Do 09/02/2012 Gent :: MTB Tocht Brandweer Gent

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Scubaluc
Kerstman

Do 09/02/2012 Gent :: MTB Tocht Brandweer Gent

Post by Herder Scubaluc »

• Inschrijving: donderdag 9 februari 2012 tussen 11:00 en13:00 uur. Vrije start (omloop bepijld)
• Plaats: Roggestraat 70 – 9000 Gent
• Afstand: 56 km. (douche + afspuiten fiets)
• Inschrijvingsgeld: €3 leden / €4 niet leden
• Info: Sportadjudanten Frankie en Tom 09/268.88.77 en 09/268.88.78
• E-mail: Frankie.Desmedt@Gent.be en Tom.Dhondt@Gent.be

Topic vorig jaar. http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=87393
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Zal hier na mijn ziekte misschien weleens een poging kunnen wagen (moet toch naar den ikea)
Offshore
Mountainbiker
Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Don 09/02/2012 Gent

Post by Offshore »

Heb van de inrichters vernomen dat morgen wordt beslist of deze TT al dan niet doorgaat.
Iemand ervaring met deze (lange) rit ?
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Heb ook intenties om deze mee te doen, maar 56 km in de vrieskou lijkt me iets te veel van het goede. Zaterdag in Gentbrugge had ik toch koude voeten ... Alhoewel men voor donderdag "warmere" temperaturen voorspelt, maar ook sneeuw... :roll: Ik wacht dus ook effe af.

Welke kant deze rit uitgaat, zou je best aan de inrichters zelf vragen.

Ik heb een paar jaar terug eens die van de politie (of was het brandweer :roll: )meegereden. Die startte in de Bloso aan de Watersportbaan en ging dan richting St-Martens-Latem, Merendree, Drongen enz. De gekende veldwegen die ook de organisaties van Gent Piereput, Drongen, St-Denijs-Westrem aandoen. Geen hoogvlieger qua techniciteit, maar een mooi "doordeweeks" :wink: tochtje. Het lag toen ook keihard bevroren. Wel goed bepijld. En een summiere bevoorrading (Aldi-gerief) aan de Leie in St-Martens-Latem.

Ik vraag me af waar we kunnen parkeren ... zonder een boete te krijgen ... #-o
BW Gent Frankie
Mountainbiker

Post by BW Gent Frankie »

Tot nader bericht gaat deze tocht gewoon door !!!!!
Hopelijk tot donderdag,

Frankie (organisator BW Gent)
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Heb deze verleden jaar gereden

Parking was er voldoende en gratis
Start is in het midden van Gent maar vrij vlug offroad
Parkoer via Blaarmeersen, Drongen richting Vlaamse Ardennen
Niet overdreven zwaar (zeker bij deze temp) maar toch al wat hm, was heel goed uit gepijlt. Hier en daar een stukje bloso.
Bevoorrading was in een voetbalkantine
Binnen rijden was langs een semi verhard jaagpad
Enkel de laatste km was in volle centrum uitkijken naar pijlen en autos was wat minder
Goede verwarmde Douche
Bike wash was prima

Laat ons zeggen een 7of8/10 voor het totaal paket vooral punten verlies door het einde in volle stadscentrum te moeten biken

Ik ga zeker terug dit jaar
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

Jammer dat er geen kortere rit is, ga niet op tijd terug geraken om de kids van shool te halen. Had juist een dag verlof genomen, maar de afspraak is geannuleerd. #-o
theodoorke
Mountainbiker
Location: BMC TE01 XO1 ---- Specialized S-works--- S-Works Epic

Post by theodoorke »

ik zal er zijn !!!
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Vorig jaar samen met Yvan dit ritje gereden en ook dit jaar zullen we onder normale weersomstandigheden van de partij zijn!! :wink: :wink:

Herinner me dat het een zeer mooi en gevarieerd parcours is in en rond Gent met het begin van de vlaamse ardennen, gaan we terug die richtingen uit?? Enige minpuntje vorig jaar was dat de afstand van 56 km niet klopte en uiteindelijk 63 km bleek te zijn, en dat er op dergelijke afstand slechts 1 bevoorrading was!!!!! #-o #-o #-o

Hopelijk is het dit jaar anders want op dergelijke afstanden dienen er toch zeker 2 controles te zijn!!! Maar hoe dan ook donderdag zijn we met een 3-tal personen uit West vlaanderen aanwezig tegen 11u00 om te starten!! Het weer zal alvast een meevaller zijn, droog maar fris, ideaal bike weer!!! Brandweer Gent, we zien er al naar uit!!!!!
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Langs waar gaat de route? Bij 60 km blijf je toch niet enkel in gent he :-D
Post Reply