Ik net een nieuw setje wielen van Mavic gekocht. Wanneer ik achteraan een cassette monteer, daarna het wiel vastzet in de achtervork en het laat draaien in de fiets, heb ik de indruk dat de cassette niet recht staat en zwaddert tgo de as van het wiel (Chimmy). Ik verwacht eigenlijk dat de cassette altijd in een hoek van 90 ° draait ten opzichte van de as van het wiel.
Let let; ik heb het hier niet over de tanden van de cassette die niet allemaal even recht staan op de cassette. Dat weet ik ook wel.
De kransjes zitten in de juiste volgorde en met de nodige spacers er tussen.
Ik heb geen moment sleutel maar de cassette staat wel vast en de verschillende losse kransjes bewegen niet op de cassette na montage.
Ik had enkel een CS-HG 50-9 12-27 liggen, wat dus een baancassette is. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Iemand een idee?
zwadderende cassette
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Thommie
- Mountainbiker
- Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk
De body kan niet versleten zijn vermits het nieuwe wielen zijn. ( tenzij ze mij bij Mavic oude brol proper geverfd verkocht hebben)
Die ring heb inderdaad gemonteerd. Anders staan de kransjes immers niet vast wanneer je de cassette aandraait. Ik zal alles nog eens demonteren en zorgen dat vanaf de tussenring tot het kleinste kransje alles zo recht mogelijk staat.
bedankt voor de info
cu
Die ring heb inderdaad gemonteerd. Anders staan de kransjes immers niet vast wanneer je de cassette aandraait. Ik zal alles nog eens demonteren en zorgen dat vanaf de tussenring tot het kleinste kransje alles zo recht mogelijk staat.
bedankt voor de info
cu
-
rudy coolens
- Mountainbiker
-
ianaprilia
- Mountainbiker