Beste Mountainbikers
Vorig jaar organiseerde wij voor de eerste keer onze mountainbike marathon : Ultra Raid de la Meije. Een 110 kilometer lange mountainbikemarathon in en rond La Grave-La Meije, een klein dorpje aan de voet van de mythische Col de Galibier in de Franse Alpen. De URLM is een tocht in het hooggebergte met lange klimmen (5500m+) en technische afdalingen op eindeloze single tracks. De ganse tijd word je omringd door 3000 meter hoge pieken en adembenemende zichten op La Meije en zijn gletchers.
Neem gerust eens een kijkje op onze website www.ultraraidlameije.fr voor meer informatie en bekijk ook de video op de homepage.
Dit jaar organiseren wij onze marathon op 22 en 23 september 2012.
wij bieden een tweedaagse tocht en voor de « die-hards » de eendaagse marathon aan ! Vorige editie hadden we al enkele Belgen en eind dit jaar hadden we een artikel in de Nederlandstalige O2 Bikers en wij hopen dit jaar nog meer Belgen te mogen verwelkomen !
Moetsen jullie nog vragen hebben contacteer mij gerust op joost@ultraraidlameije.fr
sportieve groeten
Joost
Ultra Raid de la Meije
Ultra Raid de la Meije 2nd Edition!
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Wat ik alleen niet goed begrijp, je moet toch geen licentie hebben om de tocht in de eerste groep te starten of wel? Waarom zou ik deze in twee dagen rijden, oude Swiss Bike Masters / Cristalp / ... bieden langere afstand én zelfde aantal hoogtemeters. Enkele jaren terug al eens la traversée de l'Oisans gereden. Afdalingen zijn technisch, lees niet ideaal met hartail maar ik vond de stukken bergop niet echt super zwaar. Elke tocht in deze omgeving is natuurlijk wel een uitdaging maar waarom zou deze zoveel zwaarder zijn als bijv Cristalp?
-
need for speed
- Mountainbiker
Post by need for speed »
da is normaal dat de la traversée de l'Oisans niet zo zwaar is wat het klimmen betreftd@Mit wrote:Wat ik alleen niet goed begrijp, je moet toch geen licentie hebben om de tocht in de eerste groep te starten of wel? Waarom zou ik deze in twee dagen rijden, oude Swiss Bike Masters / Cristalp / ... bieden langere afstand én zelfde aantal hoogtemeters. Enkele jaren terug al eens la traversée de l'Oisans gereden. Afdalingen zijn technisch, lees niet ideaal met hartail maar ik vond de stukken bergop niet echt super zwaar. Elke tocht in deze omgeving is natuurlijk wel een uitdaging maar waarom zou deze zoveel zwaarder zijn als bijv Cristalp?
ge start op 1600 HM een de finish ligt op 800 hm
zou zeggen doet hem eens omgekeerd maar da gaat nie
als je echt van klimmen houdt vetrek van les duex alps 1600
naar het skistation 3600 wel over piste rijen waar de voertuigen overrijen
een dan over de zwarte piste naar beneden
alee veel plezier daar
het is inderdaad de hoogte die slopend is het grootste gedeelte van de marathon ligt rond de 2500m
de inschrijvingen beginnen 16 januari!
omdat we een nieuwe raid zijn gaan de inschrijvingen langzaam
ik houd jullie anders op de hoogte via dit forum!
moesten jullie vragen heb ik zit in organisatie en woon ter plekke mail me maar joost@ultraraidlameije.fr
groeten en een uitstekend MTB seizoen in Belgie!
Joost
de inschrijvingen beginnen 16 januari!
omdat we een nieuwe raid zijn gaan de inschrijvingen langzaam
ik houd jullie anders op de hoogte via dit forum!
moesten jullie vragen heb ik zit in organisatie en woon ter plekke mail me maar joost@ultraraidlameije.fr
groeten en een uitstekend MTB seizoen in Belgie!
Joost
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Ze zouden hun site ook in het engels mogen vertalen.
Wat is het verschil tss elite ultra en marathon ultra ?
En voor de overnachting , is daar een mtb camp waar ge kunt overnachten of moet ge zelf voor een slaap plaats zorgen ?
Wat is het verschil tss elite ultra en marathon ultra ?
En voor de overnachting , is daar een mtb camp waar ge kunt overnachten of moet ge zelf voor een slaap plaats zorgen ?
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
bedankt voor de info. Had er juist een artikel van terug gevonden in O2 bikers
Ziet er wel goed uit alleszins.
Ziet er wel goed uit alleszins.