Roc d'Azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
velleken
Mountainbiker

Roc d'Azur

Post by velleken »

Wij zouden dit jaar voor het eerst afzakken naar de Roc d'Azur.
Wij hebben heel weinig ervaring met meerdaagse marathons.
Wij rijden nu de wekelijkse vtt's en 2 maal extra per week.
Welke marathons raden jullie ons daar aan? Welke zijn wss te zwaar?
Rijden jullie alle vier de dagen een rit?

mvg Peter
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Re: Roc d'Azur

Post by 'T groot mes »

velleken wrote:Wij zouden dit jaar voor het eerst afzakken naar de Roc d'Azur.
Wij hebben heel weinig ervaring met meerdaagse marathons.
Wij rijden nu de wekelijkse vtt's en 2 maal extra per week.
Welke marathons raden jullie ons daar aan? Welke zijn wss te zwaar?
Rijden jullie alle vier de dagen een rit?

mvg Peter
de Roc is geen meerdaagse marathon hoor
maar een organisatie die alles wat MTB en aanverwanten te bieden heeft in wedstrijd formule giet van downhill tot cityraces BMX, dirt enz enkel geen 4cross en ook geen BMX race dit jaar wel BMX street freestyle.

De meeste nemen een packet met de Marathon op vrijdag op zaterdag een soort toertocht en de zondag de XC de eigenlijke roc 'd azur.

je krijgt op de site een mooi overzicht met de programmas en de te verwachten parcours. onderschat het niet de marathon is redelijk zwaar de RDHF is een goeie waarde meter vind ik. vooral het afdalen is voor mij persoonlijk zwaar' niet de moeilijkheid (hoe technischer hoe liever ik het heb) maar de lengte" opgepompte" armen en verkramte vingers.

maar de sfeer, de omgeving, de toeschouwers, het weer, de top organisatie en het parcour maakt van de roc met stip mijn favoriet.

en als trainings tip train vooral de te verwachten wedstrijd duur niet de lengte :-) de 83 km ginds kan je niet vergelijken met 83km hier zelfs niet in de ardennen. trek ongeveer 15% à 20% van je gemiddelde snelheid van de zwaardere ardennen marathons om een indicatie te hebben van de te verwachten snelheid.

tot in Frejus :-?
JanJ
Mountainbiker

Post by JanJ »

trek ongeveer 15% à 20% van je gemiddelde snelheid van de zwaardere ardennen marathons om een indicatie te hebben van de te verwachten snelheid.
Kan je deze stelling ook volgen voor de andere tochten daar (dus niet de marathon) ? Heb wel zin om te gaan en mij ook een "beetje" voor te bereiden, maar had dan graag geweten waaraan me te verwachten ...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Als je enkel TT's rijdt zou ik sowieso de marathon links laten liggen en kiezen voor andere ritten die op vrijdag worden gereden. De Roc Marathon is het zwaarste wat ik ooit gereden (of gestapt) heb. In de Ardennen ben ik blij dat ik boven ben, maar in Fréjus ben ik blij als het terug naar omhoog gaat :lol:
De Roc Azur op zondag valt wreed goed mee, als je wat getraind hebt, want daar zitten toch ook 1600hm in op zo'n 42km (eerste 7 en laatste 7 km zijn plat).
JanJ
Mountainbiker

Voorbereiden-planning

Post by JanJ »

Was ook een beetje mijn analyse ..... :-? :-? op basis van de route-fiches die er op de website staan.

Iemand ooit al met de trein (TGV ?) naar daar gegaan , inclusief fiets ? Suggesties om te verblijven (campings ?)

En een beetje mijn grootste zorg, hoe als je op een camping zit je fiets een beetje degelijk "beschermen" tegen diefstal ?Je kan hem toch onmogelijk altijd bij je houden ?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Roc is gekend voor zijn fiets diefstallen. vooral op campings.

vorig jaar op onze camping ook enkele fietsen weg! Oppassen dus.
Orbe@
Mountainbiker

Re: Voorbereiden-planning

Post by Orbe@ »

JanJ wrote:
Iemand ooit al met de trein (TGV ?) naar daar gegaan , inclusief fiets ?
ben 2 jaar geleden geweest met de tgv. Perfect verlopen. mtb in een groot zeil gelegd. Wielen ingepakt en op het frame gelegd, zadel laten zakken en stuur in de lengte van het frame zetten. Zeil goed dicht gedaan en zo mee op de tgv. Conducteur heeft nooit iets gezegd. Achteraan in mijn wagon was er een opbergplaats waar mijn fiets in kon. Ik had wel 1e klasse gereden. Dit was een kleine meerprijs (als je tickets heel vroeg boekt) maar zat beter of in 2e klasse en je zit toch een paar uur op de trein. Ik vertrok wel uit Rijsel omdat dit dichter is voor mij of vanuit brussel (rijsel was ook de helft goedkoper of vertrek vanuit brussel) ! Ik had iets van 150 euro betaald (1e klasse) heen en terug.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

Ik boek altijd voor 3dagen in een pakket (dit is goedkoper)
Marathon op vrijdag, roc noir op zaterdag (dit is eigenlijk een tt) en roc d'azur op zondag.
Dit jaar door de zeer zware storm wind en extra wandelstrook de rit van zaterdag links laten liggen.
Het is zeker geen meerdaagse mtb rit, voor elke rit heb je een ander start nr
Het is wel degelijk zo als 't groot mes het gezegt heeft dit is zwaarder dan de zwaarste ardenne marathon. De klimmen zijn langer en de afdalingen zijn technisch zodat je mentaal het zwaar te verduren gaat krijgen. Je moet echt altijd volledige concentratie blijven behouden.
Maar hij is o zo mooi, als je over de finisch rijdt ben je alles vergeten en weet je dat je een mooie prestatie hebt neergezet, ook al doet alles nog pijn :-D

Aja, de inschrijvingen zijn van donderdag open en ik heb donderdag al ingeschreven, dat zegt genoeg zeker.
JanJ
Mountainbiker

Post by JanJ »

Die "pakketten" , bestaan die nog, want vorige jaren stonden die apart op de inschrijvingen, nu kom ik ze nergens tegen.
Of heb ik niet goed genoeg gezocht.... :oops: :oops:
DaVinci
Mountainbiker

Post by DaVinci »

[quote="JanJ"]Die "pakketten" , bestaan die nog, want vorige jaren stonden die apart op de inschrijvingen, nu kom ik ze nergens tegen.
Of heb ik niet goed genoeg gezocht.... :oops: :oops:[/quote

Bij de inschrijving staan de pakketten onderaan vermeld.

http://www.activeglobal.com/fr/off-road ... -azur-2012
Post Reply