GoPro HERO 2 HD
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
GoPro HERO 2 HD
Hoi, Ik ben van plan me deze aan te schaffen. kan me iemand vertellen hoe lang men met de batterij kan filmen? In welke modus filmt men het beste op de fiets? 30fps op 1080p;48fps op 960p;60fps op 720p grt. jo
Gebruik men het best 170° beeldhoek?_alain_ wrote:Met de eerste versie van de HD kan ik ca 2h30 filmen, en ik film altijd in "mode R3" -> 16:9 @ 60fps (720p) voorbeeldje
Welke instelling kan men best bij avond ritten gebruiken? Of speelt dit geen rol?
grt.
fps = frames per second
De 'standaard' in televisie is 50 interlaced (50i) frames (beeldjes) per seconde.
De framerates die je hier aanhaalt zijn 'progressive'-rates. Dus voor gebruik op progressieve schermen (computerschermen, de modernere televisie)
De uitleg, voor- en nadelen van het verschil tussen i en p ga ik je besparen
Het komt vooral op het volgende neer: Een hogere framerate heeft op 100% afspeelsnelheid geen verschil. Het wordt pas interessant als je je video gaat vertragen.
Het menselijk oog heeft nood aan 25 'aparte' frames per seconde om die opeenvolging van stills als een vloeiende beweging te zien.
Dus: Als je 60 progressieve frames aan de helft van de snelheid afspeelt, zal je dit nog steeds ervaren als een 'vloeiende' video.
1080p 960p 720p
Dit cijfer toont aan hoeveel beeldlijnen je gebruikt. Je zou het kunnen vergelijken met 'resolutie' van een foto. Hoe meer lijnen, hoe meer informatie je in je video kan steken, hoe hoger de kwaliteit.
Alle 3 zijn HD-formaten. Maar de ene beter dan de andere.
Er is ook de WVGA - een SD-formaat. Wel interessant, hier heb je 120fps. Dat wordt wel leuk voor je eigen 'superslomo's'.
Bij nachtopnames ga je niet veel aan je GoPro hebben. Je beelden zullen erg veel ruis bevatten. Ik denk niet dat je veel bruikbaar materiaal zal hebben.
De 'standaard' in televisie is 50 interlaced (50i) frames (beeldjes) per seconde.
De framerates die je hier aanhaalt zijn 'progressive'-rates. Dus voor gebruik op progressieve schermen (computerschermen, de modernere televisie)
De uitleg, voor- en nadelen van het verschil tussen i en p ga ik je besparen
Het komt vooral op het volgende neer: Een hogere framerate heeft op 100% afspeelsnelheid geen verschil. Het wordt pas interessant als je je video gaat vertragen.
Het menselijk oog heeft nood aan 25 'aparte' frames per seconde om die opeenvolging van stills als een vloeiende beweging te zien.
Dus: Als je 60 progressieve frames aan de helft van de snelheid afspeelt, zal je dit nog steeds ervaren als een 'vloeiende' video.
1080p 960p 720p
Dit cijfer toont aan hoeveel beeldlijnen je gebruikt. Je zou het kunnen vergelijken met 'resolutie' van een foto. Hoe meer lijnen, hoe meer informatie je in je video kan steken, hoe hoger de kwaliteit.
Alle 3 zijn HD-formaten. Maar de ene beter dan de andere.
Er is ook de WVGA - een SD-formaat. Wel interessant, hier heb je 120fps. Dat wordt wel leuk voor je eigen 'superslomo's'.
Bij nachtopnames ga je niet veel aan je GoPro hebben. Je beelden zullen erg veel ruis bevatten. Ik denk niet dat je veel bruikbaar materiaal zal hebben.
Hangt er van af wat je wil bekomen. Voor MTB in groep is medium (127° genoeg). De personen zijn wat groter als ze 2 meter voor je uit rijden en je hebt minder vervorming. Nadeel is dat de trillingen door het schokken ook meer zichtbaar zijn.JB wrote:Gebruik men het best 170° beeldhoek?_alain_ wrote:Met de eerste versie van de HD kan ik ca 2h30 filmen, en ik film altijd in "mode R3" -> 16:9 @ 60fps (720p) voorbeeldje
Welke instelling kan men best bij avond ritten gebruiken? Of speelt dit geen rol?
grt.
Instellingen op de GoPro veranderen niets aan avond of dag situaties. Als je avondritten wil filmen ga je best voor de Hero 2. Die kan nog best overweg met weinig licht, maar ruis zal je zowiezo hebben. Terug aan u om te bepalen of het werkbaar is ...
Su6
Hoi, Bedankt voor de info, de hero2 is besteld. Ik had me eerst tegen beter weten in een origon ATC Mini Action camera cadeau gedaan. Ook hd 720p en 30fps, de kwaliteit voor 125€ was voldoende. Maar voor hem op te laden en de films te downloaden was een hel. (scheelde iets met de software van de camera) Word omgeruild of hersteld en gaat dienst doen als achteruit camera. grt.
Proficiat, je zal het je niet beklagen ! Tof "speelgoed" om mee te nemen ...JB wrote:Hoi, Bedankt voor de info, de hero2 is besteld. Ik had me eerst tegen beter weten in een origon ATC Mini Action camera cadeau gedaan. Ook hd 720p en 30fps, de kwaliteit voor 125€ was voldoende. Maar voor hem op te laden en de films te downloaden was een hel. (scheelde iets met de software van de camera) Word omgeruild of hersteld en gaat dienst doen als achteruit camera. grt.