Schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
stumpjumpertje
Mountainbiker

Schoenen

Post by stumpjumpertje »

Elke week zie ik hier de cyclocrossers op tv met schoenen aan zonder overtrekken tijdens het crossen, ik cross ook maar zonder overschoenen is dat uitgesloten, voeten zouden gewoon bevriezen bij mij. Ik vroeg me af welk soort schoenen die mannen dan gebruiken, zijn dat schoenen zonder verluchtingsgaten dan of speciaal extra waterdicht gemaakt?

bedankt alvast!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Welke kousen gebruik je?
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

mijn schoenen zijnook waterdicht (northwave celsius artic)
en dan lekkere warme sealskin sokken erin.

nooit natte/koude voeten (en ik ben iemand die rap koude voeten heeft)
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

gewone thermo sokken, Ik heb shimano MO86 schoenen
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

De Artics van NW ne zaligheid om mee te fietsen vroeger ook altijd koude tenen gehad, spijt dak ze nie vroeger gekocht hem.

Tegenwoordig op heel veel plaatsen in promo. bv bij Van eyck
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

Vraag me dan wel af welke te kiezen, aangezien er staat dat de duurste versie (-35 tot 5+ graden gaat ) wat je wel met een korreltje zout moet nemen denk ik dan? :-D
de andere die tot -10 gaan en tot +15
Ik wil allesinds niet te warm hebben als ik boven de 5 graden rijd met de artics...of gebruiken jullie deze ook in het voorjaar of najaar?

Ik heb ook sealskin sokken gekocht, volgende week in nieuwpoort eens testen :wink:

alvast bedankt voor de reacties!
barcafan
Mountainbiker

Post by barcafan »

ik heb sinds deze winter ook de NW artic celsius .

deze zijn echt hun geld waard .

waterdicht , winddicht , en warm . :-D
ik draag er een paar fietskousen in en nu met dit extreme weer een paar goede thermo kousen . geen koude voeten meer . vroeger met mijn gewone schoenen met dikke overtrekken had ik veel last van koude voeten .

en zijn ze vuil : spuit ik ze gewoon af aan de bikewash . en thuis laat ik ze drogen . de binnenkant is bij mij nog nooit nat geweest . en heb de laatste veel modderritten gedaan .
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

Heb een mailke gestuurt naar VY, we zullen zien of ze nog vooradig zijn. Thanks! :-)
kona_bikearena
Mountainbiker
Location: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon

Post by kona_bikearena »

nog even om te antwoorden op jouw vraag:

Ikzelf rij MTB-competitie en ook al is het koud (of fris) rij ik ook zonder overschoenen. dit enkel omdat het TE warm is. deze mannen rijden dan duidelijk niet op hun gemak maar tegen bijna maximale tot maximale hartslag en dus moet je via voeten, armen of benen afkoelen. Ook moeten ze vaak van de fiets en lopen en overschoenen hebben dan al eens de neiging om aan de tippen van je schoenen los te komen en dat is zeer irritant tijdens een wedstrijd.
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Bij de echt koude koersen afgelopen weekend zag je dat sommigen oversokken droegen. Deze zijn van textiel en dunner en soepeler dan overschoenen.
Image
Image
Image

Maar normaal heb je het in een echte koers zelf warm genoeg, of voel je de pijn van de voeten gewoon niet door de inspanning.
Post Reply