sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
saiko
Test team

Post by saiko »

_alain_ wrote:Saiko, ik zou in jouw geval een Larry van achter leggen,
dat loopt wat lichter en heeft genoeg tractie.
Nate vooraan zou ik ook wel willen proberen, maar ik denk dat ik ook voor een Husker Du ga. (en dan switchen naar een Large Marge Lite velg ipv een 47mm geval)
nate achteraan was nodig om de slee te trekken :)

80 mm velg was ik ook voor aan het kijken, maar die wegen ook wat meer...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Volgens die mannen van de andere kant vd plas kan je best geen 80mm (of breder) velgen gebruiken voor trails te rijden,
je zou de velg te snel deuken.
Daarom dat ik voor een Large marge wil gaan, die zijn "maar" 65mm breed en wegen tegen de 700gr.
En breder gaan voor de float heb ik niet echt nodig.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

pocoloco wrote:We zullen binnenkort eens de specialere banden en velgen de revue laten passeren, van Big Fat Larry's op 100mm Clowshoe's tot Husker Du's op Rolling Darryl's.

Hierzo: http://www.rovaniemi150.com/roster/

Verwacht jullie na afloop maar een een trip report en video :-D.

Quote van Magura: waarom moettekik ne slaapzak meenemen ?!? Ik ben niet van plan van te gaan slapen zene, 't is begot maar 150 km !

Quote van Robkes: met de Outback tandem... ?!? 'k Zal 't nekeer aan de Jef vragen...

Quote van Martin: guaaayyyy !

Quote van Simon (ex prof skier): a race against Martin on a skislope... ?!? I'll bring my skis.
goe zot
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

@Flupke: liggen jouw Larry's met de pijlen naar voor of achter?
De mijne staan op "grip", maar die geven zoveel grip dat ze voor Belgisch gebruik ms beter omgedraaid worden?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Zombiker wrote:@Flupke: liggen jouw Larry's met de pijlen naar voor of achter?
De mijne staan op "grip", maar die geven zoveel grip dat ze voor Belgisch gebruik ms beter omgedraaid worden?
zal het eens nakijken, maar heb nog maar 1 ritje gedaan,
zondag hopelijk Brussel ofwel Bloso Overijse
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Om met andere bikers mee te kunnen moet ik 1,5 bar of meer pompen, de rolweerstand valt dan goed mee, je hebt nog steeds een bak grip en nog redelijk wat comfort. Zelfs die nates bollen redelijk goed op 1,8 bar, en ze hebben ook meer grip in de modder als ze wat harder staan.

Voor echte fatbike tracks moet de druk natuurlijk omlaag!

Aan de mannen in Finland, doe dat daar goed, ik veronderstel ook dat het daarom is dat ik je niet aan de lijn krijg Koen?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

ah, ikke niet alleen dus,
dacht zondag al ne keer te gaan rijden met meer druk in de banden
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

pocoloco wrote:We zullen binnenkort eens de specialere banden en velgen de revue laten passeren, van Big Fat Larry's op 100mm Clowshoe's tot Husker Du's op Rolling Darryl's.

Hierzo: http://www.rovaniemi150.com/roster/

Verwacht jullie na afloop maar een een trip report en video :-D.

Quote van Magura: waarom moettekik ne slaapzak meenemen ?!? Ik ben niet van plan van te gaan slapen zene, 't is begot maar 150 km !

Quote van Robkes: met de Outback tandem... ?!? 'k Zal 't nekeer aan de Jef vragen...

Quote van Martin: guaaayyyy !

Quote van Simon (ex prof skier): a race against Martin on a skislope... ?!? I'll bring my skis.
Santa, here we come :bounce: 8) :bounce: .
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Meet Rudolf, the black nosed reindee... euh: tandem :-D

Image
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

nothing 's impossible wrote:Om met andere bikers mee te kunnen moet ik 1,5 bar of meer pompen, de rolweerstand valt dan goed mee, je hebt nog steeds een bak grip en nog redelijk wat comfort. Zelfs die nates bollen redelijk goed op 1,8 bar, en ze hebben ook meer grip in de modder als ze wat harder staan.

Voor echte fatbike tracks moet de druk natuurlijk omlaag!

Aan de mannen in Finland, doe dat daar goed, ik veronderstel ook dat het daarom is dat ik je niet aan de lijn krijg Koen?
Bandendruk is de sleutel tot alles op een Sandman: met 0.6 bar heb je super veel controle en tractie, maar duwt het idd zwaar. Ikzelf als "clydesdale" rij op trails met ongeveer 0.8, en dat is al een heel verschil: minder controle maar veel gemakkelijker pedalen rond.
Boven een bar gaat het alsmaar vlotter, maar verlies je aan controle.

In functie van je rijstijl, je gewicht, je voorkeur en de ondergrond kan je met 0.5 bar verschil een héél andere fiets onder je voelen: experimenteer ermee !

Nothing's Impossible: voice mail goed ontvangen (gsm stond nog op "vergader" mode...), vraag doorgegeven - ik bel je van zodra ik daar antwoord op heb.
Post Reply