bounce:

Ik zal maar zorgen dat m'n fully terug in orde is,
een nieuwe aandrijflijn zal deugd doen. =D>

En dan zijn we er helemaal klaar voor, alé op de beentjes na natuurlijk #-o
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Ziet er mooi uit, maar wel een eind rijden vanuit Antwerpen.
Post Reply